Gå til innhold

Ugg, kjedelig å lese til eksamen, gitt!

Anbefalte innlegg

Gjest Smarte-Petter
Skrevet

Noen som har noen tips til økt motivasjon?

Gjest Vekten73
Skrevet

Skulle gjerne hatt noen råd selv. Skal ha x-amen i morgen, prøver å få inn noe kunnskap i skrotten. Ikke lett det når det er så mye annet jeg heller skulle ha gjort. Lykke til:o)

Gjest Bokorma
Skrevet

Skulle gjerne hatt noen råd selv. Skal ha x-amen i morgen, prøver å få inn noe kunnskap i skrotten. Ikke lett det når det er så mye annet jeg heller skulle ha gjort. Lykke til:o)

Ehhhhh er det ikke litt etterpåklokt å lese til eksamen i dag, når du skal ha den i morra da?

Jeg har tre eksamener denne våren. Jeg sliter også med motivasjon. Jeg må disiplinere meg, og har kommet meg inn i en god vane (syns jeg selv). Har barn. Det første jeg gjør om morgenen, er å stå opp!

Deretter leverer jeg ungen i barnehage, og reiser på skolen.

På skolen finner jeg alltids noen interessante personer, som er i samme situasjon. Vi snakker litt, drikker kaffe og forsøker å motivere hverandre. Det viktigste av alt denne våren har faktisk vært disse treffene, fordi vi da har fått satt ord på mye av den teorien vi leser.

Nå har jeg gjort en eksamen og i dag leser jeg til en som jeg skal ha den 24. Føler det er best å smi nå mens hjernen er varm ;-)

Poenget er at det kanksje ikke er så lurt å bare lese, men gjøre litt praktiske ting ved siden av. Trene, vær sosial, gjøre helt andre ting, enn å være "bokorm".

Det er iallfall mitt tips for å motivasjon til eksamen.

Gjest Vekten73
Skrevet

Ehhhhh er det ikke litt etterpåklokt å lese til eksamen i dag, når du skal ha den i morra da?

Jeg har tre eksamener denne våren. Jeg sliter også med motivasjon. Jeg må disiplinere meg, og har kommet meg inn i en god vane (syns jeg selv). Har barn. Det første jeg gjør om morgenen, er å stå opp!

Deretter leverer jeg ungen i barnehage, og reiser på skolen.

På skolen finner jeg alltids noen interessante personer, som er i samme situasjon. Vi snakker litt, drikker kaffe og forsøker å motivere hverandre. Det viktigste av alt denne våren har faktisk vært disse treffene, fordi vi da har fått satt ord på mye av den teorien vi leser.

Nå har jeg gjort en eksamen og i dag leser jeg til en som jeg skal ha den 24. Føler det er best å smi nå mens hjernen er varm ;-)

Poenget er at det kanksje ikke er så lurt å bare lese, men gjøre litt praktiske ting ved siden av. Trene, vær sosial, gjøre helt andre ting, enn å være "bokorm".

Det er iallfall mitt tips for å motivasjon til eksamen.

Har lest en stund. har ikke nettopp begynt å lese til x-amen. I dag blir det bare lett gjennomgang av ting jeg er usikker på. men det er ikke noe artig da.

Gjest Bokorma
Skrevet

Har lest en stund. har ikke nettopp begynt å lese til x-amen. I dag blir det bare lett gjennomgang av ting jeg er usikker på. men det er ikke noe artig da.

Jeg forstår det. Morsomt er det vel ikke for noen av oss. Og husk det er flere med deg i samme båt, akkurat nå.

Kanskje kan du finne noe i notatene dine som foreleser har sagt er viktig. Viktig å forstå og bruke det i eksamen!

Lykke til iallfall ;-)

Gjest Smarte-Petter
Skrevet

Den eksamen jeg skal ha nå er jo så jævelig KJEDELIG (kjedelig emne).

Klarer ikke gjøre kjedelige ting...

Gjest Vekten73
Skrevet

Jeg forstår det. Morsomt er det vel ikke for noen av oss. Og husk det er flere med deg i samme båt, akkurat nå.

Kanskje kan du finne noe i notatene dine som foreleser har sagt er viktig. Viktig å forstå og bruke det i eksamen!

Lykke til iallfall ;-)

Finner vel noe. Føler jeg har sånn passe kontroll på tingene. Du får ha lykke til du også:o)

Gjest Vekten73
Skrevet

Den eksamen jeg skal ha nå er jo så jævelig KJEDELIG (kjedelig emne).

Klarer ikke gjøre kjedelige ting...

Skjønner deg veldig godt. Heldigvis er ikke den x-amen jeg skal ha så veldig kjedelig, men det er dønn kjedelig å lese, selv om det bare er gjennomgang av notater. Det er bare å presse seg gjennnom pensumet på et vis. Lykke til:o)

Skrevet

Min motivasjon gjennom et 6 års langt studium var tanken på hvor godt det ville bli å være ferdig. Tanken på å lese de samme fagene om igjen var uutholdelig, og gjordet at jeg bet tenna sammen.

Ble helt ferdig i januar - og kan LOVE deg at det er godt når man er i mål!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...