Gå til innhold

slank til sommeren-tips

Anbefalte innlegg

Gjest uttern
Skrevet

Gi meg ditt beste slankeråd som du føler har virket for deg!

Svømming- jogging- hoppe tau? e.l.

(Ser bort ifra matdietter. Der er jo det viktigste å unngå fett...spise sunt osv.)

Gjest LarveLars
Skrevet

Det beste er vel å finne noe du trives med - slik at du ikke slutter, kanskje tilogmed blir hektet.

Noe jeg har hørt er at det er bedre å trene rolig lenge, enn hardt og kort. Når en tenker på fettreduksjon, i alle fall.

Og at det er fint med raske karbohydrater etter trening (og under om du trener lenge).

Med andre ord: om du tar deg en 3-timers tur i skogen, da gjør det ikke noe å ta seg en brus. Den vil faktisk sørge for at din forbrenning ikke senkes, og du vil dermed forbrenne mer fett.

=)

Gjest mishmash
Skrevet

Det beste er vel å finne noe du trives med - slik at du ikke slutter, kanskje tilogmed blir hektet.

Noe jeg har hørt er at det er bedre å trene rolig lenge, enn hardt og kort. Når en tenker på fettreduksjon, i alle fall.

Og at det er fint med raske karbohydrater etter trening (og under om du trener lenge).

Med andre ord: om du tar deg en 3-timers tur i skogen, da gjør det ikke noe å ta seg en brus. Den vil faktisk sørge for at din forbrenning ikke senkes, og du vil dermed forbrenne mer fett.

=)

"Noe jeg har hørt er at det er bedre å trene rolig lenge, enn hardt og kort. Når en tenker på fettreduksjon, i alle fall. "

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Når man trener med moderat intensitet vil man prosentvis miste mer fett. Men - det totale kaloriforbruket fra fett er høyere ved hardere trening. Både under selve treningsøkten og ikke minst etterpå forbrenner man mer fett ved hardere trening. Intervalltrening, hvor man f eks veksler mellom å gå og å springe fort, er gunstig.

Skrevet

Stavgang - 1,5 time 4 ganger i uka - med intervall- GARANTERT!

Skrevet

Stavgang - 1,5 time 4 ganger i uka - med intervall- GARANTERT!

Og hvordan gjør du intervallene?

Skrevet

Og hvordan gjør du intervallene?

Går så jeg bare er varm når jeg går bortover -så spurter jeg i oppoverbakkene - tar de laaange bakkene, med gåing og spurting om hverandre.. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kjøp deg en mp3-spiller og jogg. Minst 5 ganger i uka. Minst 60 minutter hver gang.

Du har ikke noe annet valg enn å kjøre knallhardt. Det er tross alt ikke lenge til sommeren.

Skrevet

"Noe jeg har hørt er at det er bedre å trene rolig lenge, enn hardt og kort. Når en tenker på fettreduksjon, i alle fall. "

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Når man trener med moderat intensitet vil man prosentvis miste mer fett. Men - det totale kaloriforbruket fra fett er høyere ved hardere trening. Både under selve treningsøkten og ikke minst etterpå forbrenner man mer fett ved hardere trening. Intervalltrening, hvor man f eks veksler mellom å gå og å springe fort, er gunstig.

har lest at det fettet som er vanskligst å bli kvitt (mage/lår) først forbrennesetter en god stund...dvs slik langvarig trening som LL nevner skal visst være bra for å ta den typen fett..

Gjest begonia
Skrevet

Mindre kalorier inn enn vanlig, forbrenn fler kalorier enn vanlig.

En halvtimes joggetur før frokost er bankers. Litt vann og et halvt eple eller en halv yoghurt før du jogger ivei er nok lurt.

To halvtimes eller en times veldig rask gange senere på dagen.

Legg mosjon inn i alle daglige gjøremål. Gå på stedet mens du står ved komfyren. Jogg på stedet mens du tørker håret. Gå på stedet foran TV'n istedet for å sitte i sofan. Lite slitsomt, men alle monner drar.

Kutt ut brus og juice (og all annen drikke) med sukker. All snop og kaker må vekk. Ta av og til en dag med bare frukt og grønnsaker og urtete. Men ikke hver dag altså.

serendipity
Skrevet

For å ikke bli lei så varier, jogg et par ganger i uken, gå en laaang tur feks, søndag formiddag, svøm en time en gang i uken og sykle en gang i uken. Spis mye frukt og grønt, drikk masse vann. Men det viktigte av alt er uansett som du skriver; bevegelse.

Skrevet

Kjøp deg en mp3-spiller og jogg. Minst 5 ganger i uka. Minst 60 minutter hver gang.

Du har ikke noe annet valg enn å kjøre knallhardt. Det er tross alt ikke lenge til sommeren.

Du skal være i veldig god form for å tåle det opplegget ditt uten å bli skadet!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du skal være i veldig god form for å tåle det opplegget ditt uten å bli skadet!

Når man kommer i mai, ca. en måned før sommersesongen starter, og spør om råd for å bli slank til sommeren, finnes det ingen andre alternativer enn å ta i knallhardt. Selv da vil det sannsynligvis ikke gå.

Opplegget over burde vært enda hardere.

For øvrig burde de fleste som ikke har grodd fast i sofaen eller bilen, klare 5 * 60 minutters jogging i uka uten å ødelegge seg, så jeg er overhodet ikke enig i at det er hardt.

• 2 uker senere...
Skrevet

har lest at det fettet som er vanskligst å bli kvitt (mage/lår) først forbrennesetter en god stund...dvs slik langvarig trening som LL nevner skal visst være bra for å ta den typen fett..

Tren styrke 3 ganger i uka. Styrke gjør at du får mer muskler som igjen gjør at du forbrenner mer. I tillegg ville jeg trent litt kondisjon ved siden av. I august ifjor hadde jeg verdens dårligste forbrenning, mens nå forbrenner jeg fooort. Og jeg har trent jevnlig styrke hele veien. Men det nytter jo ikke å komme med dette nå. Legg heller grunnlaget for neste sommer nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...