Gå til innhold

Hvilken hunderase...

Anbefalte innlegg

Gjest baremei
Skrevet

...er det som er liten og strihåret, hvit med svarte/brune flekker, litt avlang(ikke så avlang som dachs altså) og kortbeint??

Jeg har sett noen slike i det siste og de er bare SÅÅÅ søte!!!Skulle likt å vite hvilken rase det er. Har noen peiling? En link til en rase som stemmer med beskrivelsen???

Gjest baremei
Skrevet

Har den litt lang pels?

Nei, den strittet litt ut liksom, bare...vanskelig å forklare. Men tor det må være Jack Russel Terrier, som mij foreslo!

Skrevet

Nei, den strittet litt ut liksom, bare...vanskelig å forklare. Men tor det må være Jack Russel Terrier, som mij foreslo!

Jack Russel er veldig stri og vanskelige hunder. Og ingenting for nybegynnere. Men søte..

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Jack Russell terrier? Sånn som Frasier har?

http://www.jackrussellterrier.no/

Frasier har Parson Russel Terrier, mens den rasen baremei snakker om er Jack Russel Terrier. Parson er langbeint, jacken er kortbeint (som oftest..)

Skrevet

Frasier har Parson Russel Terrier, mens den rasen baremei snakker om er Jack Russel Terrier. Parson er langbeint, jacken er kortbeint (som oftest..)

Aah, ok :-)

Gjest baremei
Skrevet

Jack Russel er veldig stri og vanskelige hunder. Og ingenting for nybegynnere. Men søte..

Jeg er ikke nybegynner, er vokst opp med hund. Men jeg leste om rasen nå, og tror ikke den er noe for meg, nei. Er ute etter mer en selskapshund,jeg, ikke en jakt-/brukshund. Søt var den helt klart=) Men man kan jo ikke velge hund bare etter utseendet.

Skrevet

Jeg er ikke nybegynner, er vokst opp med hund. Men jeg leste om rasen nå, og tror ikke den er noe for meg, nei. Er ute etter mer en selskapshund,jeg, ikke en jakt-/brukshund. Søt var den helt klart=) Men man kan jo ikke velge hund bare etter utseendet.

Labrador er jo uslåelig på selskapsevner, da :-)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Det er jeg ikke enig i. Det vil si, jeg kan kun uttale meg om Parson, men forskjellen på Parson og Jack er ikke enorm etter hva jeg har forstått. Er man konsekvent fra begynnelsen, og klar over hvor lettlært disse bikkjene er på godt og vondt, samt at man klarer å gi dem nok stimulans (f.eks med agility), så er det supre bikkjer å ha. Min er en rolig, behagelig selskapshund hjemme, og et råskinn av en turbo ute... Men det er en rase som tar hele handa om de først har fått fatt i fingeren ;O)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Søte! Men den heter visst Jack Russel Terrier den jeg har sett:)

Sånn som faren til Frasier har? His Master's Voice-hund? :-)

Gjest baremei
Skrevet

Labrador er jo uslåelig på selskapsevner, da :-)

Ja, labradorer er herlige!!!Men jeg har for liten plass til en så stor hund nå...Bor i liten leilighet. Men venter nok ei stund med hundekjøpet uansett,så maybe...:)

Skrevet

Ser du har fått svar ang. hvilken rase du tenkte på, og at den allikevel ikke er aktuell for deg.

Du kan jo sjekke ut dvergpinscher og pinscher (tidligere kalt mellompinscher). De ligner litt på doberman, men er mye mye mindre. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...