Gjest saueøyer Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Er det umoralsk å mate hønsene med kyllingkjøtt? 0 Siter
Gjest saueøyer Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 bebba skrev (På 7.5.2005 den 16.34): Hva skulle være hensikten med det? De spiser "alt". Ost, pølse, gress, metemark, mel, brød, alle typer insekter o s v. Noen ganger har jeg noen kyllingrester det er synd å kaste, men å gi det til hønene får jeg meg ikke til å gjøre. 0 Siter
Gjest neidaneida Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Ugh! Det høres ikke særlig delikat ut, men hønene skjønner det jo ikke, og spiser og hakker i seg alt som er. Men orker du tanken? 0 Siter
Atene Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Det som skjedde med kyr i England skulle vel ha lært oss å la være med det ? Jeg hadde forresten en undulat som var veldig glad i kylling. Men det beste den visste var smør og geitost. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Storfe som ble foret med sin egen art, utviklet kugalskap. Liknende tilstander rammet kannibalene på stillehavsøyene. Hvem vet hva slags sykdommer høns kan utvikle om de fores med kyllingkjøtt? Tror vi har sett nok beviser på at kannibalisme er skadelig. Jeg ville ikke gjort det! 0 Siter
Gjest saueøyer Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 kaffepiken skrev (På 7.5.2005 den 17.34): Storfe som ble foret med sin egen art, utviklet kugalskap. Liknende tilstander rammet kannibalene på stillehavsøyene. Hvem vet hva slags sykdommer høns kan utvikle om de fores med kyllingkjøtt? Tror vi har sett nok beviser på at kannibalisme er skadelig. Jeg ville ikke gjort det! Det var nok ikke på grunn av arten de spiste, men at prioner smitter via slakteavfall. Vi mennesker kan også bli smittet av samme kilde, eller smitte fra andre mennesker som f.eks. er døde av Creutzfeld Jacobs. Det ble laget et hormonprodukt av døde mennskers hjerner i et østblokkland: Stoffet ble brukt av kroppsbygggere som så ble smittet, enda stoffet var varmet opp til 100 grader for å drepe bakterier, Prionet tåler 300 grader før det blir ødelagt. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 saueøyer skrev (På 7.5.2005 den 17.42): Det var nok ikke på grunn av arten de spiste, men at prioner smitter via slakteavfall. Vi mennesker kan også bli smittet av samme kilde, eller smitte fra andre mennesker som f.eks. er døde av Creutzfeld Jacobs. Det ble laget et hormonprodukt av døde mennskers hjerner i et østblokkland: Stoffet ble brukt av kroppsbygggere som så ble smittet, enda stoffet var varmet opp til 100 grader for å drepe bakterier, Prionet tåler 300 grader før det blir ødelagt. Problemet er at sånne ting gjerne kommer for en dag etter at skaden er skjedd. Jeg har ikke peil på prioner og har ikke satt meg nøyaktig inn i hendelsesforløpet for Creutzfeld Jakobs syndrom og kugalskap. Men her tenker jeg føre var-prinsippet. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 saueøyer skrev (På 7.5.2005 den 16.56): De spiser "alt". Ost, pølse, gress, metemark, mel, brød, alle typer insekter o s v. Noen ganger har jeg noen kyllingrester det er synd å kaste, men å gi det til hønene får jeg meg ikke til å gjøre. Ja de spiser 'alt', men ikke særlig mye kjøtt. Kyllingrester ville jeg aldri gitt til høner, de er vegetaranere alle sammen:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.