Gå til innhold

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er ikke spesielt interessert i hva du mener om meg.

Det er heller ikke din oppgave å sensurere diskusjonene.

Jeg kan forsikre deg om at jeg tåler en "trøkk".

Jeg brauter ikke, folk får svar som de spør, eller "spør".

Du plager meg ikke i det hele tatt. Hadde du gjort det, ville jeg ikke klikket på innleggene dine, langt mindre besvart dem.

Om du tar et hint...

Gotcha! Avslutter her&nu!

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

44

• Prozak

44

• favn

11

• laguna1365380434

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jødeutryddelsen er selvsagt et kapittel som i seg selv gir mer enn god nok grunn til å flagge 8.mai, men i den settingen som fyren prøvde å legge opp til var det russere mot tyskere.

Mitt tall på 27 millioner er russere alene, og som på ingen som helst måte kan stilles opp mot at et mindretall tyskere også ble drept som hevn mot slutten av krigen.

Jeg la heller ikke opp til telling. Noen er villige til å se på litt flere aspekter ved en sak enn andre. I krig finnes det ingen vinnere når alt kommer til alt.

"............................"

Skrevet

Jeg er ikke spesielt interessert i hva du mener om meg.

Det er heller ikke din oppgave å sensurere diskusjonene.

Jeg kan forsikre deg om at jeg tåler en "trøkk".

Jeg brauter ikke, folk får svar som de spør, eller "spør".

Du plager meg ikke i det hele tatt. Hadde du gjort det, ville jeg ikke klikket på innleggene dine, langt mindre besvart dem.

Om du tar et hint...

"Jeg er ikke spesielt interessert i hva du mener om meg."

Det påpeker du stadig, og det er så. Det gjelder nok del fleste - jeg bryr meg heller ikke om hva f.eks du mener om meg.

Men når du stadig og ustanselig kjører på med endeløse prekener om hva som er rett og galt (i følge deg), så blir det helt verdiløst når du i neste åndedrag spyr ut de mest menneskefientlige, fordummsfulle og usympatiske holdninger. Jeg klarer ikke å ta deg seriøst da, enten du snakker om jøder som har rett og muslimer som har feil, eller hva som helst annet.

(Og ja - selfølgelig bryr du deg ikke om at "jeg" ikke tar deg seriøst - men hva er vitsen med å delta i et debattforum hvis du overhodet ikke er interessert i om meningsmotstanderne tar deg seriøst?)

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg la heller ikke opp til telling. Noen er villige til å se på litt flere aspekter ved en sak enn andre. I krig finnes det ingen vinnere når alt kommer til alt.

Hold abstarktitetene og absurditetene for deg selv. I henhold til enhver fornuftig mening av ordet vant, så vant de allierte WW2, og nazityskland tapte.

Endel folk synes altså det faktisk ER noe å feire, uansett hva du og din nyvunnede og nyfunnene Vigrid-venn måtte mene.

Skrevet

Hold abstarktitetene og absurditetene for deg selv. I henhold til enhver fornuftig mening av ordet vant, så vant de allierte WW2, og nazityskland tapte.

Endel folk synes altså det faktisk ER noe å feire, uansett hva du og din nyvunnede og nyfunnene Vigrid-venn måtte mene.

"Endel folk synes altså det faktisk ER noe å feire, uansett hva du og din nyvunnede og nyfunnene Vigrid-venn måtte mene."

På tross av at jeg presterte å snakke normalt, så klarte du altså ikke å følge opp.

Er du tilbakestående? Kan du ikke lese? Evner du ikke å se at jeg nettopp har sagt at jeg på ingen måte var enig i at det ikke var noe å feire?

Hvordan i helvete får du vigrid inn i dette? Er det en av oss to som likner på virgrid-sympatisører, så må det være deg. Kom ikke med slikt piss igjen - det gjør deg enda dummere enn du er.

"............................."

Skrevet

"Jeg er ikke spesielt interessert i hva du mener om meg."

Det påpeker du stadig, og det er så. Det gjelder nok del fleste - jeg bryr meg heller ikke om hva f.eks du mener om meg.

Men når du stadig og ustanselig kjører på med endeløse prekener om hva som er rett og galt (i følge deg), så blir det helt verdiløst når du i neste åndedrag spyr ut de mest menneskefientlige, fordummsfulle og usympatiske holdninger. Jeg klarer ikke å ta deg seriøst da, enten du snakker om jøder som har rett og muslimer som har feil, eller hva som helst annet.

(Og ja - selfølgelig bryr du deg ikke om at "jeg" ikke tar deg seriøst - men hva er vitsen med å delta i et debattforum hvis du overhodet ikke er interessert i om meningsmotstanderne tar deg seriøst?)

Døh, lille venn, nå må du ta deg en runde inne på hybelen din og se om ikke du kan finne dette støvete speilet som forsvant en gang i fjor. For nå begynner du å bli komisk.

Skrevet

Døh, lille venn, nå må du ta deg en runde inne på hybelen din og se om ikke du kan finne dette støvete speilet som forsvant en gang i fjor. For nå begynner du å bli komisk.

Fælt så opphengt du er i meg og "hybelen" min (som jeg ikke har). Enda et psykotisk trekk, tenker jeg.

".............................."

Skrevet

Enig med deg, laguna.

ÅÅÅååå, krise.

Mehe.

Gjest Morsk
Skrevet

"Endel folk synes altså det faktisk ER noe å feire, uansett hva du og din nyvunnede og nyfunnene Vigrid-venn måtte mene."

På tross av at jeg presterte å snakke normalt, så klarte du altså ikke å følge opp.

Er du tilbakestående? Kan du ikke lese? Evner du ikke å se at jeg nettopp har sagt at jeg på ingen måte var enig i at det ikke var noe å feire?

Hvordan i helvete får du vigrid inn i dette? Er det en av oss to som likner på virgrid-sympatisører, så må det være deg. Kom ikke med slikt piss igjen - det gjør deg enda dummere enn du er.

Sitat: Er du tilbakestående? Kan du ikke lese?

--------------------

Herregud! Pell deg inn på psykforumet. Du er jo ravende, riv ruskende, hoppende gal mann!

Skrevet

Sitat: Er du tilbakestående? Kan du ikke lese?

--------------------

Herregud! Pell deg inn på psykforumet. Du er jo ravende, riv ruskende, hoppende gal mann!

Det er et helt relevant spørsmål, når du anklager meg for å mene noe du nettopp har lest at jeg ikke mener.

Forøvrig ville jeg bedt deg parkere deg på psyk-forumet, men for deg er det neppe noe noen kan gjøre.

Skrevet

Fælt så opphengt du er i meg og "hybelen" min (som jeg ikke har). Enda et psykotisk trekk, tenker jeg.

Nah, ville bare hjelpe til.

Skrevet

ÅÅÅååå, krise.

Mehe.

Tar du av deg den klovnenesa når du legger deg i fjøset om natta?

"..............................."

Gjest Morsk
Skrevet

Det er et helt relevant spørsmål, når du anklager meg for å mene noe du nettopp har lest at jeg ikke mener.

Forøvrig ville jeg bedt deg parkere deg på psyk-forumet, men for deg er det neppe noe noen kan gjøre.

Sitat:...når du anklager meg for å mene noe du nettopp har lest at jeg ikke mener.

Vel. Det er ikke første gang de røde og brune kreftene gjør felles sak mot alt som lukter av frihet, herunder også feiringen av den.

Så i grunn er det ikke så veldig orginalt at du rykker ut med slik støtte til den germanofile.

Skrevet

Tar du av deg den klovnenesa når du legger deg i fjøset om natta?

Jada, du vet, jeg er ikke så heldig som deg, som er født klovn.

Skrevet

Sitat:...når du anklager meg for å mene noe du nettopp har lest at jeg ikke mener.

Vel. Det er ikke første gang de røde og brune kreftene gjør felles sak mot alt som lukter av frihet, herunder også feiringen av den.

Så i grunn er det ikke så veldig orginalt at du rykker ut med slik støtte til den germanofile.

Igjen later du til å være evneveik.

"du rykker ut med slik støtte til den germanofile."

Kan du vise meg hvor jeg har gitt noe som helst støtte til enten "de røde", eller noe som helst diskriminering av en eller anenn folkegruppe, eller nedvurdering av jødeforfølgelsene etc.? Ikke det, nei.

Hvorfor snakker du ikke om det som faktisk eksisterer, istedet for å forsøke å overbevise noen om at jeg er en av disse "fiendene" dine? Det må da finnes nok av dem til at du ikke trenger å dikte dem opp? Eller kanskje ikke - du finner ikke noen som passer inn i "fiendekategorien" din, så du må forsøke å tre den ned over hodet på alle som er politisk ,moralsk og verdimessig uenig med deg.

Normalt blir jeg provosert hvis noen gjør noe så barnslig som å nevne noe som hinter om noe i nærheten av at jeg f.eks sympatiserer med vigrid - en latterlig gjeng tilbakestående fjols som representerer det motsatte av det jeg står for. Men når det kommer fra deg, så blir det omtrent like effektivt som når en 3-åring geiper og sier "du er dum".

Skrevet

Jada, du vet, jeg er ikke så heldig som deg, som er født klovn.

Jeg er ihvertfall ikke en fake. Jeg sitter ikke i fjøset og innbiller meg at jeg har "skjønt det", og ønsker at min galskap gagner noe som helst.

Skrevet

Jeg er ihvertfall ikke en fake. Jeg sitter ikke i fjøset og innbiller meg at jeg har "skjønt det", og ønsker at min galskap gagner noe som helst.

Nåja, jeg vet på meteren hvor både du og jeg sitter, jeg, pråsaken, og jeg kan garantere deg at det ikke er spesielt fjøselige omgivelser her. Bortsett fra rautingen din, da, åf kårs.

Hva skal du "informere" om, da, når (hvis) du blir stor? Du som lissom har...eh, skjønt det?

*ler*

Gjest knarp
Skrevet

Hvilke grunner?

Fyren oppsummerer det hele med at seieren over nazismen ikke er noe å feire og underskriver med "germanofil".

Det burde få det til å gå opp et lys for deg også gjenom Prozaktåka.

Må germanofil bety Vigrid-sympatisør?

Kan det ikke bety en stor beundrer av tysk kultur, Schiller, Goethe, Schubert, Beethoven, Mozart, Haydn og Weber?

Skrevet

Nåja, jeg vet på meteren hvor både du og jeg sitter, jeg, pråsaken, og jeg kan garantere deg at det ikke er spesielt fjøselige omgivelser her. Bortsett fra rautingen din, da, åf kårs.

Hva skal du "informere" om, da, når (hvis) du blir stor? Du som lissom har...eh, skjønt det?

*ler*

Har jeg sagt at jeg har "skjønt det" eller skal "informere"? Ikke det? Jaggu. Hvis jeg ikke tar helt feil, så kommenterte jeg det latterlige i at du har "skjønt det".

Hvis du vet på "meteren" hvor jeg "sitter", så vet du også at jeg ikke sitter på en hybel, din fjøsgnom.

Skrevet

Må germanofil bety Vigrid-sympatisør?

Kan det ikke bety en stor beundrer av tysk kultur, Schiller, Goethe, Schubert, Beethoven, Mozart, Haydn og Weber?

Det må selfølgelig det. Og det at jeg lurte på om denne enorme kunnskapssekken kunne svare på noe av det, gjør selvfølgelig meg til vigrid-sympatisør. marxxist etc. :-)

"................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...