Gå til innhold

Før eller etter termin ??

Anbefalte innlegg

Gjest Lisemor

Jeg har snart gått 38 fullgåtte uker, og lurer på om det finnes noen beregning på hvor mange som får før eller etter termin. Jeg har hørt at bare ca 10% går mer enn 10 dager over. Er dette oppspinn, eller er det noe sant i det ?? Jeg er førstegangsfødende, og har fått masse "menssmerter" og vonde kynnere i ryggen/nedre del av magen. Jeg er også kvalm og har diare. Jeg har fått litt økt utflod som er litt gulaktig, men uten vond lukt. Er dette noe skadelig??

Prøvde å spør jordmor, men fikk et MEGET rundt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18388-f%C3%B8r-eller-etter-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest at det bare er 5 % som blir født akkurat på termindatoen, 30 % blir født før og resten blir født etter termin.

Når det gjelder de symptomene du forteller om, høres det ut som om du ikke er så langt unna en fødsel. Du får se tiden an, tålmodighet er en dyd for oss høygravide når det nærmer seg terminen!

Hilsen ei med 6 dager til termin

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har inga siffror på hur många kvinnor som går över tiden. Det hörs ut som livmoderhalsen håller på att mogna, då du har mycket kynnere som är onda. Många förlossningar startar med att kvinnan får diaree och känner sig illamående(kvalm), ungefär som vid en omgangssyke. Detta har nu drabbat dig, så kanske förlossningen är inom snar framtid? En utflod som är lite gulaktig men utan att den luktar illa eller att det klör, är inte farlig. Lycka till vidare!

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har inga siffror på hur många kvinnor som går över tiden. Det hörs ut som livmoderhalsen håller på att mogna, då du har mycket kynnere som är onda. Många förlossningar startar med att kvinnan får diaree och känner sig illamående(kvalm), ungefär som vid en omgangssyke. Detta har nu drabbat dig, så kanske förlossningen är inom snar framtid? En utflod som är lite gulaktig men utan att den luktar illa eller att det klör, är inte farlig. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...