Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmor

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 8 og har tidligere hatt svangerskap utenfor livmoren samt en spontanabort. Er veldig bekymret for om alt er iorden denne gangen. Dro derfor på legevakten hvor det ble foretatt innvendig undersøkelse hvor legen bekreftet at livmoren var forstørret og dermed utelukket at det var utenfor livmor. Jeg hadde håpet at det ble tatt ultralyd, men dette var tydeligvis ikke nødvendig. Kan jeg stole på at alt er iorden - eller kan jeg få en ultralyd hvis jeg henvender meg til RIT igjen? Skal ut å reise og er veldig redd for at noe skal skje når jeg er borte. (Alder 34 år).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18374-svangerskap-utenfor-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt inntrykk er at når man har hatt kompliserte svangerskap tidl. eller aborter el. som du, utenfor livmor, får man ekstra tett oppfølging. Gjerne UL på et tidligere tidspungt og ellers oftere kontroller.

Jeg tror nok at dine bekymringer, og det faktum at du har hatt et sv.skap utenfor livmor tidligere, vil være grunn nok til at du får foretatt en UL hvis du ber om det.

Mette Moen, Gynekolog

Var det så smart å gå på legevakten? Jeg synes din lege skal henvise deg til gynekologisk avdeling hvor de kan gjøre ultralyd. Det er greit å får det avklart før du drar ut på reise. Hvis legen har funnet livmoren forstørret og du ikke har vært øm til sidene for livmoren, kan du føle deg ganske trygg, men jeg synes du 'fortjener' en grundig sjekk. Lykke til med svangerskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...