Gjest fregnefjes Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Ei på jobben har ei voksen datter som skulle opereres.Hun måtte ha tilsyn 48 timer etterpå.Hun har ingen kjæreste eller mann som kunne se etter henne.Moren hennes tok seg fri fra jobb i 1 dag for å se etter henne.Fikk vite no at hun ikke får lønn for den dagen.Hun er jo hennes nærmeste pårørende.Er reglene sånn? 0 Siter
stromme Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Hun kunne søkt velferdspermisjon (10 dager pr år). 0 Siter
flisa Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Hun kunne søkt velferdspermisjon (10 dager pr år). Men det er uten lønn...om man ikke jobber i staten - tror jeg. Jeg passet mitt abrnebarn da datteren min lå på sykehus, -men fikk ikke noe lønn for det _ men jeg var heldig å fikk jobbe hjemmefra. 0 Siter
frosken Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Såfremt ikke bedriften har avtaler om at det er mulig å søke velferdspermisjon med lønn i slike tilfeller, er dette noe hun må bære kostnadene (tapt lønn) ved selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.