Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage lasagne i dag, fra sånn ferdigpakke fra Knorr.

Lurer da på følgende: Kan jeg lage den ferdig nå, og så la den stå en time eller to før jeg setter den inn i stekeovnen? Hvis det går bra, skal den da steke like lenge som til vanlig, eller blir steketiden kanskje lenger eller kortere?

hare1365380455
Skrevet

Det går fint, samme tid i ovnen. Du kan også lage en lasagne klar kvelden i forveien.

mariaflyfly
Skrevet

Det går helt fint å lage den ferdig tidlig på dagen og la den stå i kjøleskapet. Steiketida tror jeg blir den samme. Har aldri gjort dette med halvfabrikata-utgaven, men med hjemmelaga, og det gikk ihvertfall helt fint! :)

Gjest krepsa
Skrevet

Den kan du lage ferdig og la stå fram til du skal steke den. Ikke noe problem.

Steketiden blir den samme.....))

Gjest lag sausen ferdig
Skrevet

Pastaplatene vil antageligvis bli ekstremt myke. Lag sausen (med kjøttdeig osv) ferdig, smør formen, og riv osten. Da tar det tre minutter å varme opp sausen, og legge saus og plater lagvis og sette det inn i ovnen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Pastaplatene vil antageligvis bli ekstremt myke. Lag sausen (med kjøttdeig osv) ferdig, smør formen, og riv osten. Da tar det tre minutter å varme opp sausen, og legge saus og plater lagvis og sette det inn i ovnen.

Neida, pastaplatene tåler helt fint at lasagna står ferdig en stund.

Skrevet

De blir jo myke etterpå når den stekes uansett.

Skrevet

Neida, pastaplatene tåler helt fint at lasagna står ferdig en stund.

Ja, jeg har hatt det stående over natten i kjøelskap før jeg stekte den - går helt fint det!

Skrevet

Om du tør - stek kjøttdeigen - evnt. kyllingbitene (som jeg bruker å bytte ut med) med masse kanel....

Skrevet

Om du tør - stek kjøttdeigen - evnt. kyllingbitene (som jeg bruker å bytte ut med) med masse kanel....

Hvor mye er masse? En teskje?

Gjest krepsa
Skrevet

Det har jeg gjort en gang. Og det er _mange_ år siden. Får fortsatt kommentarer om det fra datteren og sambo. Det er _aldri_ blitt spist så lite lasagne noen gang hos oss. Så hos oss var det ingen suksess....((

Skrevet

Hvor mye er masse? En teskje?

i alle fall en SPISESKJE :)

mariaflyfly
Skrevet

Kanel???? Vi snakker om lasagne her?????

*brekninger*

Skrevet

Kanel???? Vi snakker om lasagne her?????

*brekninger*

Jeg sa - - hvis man TØR ;)

lærte det av en greker - i Moussaka bruker jeg det - og så tenkte jeg at jeg kunne like godt ha det i lasagne også - nå vil vi ikke ha det anderledes.

Skrevet

lærte det av en greker - i Moussaka bruker jeg det - og så tenkte jeg at jeg kunne like godt ha det i lasagne også - nå vil vi ikke ha det anderledes.

Husker noen jeg kjenner som gjorde det av en feiltagelse - kanelboksen og pepperboksen er relativt like (stor, black boy boks)... Men jeg tror ikke de gjorde det om igjen (var ikke til moussaka, men spaghettisaus, tror jeg)

Skrevet

Husker noen jeg kjenner som gjorde det av en feiltagelse - kanelboksen og pepperboksen er relativt like (stor, black boy boks)... Men jeg tror ikke de gjorde det om igjen (var ikke til moussaka, men spaghettisaus, tror jeg)

det er også veldig godt. :)

Skrevet

Uff, jeg har også fått det servert i Hellas og det er nesten den eneste gangen jeg har nektet å spise maten der nede.

Jeg spiser heller ikke påskesuppe og grilla lammelever :o)

Men jeg vet at mange liker det altså men måtte bare kommentere det :o)

Skrevet

Uff, jeg har også fått det servert i Hellas og det er nesten den eneste gangen jeg har nektet å spise maten der nede.

Jeg spiser heller ikke påskesuppe og grilla lammelever :o)

Men jeg vet at mange liker det altså men måtte bare kommentere det :o)

Har aldri vært i gekenland jeg så jeg aner ikke hva påskesuppe er :)

Skrevet

Har aldri vært i gekenland jeg så jeg aner ikke hva påskesuppe er :)

Hi hi, det er suppe laget av innvollene på sauen som grilles. Det lukter aldeles pyton. Hvordan det smaker, vet jeg ikke :o)

Skrevet

Hi hi, det er suppe laget av innvollene på sauen som grilles. Det lukter aldeles pyton. Hvordan det smaker, vet jeg ikke :o)

æææææææ

Men det kan jo hende jeg liker det...jeg liker jo stekt blodpudding med sirup på også så...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...