Gå til innhold

Etter alle disse jåletrådene..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Om sminke, barberskum, og shampoer og hele pakken følte jeg meg inspirert til å rydde opp på badet mittog dessuten kaste tombokser og slikt.

Det gikk jo fint, men det sjokkerende var at jeg fant ut at jeg hadde 42-førtito-(!!!) forskjellige produkter til hud og hår jeg faktisk bruker reativt jevnlig..!:-o

(og da er sminke og parfyme utenforregnet)

Var ikke det noe inni helsike mye?!

Er det bare meg, eller driver alle damer og jenter og kjøper og bruker noe så fantastisk mye dill? Til sammenligning hadde kjæresten til sammen seks..(!) (Men HAN, han bruker nå mine da..)

Jeg må innrømme at jeg har det med å gå ut igjen med noe, når jeg først går inn på bodyshop o.l, men kreerer jeg behov i større grad enn andre damer tro?

Si at det er fler der ute som jåler like mye da, hva?

Eller er jeg i særklasse en lettmanipulert idiot?:-o

Skrevet

oj!

Om jeg ikke regner med selve sminke da - - -så bruker jeg fuktighetskrem og deodorant.....

Skrevet

42 produkter? Ikke så ille det vel? Det er mye, men til bare til huden alene går det jo mye hvis man skal følge råd, 1 krem til kroppen, 2 til ansikt (natt og dag), ansiktsmaske, skrubb til ansikt, skrubb til lepper, dusjsåpe, badeskum, badeoljer, barberskum osv osv.

Til hår har du jo shampoo, balsam, kur, spray, gele, voks, skum og you name it. Da vokser beholdningen kjapt...

laguna1365380434
Skrevet

42 produkter? Ikke så ille det vel? Det er mye, men til bare til huden alene går det jo mye hvis man skal følge råd, 1 krem til kroppen, 2 til ansikt (natt og dag), ansiktsmaske, skrubb til ansikt, skrubb til lepper, dusjsåpe, badeskum, badeoljer, barberskum osv osv.

Til hår har du jo shampoo, balsam, kur, spray, gele, voks, skum og you name it. Da vokser beholdningen kjapt...

Godt å høre at det er flere av oss som tydeligvis samler opp litt. Jeg ble litt sjokka over selv..

Det var typen som sa jeg hadde for mye stash, og jeg sa nei og ikke snakk om, også telte jeg, og oops!

:-)

Skrevet

Jo det var mye §:-o

Jeg var vel slik før, eller det var vel mer sminke og neglelakk. Skulle prøve det ene og det andre - for det så jo fint ut på andre.

Selv om jeg visste at JEG mest sannsynlig ikke kledde den og den fargen, så måtte jeg jo prøve- ikke sant :-)

Nå holder jeg meg til mine faste greier, og kaster ikke bort penger på å prøve nye saker.

Kanskje jeg skulle ryddet litt jeg også, for jeg har jo mye av den gamle sminken stående enda, og mye av det er brukt bare EN gang.

Jo, det får jeg gjøre når jeg kommer hjem:-)

laguna1365380434
Skrevet

oj!

Om jeg ikke regner med selve sminke da - - -så bruker jeg fuktighetskrem og deodorant.....

Ja det var mere moderat;)

Jeg må ta meg sammen. Jeg er tror for lett på folk som forteller meg om hva ALLE trenger..+ at jeg er en skikkelig sucker for å skjemme bort meg selv, da gjerne i form av å kjøpe noe dillete jeg nok egentlig ikke trenger..

laguna1365380434
Skrevet

Jeg var vel slik før, eller det var vel mer sminke og neglelakk. Skulle prøve det ene og det andre - for det så jo fint ut på andre.

Selv om jeg visste at JEG mest sannsynlig ikke kledde den og den fargen, så måtte jeg jo prøve- ikke sant :-)

Nå holder jeg meg til mine faste greier, og kaster ikke bort penger på å prøve nye saker.

Kanskje jeg skulle ryddet litt jeg også, for jeg har jo mye av den gamle sminken stående enda, og mye av det er brukt bare EN gang.

Det er jo faktisk litt kos å rydde på bad..( ihvertfall ikke blandt det jævligste husarbeidet..)

Ja, jeg var redd det var litt mye. Jeg tror jeg er høyst elsket i sånne dolle-butikker. Jeg er MEGET lydhør for tips fra personalet..;)

Jeg tror det er en kombinasjon av at jeg er lettlurt og at jeg i grunn setter veldig pris på fjas..

laguna1365380434
Skrevet

Det er jo faktisk litt kos å rydde på bad..( ihvertfall ikke blandt det jævligste husarbeidet..)

Ja, jeg var redd det var litt mye. Jeg tror jeg er høyst elsket i sånne dolle-butikker. Jeg er MEGET lydhør for tips fra personalet..;)

Jeg tror det er en kombinasjon av at jeg er lettlurt og at jeg i grunn setter veldig pris på fjas..

laguna1365380434
Skrevet

Gjest gidder ikke.
Skrevet

Begriper ikke at kvinnfolk gidder det der. Her i huset har døtrene våre tatt etter madammen på samme galeien. Kliner seg inn med den smørja. Kvalmt. Kvinnfor burde skjønt de er mer attraktive når de er rene.

For min del rekker det med såpe, shampoo, tannkrem, barberskum. Alt annet er mas og plage og bortkasta tid penger.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg leste med en gang dol-butikker, i stedet for dolle-butikker.. He he

Dol-butikk hadde vært noe det. Solgt ting som dolere anbefalte og sånn =)

Skrevet

Godt å høre at det er flere av oss som tydeligvis samler opp litt. Jeg ble litt sjokka over selv..

Det var typen som sa jeg hadde for mye stash, og jeg sa nei og ikke snakk om, også telte jeg, og oops!

he he. at man har for mye stæsj er det vel bare å bryte sammen og tilstå umiddelbart... ikke noe vits i å være sta på det....

men jeg _elsker_ kroppsprodukter. Bortkastede penger er det ikke syns jeg. Velvære er viktig, om man får det av deo+ lotion eller deo, lotion + 39 flasker til får man jo ta etter ønske. Mange andre "hobbyer" og ting man "kaster bort" penger på også hvis man vil se det på den måten.

serendipity
Skrevet

Kanskje ingen trøst, men du er iallfall i godt selskap med meg. Har ikke talt opp, men har jo iallefall 10 flasker KUN til håret. 3 Body lotion,body glimmer, 3 selvbruningskremer, 5 solkremer, rensemelk, anisktsvann, ansiktkrem, tonet dagkrem, foundation, øyekrem, noe for kviser, Neglebåndskrem, negleolje, 2 håndkremer, øyesminkefjerner, dusjolje, dusjsåpe, 2 body scrub, en ansikstpeeling, fukighetsmaske, dyprensende maske, barberskum, Alo Vera gelè, fotbad, fotkrem, dette er hva jeg kommer på uten å se engng. eg bruker jo ikke alt hver dag. Men i løpet av en uke er iallefall alt brukt. OG i tillegg kommer sminke, parfyme og neglelakk.

fru Burlefot
Skrevet

Hmmm.. nå fikk jeg nesten lyst til å telle opp... Jeg har i alle fall tre eller fire shamopoer, balsam, minst 5 stylingprodukter til håret, to dusjsåper, to peelinger, to body butter, to bodylotioner, diverse solkremer, selvbruningskrem, fotkrem, fotpeeling.. osv osv. Så du er nok ikke den eneste...

Til sammenligning har min kjære følgende produkter hun bruker: shampo (head and shoulders i mammutstørrelse), ansiktskrem, deo, bodylotion, dekkstift... ja, det var vel det. Resten lånes av meg ved behov.

Skrevet

Var nettopp nede og tittet i skapet, det er nok en del ja. Vet ikke om jeg husker alt, men kan ramsle opp litt:

4 forskjellige shampoer (6 flasker tilsammen, bruker bare den ene).

2 forskjellige balsam (bruker kun 1)

1 flaske med noe olje til badevannet

1 bodyscrub dusjgele

2 dusjgeleer

1 barberskum

2 bodylotion

1 bodyshimmer

4 solkremer

1 nattkrem

1 hudvann

2 typer ansiktsmasker

1 øyesminkefjerner

1 rensesåpe (såpå av bl.a. dødehavsleire)

2 hårspray

1 hårpaste

og så har vi jo diverse sminkesaker osv. i tillegg.

Ikke like mange som deg, ser det ut til, men det er som regel nokså fullt der.

Pleier å holde meg til favorittmerker av de ulike tingene, så det er bare noen få av disse nevnte tingene jeg ikke bruker. Kaster egenltig nokså raskt ting jeg ikke bruker.

*går ned og kaster ihvertfall en av shampoene)

Skrevet

Hvis det er en trøst, er vi flere lettlurte tullinger og 'ofre' for skjønnhetstyranniet.

:-/

Skrevet

Var nettopp nede og tittet i skapet, det er nok en del ja. Vet ikke om jeg husker alt, men kan ramsle opp litt:

4 forskjellige shampoer (6 flasker tilsammen, bruker bare den ene).

2 forskjellige balsam (bruker kun 1)

1 flaske med noe olje til badevannet

1 bodyscrub dusjgele

2 dusjgeleer

1 barberskum

2 bodylotion

1 bodyshimmer

4 solkremer

1 nattkrem

1 hudvann

2 typer ansiktsmasker

1 øyesminkefjerner

1 rensesåpe (såpå av bl.a. dødehavsleire)

2 hårspray

1 hårpaste

og så har vi jo diverse sminkesaker osv. i tillegg.

Ikke like mange som deg, ser det ut til, men det er som regel nokså fullt der.

Pleier å holde meg til favorittmerker av de ulike tingene, så det er bare noen få av disse nevnte tingene jeg ikke bruker. Kaster egenltig nokså raskt ting jeg ikke bruker.

*går ned og kaster ihvertfall en av shampoene)

Og jammen greide jeg ikke å glemme

2 selvbruningskremer

1 aloe vera gele.

:)

hehe ;)

Gjest bebba
Skrevet

Etter mange år med lite penger vrenger jeg omtrent shampooflaskene og skyller dem før jeg kaster dem. Med tenåringer i hus blir det ofte slanter av det ene og det andre på mor. Problemet mitt er nå når jeg har råd til å kjøpe dyre ting innimellom så har de en tendens til å forsvinne og dukker opp enten på jenterommet eller hjemme hos far,OG DA FRESER JEG.

Skrevet

Ak-al-ben-reddi-fy-fasan, jeg tok en dusj og telte over... 18 stk ymse. I dusjen.

Tør ikke se i skapene ellers.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hmmm...skavisee:

shampoo, balsam, hårkur, intimsåpe, dusjolje, badeolje, ansiktskrem, øyekrem, bodylotion, spenol, peelingkrem, ansiktsmaske, hårgele, hårskum, hårspray, shinespray, deodorant, barberskum, eight hour cream, tannkrem, skyllevann...pluss parfymer og sminke.

..det ble visst litt for meg også, men ikke så mye som dine 42. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...