Gå til innhold

Umoralsk mat

Anbefalte innlegg

Gjest saueøyer
Skrevet

Er det umoralsk å mate hønsene med kyllingkjøtt?

Gjest saueøyer
Skrevet

Hva skulle være hensikten med det?

De spiser "alt". Ost, pølse, gress, metemark, mel, brød, alle typer insekter o s v.

Noen ganger har jeg noen kyllingrester det er synd å kaste, men å gi det til hønene får jeg meg ikke til å gjøre.

Gjest neidaneida
Skrevet

Ugh! Det høres ikke særlig delikat ut, men hønene skjønner det jo ikke, og spiser og hakker i seg alt som er.

Men orker du tanken?

Skrevet

Det som skjedde med kyr i England skulle vel ha lært oss å la være med det ?

Jeg hadde forresten en undulat som var veldig glad i kylling. Men det beste den visste var smør og geitost.

kaffepiken
Skrevet

Storfe som ble foret med sin egen art, utviklet kugalskap. Liknende tilstander rammet kannibalene på stillehavsøyene. Hvem vet hva slags sykdommer høns kan utvikle om de fores med kyllingkjøtt?

Tror vi har sett nok beviser på at kannibalisme er skadelig. Jeg ville ikke gjort det!

Gjest saueøyer
Skrevet

Storfe som ble foret med sin egen art, utviklet kugalskap. Liknende tilstander rammet kannibalene på stillehavsøyene. Hvem vet hva slags sykdommer høns kan utvikle om de fores med kyllingkjøtt?

Tror vi har sett nok beviser på at kannibalisme er skadelig. Jeg ville ikke gjort det!

Det var nok ikke på grunn av arten de spiste, men at prioner smitter via slakteavfall.

Vi mennesker kan også bli smittet av samme kilde, eller smitte fra andre mennesker som f.eks. er døde av Creutzfeld Jacobs. Det ble laget et hormonprodukt av døde mennskers hjerner i et østblokkland: Stoffet ble brukt av kroppsbygggere som så ble smittet, enda stoffet var varmet opp til 100 grader for å drepe bakterier, Prionet tåler 300 grader før det blir ødelagt.

kaffepiken
Skrevet

Det var nok ikke på grunn av arten de spiste, men at prioner smitter via slakteavfall.

Vi mennesker kan også bli smittet av samme kilde, eller smitte fra andre mennesker som f.eks. er døde av Creutzfeld Jacobs. Det ble laget et hormonprodukt av døde mennskers hjerner i et østblokkland: Stoffet ble brukt av kroppsbygggere som så ble smittet, enda stoffet var varmet opp til 100 grader for å drepe bakterier, Prionet tåler 300 grader før det blir ødelagt.

Problemet er at sånne ting gjerne kommer for en dag etter at skaden er skjedd. Jeg har ikke peil på prioner og har ikke satt meg nøyaktig inn i hendelsesforløpet for Creutzfeld Jakobs syndrom og kugalskap. Men her tenker jeg føre var-prinsippet.

Gjest bebba
Skrevet

De spiser "alt". Ost, pølse, gress, metemark, mel, brød, alle typer insekter o s v.

Noen ganger har jeg noen kyllingrester det er synd å kaste, men å gi det til hønene får jeg meg ikke til å gjøre.

Ja de spiser 'alt', men ikke særlig mye kjøtt. Kyllingrester ville jeg aldri gitt til høner, de er vegetaranere alle sammen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...