Gå til innhold

Hvor lenge varer krydderoljer..?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Sånne gode som en lager selv, med chillier, krydderplanter og div. snadder i?

Jeg blir mistenksom til så og si all mat hvis den er mer enn tre uker, men når er fristen på den slags egentlig?

Noen med peil?

(jeg driver og lager nye nå..)

laguna1365380434
Skrevet

årevis? *rødme*

Virkelig?;)

Men mine var åpenbart gufne nå, og jeg lagde de for ca to måneder siden?

Lagrer jeg feil( ivanlig kjøkkenskap), eller er jeg bare kresen og overfølsom?

:-)

Skrevet

Virkelig?;)

vet ikke - kjøper bare ferdige sånne ting - og bruker vel opp ganske fort - så jeg er nok ikke den rette mor i huset til å svare på det - men gå inn på kjøkkenet og snakk med mor mi - det er hun som henger i saltkaret på veggen :-)

laguna1365380434
Skrevet

vet ikke - kjøper bare ferdige sånne ting - og bruker vel opp ganske fort - så jeg er nok ikke den rette mor i huset til å svare på det - men gå inn på kjøkkenet og snakk med mor mi - det er hun som henger i saltkaret på veggen :-)

*lol* :-)

Får gjøre det da.

Skrevet

Virkelig?;)

Hvordan gufne? Og hva slags olje?

Olivenolje skal ikke i kjøleskap - da stivner den delvis og ser 'guffen' ut...

laguna1365380434
Skrevet

Hvordan gufne? Og hva slags olje?

Olivenolje skal ikke i kjøleskap - da stivner den delvis og ser 'guffen' ut...

Nei, hvordan guffen..? Bare guffen, jeg får inntrykk av at den er tykkere..og bare mer æsj?

Og tingene som er oppi kan vel ikke vare evig? Timiankvast og chilli og sånn?

Det er mulig at jeg bare er kresen, men jeg vil ikke ta sjansen på å servere meg og andre ting som er gammelt og ekkelt.

Og i dette tilfellet har jeg null snøring på når..

Skrevet

Nei, hvordan guffen..? Bare guffen, jeg får inntrykk av at den er tykkere..og bare mer æsj?

Og tingene som er oppi kan vel ikke vare evig? Timiankvast og chilli og sånn?

Det er mulig at jeg bare er kresen, men jeg vil ikke ta sjansen på å servere meg og andre ting som er gammelt og ekkelt.

Og i dette tilfellet har jeg null snøring på når..

En timiankvast holder seg nok ganske lenge når den er druknet i olje.

Men du svarte på spørsmålene mine: Brukte du olivenolje? Og har du den i så fall i kjøleskap?

laguna1365380434
Skrevet

En timiankvast holder seg nok ganske lenge når den er druknet i olje.

Men du svarte på spørsmålene mine: Brukte du olivenolje? Og har du den i så fall i kjøleskap?

Det er olivenolje,ja, men jeg har den bare i vanlig kjøkkenskap, sammen med krydder og slikt..

Er det galt?:-)

Skrevet

Det er olivenolje,ja, men jeg har den bare i vanlig kjøkkenskap, sammen med krydder og slikt..

Er det galt?:-)

Nei, det er riktig. Olivenolje har høyt frysepunkt, og stivner delvis i kjøleskap - ser ut som en blanding av smør og olje omtrent. Så den skal i kjøkkenskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...