Gå til innhold

Det hardner til i kampen for/mot intimbarbering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den artikkelen er selektiv, og informasjonen er valgt ut etter hvilken effekt man vil ha.

Det er så godt som et faktum, at i tillegg til en beskyttende effekt, så er en like viktig funksjon ved kjønnshår å bevare lukt som tiltrekker partnere. Dette stammer tilbake til prehistorisk tid.

Den beskyttende funksjonen var, logisk nok, betraktelig viktigere da man fløy rundt i skogen og på viddene uten klær, og vasket seg betraktelig sjeldnere enn i vår tid. Det sier seg selv at dette behovet er et ganske annet nå som vi har både klær og muligheter til å holde oss rene stort sett hele tiden.

At noen kan få problemer av å barbere seg skal jeg selføgelig ikke bestride, men jeg har knappt møtt noen som har hatt det. Og det blir litt dumt å komme å fortelle noen som har vært glattbarbert i tjue år at de kommer til å få infeksjoner etc.

Og en annen ting som blir litt dumt, er om noen som barberer seg forsøker å overbevise noen som ikke _vil_ barbere seg at de bør gjøre det, og ikke minst motsatt. (Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke skal kunne diskutere og snakke om det)

"............................."

Gjest Corinna
Skrevet

Tråden ligger også på seksualitet, så glattbarberingsfundamentalistene (morsomt og langt ord), har allerede hivt seg på.

De går sikkert til angrep på denne helsesøsteren, fordi de selv ikke har opplevd problemer med glattbarbering. Det blir som å angripe de som driver med opplysning om trafikksikkerhet, fordi det er mange som ikke har blitt skadet i en ulykke.

Skrevet

Den artikkelen er selektiv, og informasjonen er valgt ut etter hvilken effekt man vil ha.

Det er så godt som et faktum, at i tillegg til en beskyttende effekt, så er en like viktig funksjon ved kjønnshår å bevare lukt som tiltrekker partnere. Dette stammer tilbake til prehistorisk tid.

Den beskyttende funksjonen var, logisk nok, betraktelig viktigere da man fløy rundt i skogen og på viddene uten klær, og vasket seg betraktelig sjeldnere enn i vår tid. Det sier seg selv at dette behovet er et ganske annet nå som vi har både klær og muligheter til å holde oss rene stort sett hele tiden.

At noen kan få problemer av å barbere seg skal jeg selføgelig ikke bestride, men jeg har knappt møtt noen som har hatt det. Og det blir litt dumt å komme å fortelle noen som har vært glattbarbert i tjue år at de kommer til å få infeksjoner etc.

Og en annen ting som blir litt dumt, er om noen som barberer seg forsøker å overbevise noen som ikke _vil_ barbere seg at de bør gjøre det, og ikke minst motsatt. (Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke skal kunne diskutere og snakke om det)

Det forekommer meg ustyrtelig komisk at voksne mennesker bruker energi på å overbevise andre voksne mennesker hvorledes man ønsker å ha sitt underliv: Med mye, middels, lite, intet hår.

Kort sagt, jeg gir jamt faen, men følte for å gi et bidrag til bålet.

Skrevet

Tråden ligger også på seksualitet, så glattbarberingsfundamentalistene (morsomt og langt ord), har allerede hivt seg på.

De går sikkert til angrep på denne helsesøsteren, fordi de selv ikke har opplevd problemer med glattbarbering. Det blir som å angripe de som driver med opplysning om trafikksikkerhet, fordi det er mange som ikke har blitt skadet i en ulykke.

Det forekommer meg ustyrtelig komisk at voksne mennesker bruker energi på å overbevise andre voksne mennesker hvorledes man ønsker å ha sitt underliv: Med mye, middels, lite, intet hår.

Skrevet

Hvorfor to like innlegg i samme tråd?

"............................"

Skrevet

"Tråden ligger også på seksualitet, så glattbarberingsfundamentalistene (morsomt og langt ord), har allerede hivt seg på."

Ingen av "de" har sagt noe annet enn det som er et selvfølge i den tråden. Det er en annen, en motstander, som gjør en idiot av seg ved å ikke klare å skille ting fra hverandre, og å forsøke å diskutere på helt feil grunnlag :-)

Gjest Corinna
Skrevet

Et svar til meg, og et svar til deg. Systemet her har en "svar til" funksjon.

Skrevet

Et svar til meg, og et svar til deg. Systemet her har en "svar til" funksjon.

"Systemet her har en "svar til" funksjon."

Hva er det du snakker om? Jeg lurte på hvorfor hun gjentok akurat samme innlegget to ganger, en gang til hver.

".............................."

Skrevet

Gjett!

For å slippe å pønske ut to like svar med ulik ordlyd...

laguna1365380434
Skrevet

*lol*

Hva er en barberingsfundamentalist?

En som går rundt på stranden og sjekker om folk har vært nøye nok med bikinilinja? Og eventuellt ilegger bøter til eventuelle unnasluntrerer?

Men, seriøst, jeg synes jo det hørtes litt søkt ut å bli sjuk av det, en bør jo sørge for å gjøre en skikkelig jobb, samt i vareta visse grunleggende hygieneprinsipper når en først skal shave..

Når det er sagt synes jeg såklart folk må kunne se ut nøyaktig som de lyster underetasjenmessig, dog jeg rent personlig vil foretrekke å være relativt frisert.

Jeg synes hrle greia hørtes småsøkt ut..?

Skrevet

Gjett!

For å slippe å pønske ut to like svar med ulik ordlyd...

Joda. Jeg forventer bare ikke at folk skal svare det samme flere ganger, iom. at jeg ikke gjør det selv :-)

Skrevet

*lol*

Hva er en barberingsfundamentalist?

En som går rundt på stranden og sjekker om folk har vært nøye nok med bikinilinja? Og eventuellt ilegger bøter til eventuelle unnasluntrerer?

Men, seriøst, jeg synes jo det hørtes litt søkt ut å bli sjuk av det, en bør jo sørge for å gjøre en skikkelig jobb, samt i vareta visse grunleggende hygieneprinsipper når en først skal shave..

Når det er sagt synes jeg såklart folk må kunne se ut nøyaktig som de lyster underetasjenmessig, dog jeg rent personlig vil foretrekke å være relativt frisert.

Jeg synes hrle greia hørtes småsøkt ut..?

Jeg prøvde å være morsom på bekostning av et jevnt og trutt utrolig engasjement i uttallige tråder når det gjelder intimbarbering. Om jeg lykkes...

laguna1365380434
Skrevet

Jeg prøvde å være morsom på bekostning av et jevnt og trutt utrolig engasjement i uttallige tråder når det gjelder intimbarbering. Om jeg lykkes...

Ah, I see! :-)

Jeg har ikke sett så mange av nevnte tråder (eller, dvs, noen, det demres..)

Vel, som sagt det er mye det samme for meg hvordan folk friserer eller ikke friserer underlivet. Jeg fatter ikke helt hvordan dette kan bli en fanesak, enten man er pro eller kontra..;)

Gjest Corinna
Skrevet

"Systemet her har en "svar til" funksjon."

Hva er det du snakker om? Jeg lurte på hvorfor hun gjentok akurat samme innlegget to ganger, en gang til hver.

Her må det visst teskje til. "favn" hadde samme budskap til oss begge, følgelig også samme svar til oss begge, GJENNOM "SVAR TIL" FUNKSJONEN.

Det er det lengste jeg kan strekke meg i å mate deg med teskje. Du får heller sette deg ned å tenke grundig gjennom saken på egen hånd, kanskje du etterhvert forstår sammenhengen også, for alt jeg vet. Må faktisk le, men ønsker deg lykke til med "prosjektet".

Skrevet

Her må det visst teskje til. "favn" hadde samme budskap til oss begge, følgelig også samme svar til oss begge, GJENNOM "SVAR TIL" FUNKSJONEN.

Det er det lengste jeg kan strekke meg i å mate deg med teskje. Du får heller sette deg ned å tenke grundig gjennom saken på egen hånd, kanskje du etterhvert forstår sammenhengen også, for alt jeg vet. Må faktisk le, men ønsker deg lykke til med "prosjektet".

"Her må det visst teskje til. "favn" hadde samme budskap til oss begge, følgelig også samme svar til oss begge, GJENNOM "SVAR TIL" FUNKSJONEN."

Er du fjern? Skal du, en fersking og nybegynner, komme her og forklare meg hvordan dette fungerer? *ler*

Gjest Corinna
Skrevet

"Her må det visst teskje til. "favn" hadde samme budskap til oss begge, følgelig også samme svar til oss begge, GJENNOM "SVAR TIL" FUNKSJONEN."

Er du fjern? Skal du, en fersking og nybegynner, komme her og forklare meg hvordan dette fungerer? *ler*

Spørsmålet dine tydet i særlig grad på at du ikke skjønte hvordan det fungerer her. Til og med etter to forklaringer hadde det ikke gått opp noe lys.

Skrevet

Ah, I see! :-)

Jeg har ikke sett så mange av nevnte tråder (eller, dvs, noen, det demres..)

Vel, som sagt det er mye det samme for meg hvordan folk friserer eller ikke friserer underlivet. Jeg fatter ikke helt hvordan dette kan bli en fanesak, enten man er pro eller kontra..;)

"enten man er pro eller kontra"

Egentlig blir det jo litt søkt å være "pro" eller "kontra" underlivsbarbering på et generellt nivå. Man kan jo ikke, med fornuften i behold, definére annet enn personlige preferanser og smak :-)

"................................."

Skrevet

Spørsmålet dine tydet i særlig grad på at du ikke skjønte hvordan det fungerer her. Til og med etter to forklaringer hadde det ikke gått opp noe lys.

"Spørsmålet dine tydet i særlig grad på at du ikke skjønte hvordan det fungerer her."

Det er fordi du ikke kan lese, vil jeg tippe. Jeg lurte på hvorfor, basert på at hvis du ser på tråder her, så er det ikke så mange som faktisk gjør det slik.

"Til og med etter to forklaringer hadde det ikke gått opp noe lys."

Jeg må spørre igjen: Er du fjern? Hva i all verden er det du tror du er?

Forøvrig er det ingen funksjon som heter "svar til". Det heter "svar" på innlegget, og blir automatisk et svar til det innlegget klikker på linken fra.

laguna1365380434
Skrevet

"enten man er pro eller kontra"

Egentlig blir det jo litt søkt å være "pro" eller "kontra" underlivsbarbering på et generellt nivå. Man kan jo ikke, med fornuften i behold, definére annet enn personlige preferanser og smak :-)

"................................."

Nettopp..:-)

Men nå fant jeg den tråden favn snakker om(tror jeg) og tydeligvis går det i hvertfall an å være skikkelig kontra på prinsippielt nivå allikevel..;)

Jeg så ikke like mange griseville "pro" innlegg..

Wow! Intimbarbering var visst et tema som vakte sterkere engasjement enn jeg var klar over!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...