Gå til innhold

Diskriminering av tidligere straffedømte i arbeidslivet

Anbefalte innlegg

Gjest sint, lei og forbanna!!!!
Skrevet

Jeg har fått høre om en sak hvor en mann, som har sittet inne i underkant av et år, for mange år tilbake. Først fikk jobb, og siden "måtte gå" fordi "det snakkes for mye i administrasjonen". Jobben innebærer blandt annet nøkler til offentlig bygg.

Ikke noe skriftlig om at jobben krevde plettfri vandel.

Mannen har aldri vært i trøbbel etter at han slapp ut, har aldri gjort noe galt i ettertid.

Har i hele 2004 hatt en jobb hvor han har hatt nøkler og penger til en større privat bedrift i hendene alene, uten problemer.

Dette var et slag under beltestedet som var tungt å svelge.

Og etter det jeg vet er det heller ikke lovlig.

Hvor skriver man klage?? Fylkesmannen? Departemanget? Organisasjoner?

Hjelp, noen?

Gjest livet etter soning
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Stigmatisering og utstøting er to viktige aspekter i reproduksjonen av kriminalitet.

Spør om råd fra organisasjonen:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...