Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"jeg mener at det er slik, og slik skal det være, og vi bør sprenge alle som ikke er som oss."...?

Men kjære deg, lille venn, det er jo nettopp slik den islamistiske fundamentalismen fungerer i praksis der jødene bor. Det er dette jeg fordømmer. Hva som foregår bak pannebrasken din etter å ha lest mine innlegg kan ikke jeg stå ansvarlig for.

Å "utvikle" Islam må jo være en intern vits på hjemmet der du holder til; jeg tror ikke jødene som bor i Israel har 500 år på seg for å se om noe slikt kan skje.

Dessuten gidder ejg ikke snakke om snøen som falt i fjor, kristendommen er tilpasset demokratiet, slik demokratiet er tilpasset kristendommen. Innefor Islam har noe slikt aldri hatt mulighet, og vil etter alle solemerker heller aldri komme i den posisjonen.

"Å "utvikle" Islam må jo være en intern vits på hjemmet der du holder til"

Det var det eneste synlige du skrev. Ikke noe som helst poeng i å forsøke på saklig debatt engang.

".............................."

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

44

• Prozak

44

• favn

11

• laguna1365380434

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg så ikke deg i denne objektive diskusjonen - før nå. Tror ikke du har noe å bidra med.

Sansynligvis omtrent like mye som deg, men det får så være. Og du har allerede blitt opplyst om at det var et spørsmål.

laguna1365380434
Skrevet

"jeg mener at det er slik, og slik skal det være, og vi bør sprenge alle som ikke er som oss."...?

Men kjære deg, lille venn, det er jo nettopp slik den islamistiske fundamentalismen fungerer i praksis der jødene bor. Det er dette jeg fordømmer. Hva som foregår bak pannebrasken din etter å ha lest mine innlegg kan ikke jeg stå ansvarlig for.

Å "utvikle" Islam må jo være en intern vits på hjemmet der du holder til; jeg tror ikke jødene som bor i Israel har 500 år på seg for å se om noe slikt kan skje.

Dessuten gidder ejg ikke snakke om snøen som falt i fjor, kristendommen er tilpasset demokratiet, slik demokratiet er tilpasset kristendommen. Innefor Islam har noe slikt aldri hatt mulighet, og vil etter alle solemerker heller aldri komme i den posisjonen.

Gidder ikke DU å snakke om snøen som falt i fjor?

Nei vel nei..!

Skrevet

"Helt ærlig tviler jeg på at med unntak av akademikere, er det ikke mange som i det hele tatt har _hørt_ om Frankfurterskolen - verken innenfor eller utenfor media."

Kanskje det er det som er selve kjernen til problemet. Mange byggmestere vet heller ikke at de benytter Pythagoras teorier, men hus blir det, åkke som.

Personlig liker jeg bedre de gamle grekerne enn revolusjonære "tenkere" i post-tsarismens Russland.

"Mange byggmestere vet heller ikke at de benytter Pythagoras teorier, men hus blir det, åkke som."

Og hvis det viste seg at Pytagoras var kommunist på si (i en litt nyere tid), så blir byggmesteren kommunist av å bruke hans teorier kombinert med integrering og differensiering (mat.) - som kanskje er utviklet av en som hadde vært islamist hadde han levd i dag.

Dårlige sammenligninger fortjener dårlige svar.

"............................"

Skrevet

"Men de argumentene der har ingen effekt på en fanatiker som ikke er interessert i å se sine egne tolkninger og "sannheter" i lys av noe annet enn galskapen som lyser ut av øynene hans"

Du verden. Frem med tvangstrøya og kjør meg til Gulag, pråsak. Vi galninger må jo slite på nervene til så normale mennesker som deg.

tsk,tsk,tsk...

"Du verden. Frem med tvangstrøya og kjør meg til Gulag, pråsak. Vi galninger må jo slite på nervene til så normale mennesker som deg."

Nope - jeg blir ikke engang irritert. Jeg ler av slike, og det kommer jeg til å fortsette å gjøre.

Skrevet

Wohoooo! Steike, det var et ærlig forsøk på bortforklaring :-)

Helt gjennomsiktig, iom. at enhver forstår at det ikke kommer frem som noe positivt på noen som helst måte når det sies på den måten - men det var et godt forsøk, det skal du ha :-)

"..........................."

Pråsak, enten du tror det eller ikke, signaturen favn har med å fare med i lillefingeren enn du har i hele den sorry skrotten din.

Dessverre ble sleivsparket "dolfjolle" en vei ut for favn, samtidig som det ble oppfattet som en blanco-invitt til sørs arvtager hva kverulering angår.

Inngår sabotasje av debatter pensum i "informatikk"? Eller er du bare en dritsekk av legning?

Skrevet

"Å "utvikle" Islam må jo være en intern vits på hjemmet der du holder til"

Det var det eneste synlige du skrev. Ikke noe som helst poeng i å forsøke på saklig debatt engang.

"Det var det eneste synlige du skrev. Ikke noe som helst poeng i å forsøke på saklig debatt engang."

Du har noen kilometer med drit å beklage før vi kan ta fatt på det.

Skrevet

Pråsak, enten du tror det eller ikke, signaturen favn har med å fare med i lillefingeren enn du har i hele den sorry skrotten din.

Dessverre ble sleivsparket "dolfjolle" en vei ut for favn, samtidig som det ble oppfattet som en blanco-invitt til sørs arvtager hva kverulering angår.

Inngår sabotasje av debatter pensum i "informatikk"? Eller er du bare en dritsekk av legning?

"Eller er du bare en dritsekk av legning?"

Hoho :-) Kahn, det der blir bare patetisk.

"............................."

Skrevet

"Mange byggmestere vet heller ikke at de benytter Pythagoras teorier, men hus blir det, åkke som."

Og hvis det viste seg at Pytagoras var kommunist på si (i en litt nyere tid), så blir byggmesteren kommunist av å bruke hans teorier kombinert med integrering og differensiering (mat.) - som kanskje er utviklet av en som hadde vært islamist hadde han levd i dag.

Dårlige sammenligninger fortjener dårlige svar.

"............................"

"Dårlige sammenligninger fortjener dårlige svar."

En trend du synes å ha kultivert.

Skrevet

"Det var det eneste synlige du skrev. Ikke noe som helst poeng i å forsøke på saklig debatt engang."

Du har noen kilometer med drit å beklage før vi kan ta fatt på det.

"Du har noen kilometer med drit å beklage før vi kan ta fatt på det."

Jeg? Beklage noe som helst overfor deg? That'd be the day. Dine personangrep har florert siden den dagen du logget deg på her for første gang - at jeg lar meg rive med og legger meg på samme bunnivå i forb. med deg er beklagelig, men ikke noe jeg irriterer meg over.

Forøvrig kom det ikke noe drittslenging fra meg i den sammenhengen - og jeg gidder heller ikke svare tilbake.

(Beklage overfor deg? *ler meg i hjel*)

Skrevet

Gidder ikke DU å snakke om snøen som falt i fjor?

Nei vel nei..!

Whatever do you mean, laguna?

Skrevet

"Dårlige sammenligninger fortjener dårlige svar."

En trend du synes å ha kultivert.

Tja...svare usaklig på usakligheter? Kanskje.

Skrevet

"Du har noen kilometer med drit å beklage før vi kan ta fatt på det."

Jeg? Beklage noe som helst overfor deg? That'd be the day. Dine personangrep har florert siden den dagen du logget deg på her for første gang - at jeg lar meg rive med og legger meg på samme bunnivå i forb. med deg er beklagelig, men ikke noe jeg irriterer meg over.

Forøvrig kom det ikke noe drittslenging fra meg i den sammenhengen - og jeg gidder heller ikke svare tilbake.

(Beklage overfor deg? *ler meg i hjel*)

Nei, jeg trodde heller ikke det. Jeg er imidlertid villig til å ta sjansen på at du ler deg ihjel.

Da ler du i hvert fall sist.

*prææææhæhæhæ*

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg så ikke noe sted at h*n skrev at de tingene var værre enn jødeutryddelsen etc. Det var det du som leste mellom linjene, uavhengig om det har noen grobunn i virkeligheten eller ei.

Jeg er forøvrig personlig enig i at de tingene ikke er noen grunn til ikke å flagge på frigjøringsdagen, men jeg er ikke enig i at det er helt uinteressante bagateller.

Jødeutryddelsen er selvsagt et kapittel som i seg selv gir mer enn god nok grunn til å flagge 8.mai, men i den settingen som fyren prøvde å legge opp til var det russere mot tyskere.

Mitt tall på 27 millioner er russere alene, og som på ingen som helst måte kan stilles opp mot at et mindretall tyskere også ble drept som hevn mot slutten av krigen.

laguna1365380434
Skrevet

Whatever do you mean, laguna?

At du prater relativt mye om snøen som falt i fjor..Men bare når det passer for deg, og underbygger det du allerede mener fra før..

Er ikke det litt slitsomt da? Å være så skråsikker?

Det tør ikke jeg. Jeg PRØVER iallefall å se flere sider av noe før jeg eventuellt går i vranglås. Å være så sykt bombastisk tror jeg bare fører til vrangvilje og motstand.

Særlig når du underbygger alle dine MEGET fargelagte innlegg&påstander med tyve sider lange epistler om historiske hendelser du uansett tolker til å underbygge dine personlige meniger om alt, selv når de like godt kan fortolkes stikk motsatt...Dessuten er det pur hersketeknikk å besvare alt med historiske hendelser de fleste ikke har hørt om. Det går fint an å gjøre seg opp en mening uten å kunne alle årstallene for viktige slag på rams. Jeg har en gammel onkel med særdeles peil på historiske happenings, dog han er MEGET tvilsom politisk.(Bruntonet..) Det at en kan ramse gir ikke automatisk rett. Jeg blir bare litt lei av at tråder som så mye som vagt omhandler politikk enten kuppes slik, eller fylles med drittprat øyeblikkelig.Thats all.

Skrevet

At du prater relativt mye om snøen som falt i fjor..Men bare når det passer for deg, og underbygger det du allerede mener fra før..

Er ikke det litt slitsomt da? Å være så skråsikker?

Det tør ikke jeg. Jeg PRØVER iallefall å se flere sider av noe før jeg eventuellt går i vranglås. Å være så sykt bombastisk tror jeg bare fører til vrangvilje og motstand.

Særlig når du underbygger alle dine MEGET fargelagte innlegg&påstander med tyve sider lange epistler om historiske hendelser du uansett tolker til å underbygge dine personlige meniger om alt, selv når de like godt kan fortolkes stikk motsatt...Dessuten er det pur hersketeknikk å besvare alt med historiske hendelser de fleste ikke har hørt om. Det går fint an å gjøre seg opp en mening uten å kunne alle årstallene for viktige slag på rams. Jeg har en gammel onkel med særdeles peil på historiske happenings, dog han er MEGET tvilsom politisk.(Bruntonet..) Det at en kan ramse gir ikke automatisk rett. Jeg blir bare litt lei av at tråder som så mye som vagt omhandler politikk enten kuppes slik, eller fylles med drittprat øyeblikkelig.Thats all.

Jeg tror du blander sammen hummer og kanari her. Det er slett ikke slitsomt å bære på kunnskap, jeg har aldri betraktet det som noen byrde.

Jeg har heller ingen problemer med at folk er uenig på ideologisk grunnlag, så lenge de argumenterer sak.

Jeg er ikke interessert i stråmenn, onkler og tanter og annet personlig bør du holde utenfor debatten.

Jeg er ikke ansvarlig for dine eller andres "tolkninger" av mine argumenter.

Det er frivillig å lese det jeg skriver, og det er av eget valg du kommenterer.

Jeg argumenterer for det jeg tror på, og tror på det jeg argumenterer for.

Historiske fakta kan ramses opp med skråsikkerhet, uten å bli forvekslet med hersketeknikk.

Og er du lei eller uinteressert, hold deg unna. Du ser ikke med på f. eks. Adopsjonsforum, gjør du vel?

Capice?

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tror du blander sammen hummer og kanari her. Det er slett ikke slitsomt å bære på kunnskap, jeg har aldri betraktet det som noen byrde.

Jeg har heller ingen problemer med at folk er uenig på ideologisk grunnlag, så lenge de argumenterer sak.

Jeg er ikke interessert i stråmenn, onkler og tanter og annet personlig bør du holde utenfor debatten.

Jeg er ikke ansvarlig for dine eller andres "tolkninger" av mine argumenter.

Det er frivillig å lese det jeg skriver, og det er av eget valg du kommenterer.

Jeg argumenterer for det jeg tror på, og tror på det jeg argumenterer for.

Historiske fakta kan ramses opp med skråsikkerhet, uten å bli forvekslet med hersketeknikk.

Og er du lei eller uinteressert, hold deg unna. Du ser ikke med på f. eks. Adopsjonsforum, gjør du vel?

Capice?

Men du er jo i alle trådene på åpentforum av noen samfunnspolitisk interesse og forunrenser dem med drittslenging og andre interesante hersketeknikker..Det er litt slitsomt i lengden.(av de årsakene jeg nevnte)

Men du kan gjerne "få" dem..Du minner meg om en litt stor guttunge som sier at alle kan få være i sandkassa med ham, men da er det bare rimelig at de får seg vinge av spaden og..;)

Jeg synes du brauter og oppfører deg ubehagelig mot alt og alle, og det hadde vært trivelig om du la om tonen. Men det kan selvsagt ingen tvinge deg til, og særlig ikke jeg.

Rock on. Jeg skal ikke plage deg lenger, jeg hadde bare lyst til å få det sagt.

Over og ut!

Skrevet

Men du er jo i alle trådene på åpentforum av noen samfunnspolitisk interesse og forunrenser dem med drittslenging og andre interesante hersketeknikker..Det er litt slitsomt i lengden.(av de årsakene jeg nevnte)

Men du kan gjerne "få" dem..Du minner meg om en litt stor guttunge som sier at alle kan få være i sandkassa med ham, men da er det bare rimelig at de får seg vinge av spaden og..;)

Jeg synes du brauter og oppfører deg ubehagelig mot alt og alle, og det hadde vært trivelig om du la om tonen. Men det kan selvsagt ingen tvinge deg til, og særlig ikke jeg.

Over og ut!

Jeg er ikke spesielt interessert i hva du mener om meg.

Det er heller ikke din oppgave å sensurere diskusjonene.

Jeg kan forsikre deg om at jeg tåler en "trøkk".

Jeg brauter ikke, folk får svar som de spør, eller "spør".

Du plager meg ikke i det hele tatt. Hadde du gjort det, ville jeg ikke klikket på innleggene dine, langt mindre besvart dem.

Om du tar et hint...

Skrevet

Over og ut!

Enig med deg, laguna.

laguna1365380434
Skrevet

Enig med deg, laguna.

Hyggelig! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...