Gå til innhold

fri fra jobb

Anbefalte innlegg

Gjest fregnefjes
Skrevet

Ei på jobben har ei voksen datter som skulle opereres.Hun måtte ha tilsyn 48 timer etterpå.Hun har ingen kjæreste eller mann som kunne se etter henne.Moren hennes tok seg fri fra jobb i 1 dag for å se etter henne.Fikk vite no at hun ikke får lønn for den dagen.Hun er jo hennes nærmeste pårørende.Er reglene sånn?

Skrevet

Hun kunne søkt velferdspermisjon (10 dager pr år).

Skrevet

Hun kunne søkt velferdspermisjon (10 dager pr år).

Men det er uten lønn...om man ikke jobber i staten - tror jeg.

Jeg passet mitt abrnebarn da datteren min lå på sykehus, -men fikk ikke noe lønn for det _ men jeg var heldig å fikk jobbe hjemmefra.

Skrevet

Såfremt ikke bedriften har avtaler om at det er mulig å søke velferdspermisjon med lønn i slike tilfeller, er dette noe hun må bære kostnadene (tapt lønn) ved selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...