Gå til innhold

Hvilke filmer så du i helga?

Anbefalte innlegg

Gjest Wanderlust
Skrevet

"House of Flying Daggers"

Vakker vakker vakker, men kanskje litt for romantisk?

Skrevet

Han sa til Emma Thompson tidligere i filmen at han ville bli prest.

men tror ikke at antrekket hans var presteklær - alle gikk vel med masse stæsj rundt halsen. Så mennene så halsløse ut og damene så gravide ut! *he he*

Jeg synes datidens klær på en måte understreket de typene de var, og da tenker jeg primært på mannfolkene. Obersten så ekstra mandig ut med alt dilldallet (og uniformen! Dån!), mens Edward så heller damete ut.

Skrevet

Jeg synes datidens klær på en måte understreket de typene de var, og da tenker jeg primært på mannfolkene. Obersten så ekstra mandig ut med alt dilldallet (og uniformen! Dån!), mens Edward så heller damete ut.

*S* Enig i det.

Det jeg kanskje synes er rarest med hele filmen er hvordan de har blitt så uendelig forelsket - hvor mye traff de hverandre egentlig??? Tenker på Ellinor og Edward.

Skrevet

*S* Enig i det.

Det jeg kanskje synes er rarest med hele filmen er hvordan de har blitt så uendelig forelsket - hvor mye traff de hverandre egentlig??? Tenker på Ellinor og Edward.

Det kan du si. Men jeg har inntrykk av at veien fra første møte til frieri kunne være meget kort i de dager, og de var flinke til å spinne romantiske tanker. For jenter (og mødrene på deres vegne) var vel giftermål et overordnet mål, og de brukte nok mye av sin tankevirksomhet på å finne ut hvem som var den rette, slik at de straks visste det.

Kanskje skulle det ikke mer enn noen blikk til?

Skrevet

Det kan du si. Men jeg har inntrykk av at veien fra første møte til frieri kunne være meget kort i de dager, og de var flinke til å spinne romantiske tanker. For jenter (og mødrene på deres vegne) var vel giftermål et overordnet mål, og de brukte nok mye av sin tankevirksomhet på å finne ut hvem som var den rette, slik at de straks visste det.

Kanskje skulle det ikke mer enn noen blikk til?

Ja, ikke sant? Bare tenk på da Marianne (?) falt og ble båret hjem av Willoughby! Og da han kom og besøkte henne dagen etter.

Det var tydelig at dette var noe både mor og alle døtrene var meget opptatt av.

Skrevet

Ja, ikke sant? Bare tenk på da Marianne (?) falt og ble båret hjem av Willoughby! Og da han kom og besøkte henne dagen etter.

Det var tydelig at dette var noe både mor og alle døtrene var meget opptatt av.

Jeg lurer på hvor gamle disse søstrene skulle forestille å være? Den aller yngste var jo 11, det sa hun. Men Marianne? Rundt 20? Og Elinor bortimot 30?

Hm, det er kanskje usannsynlig at de var så spredt i alder.

Skrevet

Jeg lurer på hvor gamle disse søstrene skulle forestille å være? Den aller yngste var jo 11, det sa hun. Men Marianne? Rundt 20? Og Elinor bortimot 30?

Kanskje vi burde lese boka? *S*

Jeg kikket på en link om filmen, og hvis jeg husker riktig, så er Emma Thompson født i 1959, og Kate Winslet i 1975. Altså var de hhv 36 og 20 da filmen kom, men jeg antar at skuespillernes alder ikke er representativ for dem de spiller! *S*

Skrevet

Kanskje vi burde lese boka? *S*

Jeg kikket på en link om filmen, og hvis jeg husker riktig, så er Emma Thompson født i 1959, og Kate Winslet i 1975. Altså var de hhv 36 og 20 da filmen kom, men jeg antar at skuespillernes alder ikke er representativ for dem de spiller! *S*

Hehe, nei så gammel tror jeg ikke Elinor skulle forestille å være. Halvbroren (han som var gift med filmens eneste heks) var jo eldre, siden han var fra farens første ekteskap.

Skrevet

Uff, nå er jeg litt utpå viddene her, for i stedet for å gjøre det jeg _egentlig_ skal gjøre, ble jeg sittende og lese i den linken. Ja ja...

Og det ser ut til at disse skuespillerne til stadighet spiller mot hverandre! *S*

Emma Thompson spilte i både Love Actually og den ene Harry Potter-filmen. Hugh Grant spilte også i Love Actually, samt i Bridget Jones, og i sistnevnte film spilte også "mrs Dashwood".

Også obersten var med i Love Actually, samt i alle tre potter-filmene. Og han som var den gamle gubben på godset spille rogså i alle tre Potter-filmene (magiministeren).

Ja ja, alt man finner ut når man lar tankene fly en trøtt mandag! *S*

Skrevet

Hehe, nei så gammel tror jeg ikke Elinor skulle forestille å være. Halvbroren (han som var gift med filmens eneste heks) var jo eldre, siden han var fra farens første ekteskap.

"filmens eneste heks"

*LOL* Dret skal være sikkert og visst!

Skrevet

"filmens eneste heks"

*LOL* Dret skal være sikkert og visst!

Ja, fytterakker`n for et dominerende og herskesykt og falskt kjerringhelvete.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kingdom Of Heaven.

Langt bedre enn jeg fryktet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...