Gå til innhold

Slanking

Anbefalte innlegg

Gjest slankeline
Skrevet

Jeg har startet å spise kun to måltider om dagen. Frokost og middag. Dropper lunsj og kveldsmat. Spiser ingenting imellom, men drikker mye vann. Drikker av og til kaffe og lettbrus også.

Spiser en god frokost, mest fisk til middag, men ellers vanlig mat. I helgen var jeg sammen med andre og spiste lasagna lørdag og oksestek i går.

Jeg har holdt på slik i to uker, og to kilo er vekk. Jeg planlegger å holde på slik i et år og kvitte meg med 30 kilo. Da tar jeg høyde for at jeg kan skeie litt ut i sommerferien og til jul, i tillegg til at det kan bli saktere etterhvert.

Jeg er godt klar over at dette ikke er anbefalt, men når vekten er blitt helsefarlig og mye er prøvd så har jeg funnet ut at dette passer meg. Er rett og slett min stil. Jeg går en del turer også, og prøver å legge det inn i dagsrutinene. Målet er etter året å gå over til flere måltider, men spise da som jeg blir anbefalt å gjøre nå til å slanke meg og ikke får til. Å spise mange små måltider er rett og slett en tortur for meg.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Har du mistet to kilo på denne måten på to uker, kan du gå ut fra at det meste som er vekk er væske. På din måte går kroppen fort på sparebluss og forbrenningen går drastisk ned. Skal du gå ned mange kilo bør du helst spise mange små måltider, fire til seks, for dag. Det skal ikke gå mer enn maks fire timer, helst mindre, mellom måltidene. Et lite måltid kan godt være en lettyoghurt eller en frukt, men du må ha mer enn to måltider bestående av skikkelig mat for å få forbrenningen optimal.

Gjest Smarte-Petter
Skrevet

Det er feil å bare spise to måltider, som personen under meg her sa. Det som den skriver er sterkt tilrådelig.

Om du likevel ikke klarer det, kan jeg anbefale å drikke juice istedet for vann (som du drikker fordelt utover dagen).

Da får du karbohydrater som gjør at forbrenningen ikke senkes.

Du får energi, uten å føle deg mett.

Sånn jeg forstod innlegget ditt, var problemet med de små måltidene at du ble LITT mett, og at du da ikke kunne motstå å bli ordentlig mett.

Det er i alle fall verdt et forsøk! Prøv over en måneds tid. Om det ikke virker da, må du finne en annen metode.

Kizza1365380506
Skrevet

Det er feil å bare spise to måltider, som personen under meg her sa. Det som den skriver er sterkt tilrådelig.

Om du likevel ikke klarer det, kan jeg anbefale å drikke juice istedet for vann (som du drikker fordelt utover dagen).

Sånn jeg forstod innlegget ditt, var problemet med de små måltidene at du ble LITT mett, og at du da ikke kunne motstå å bli ordentlig mett.

Det er i alle fall verdt et forsøk! Prøv over en måneds tid. Om det ikke virker da, må du finne en annen metode.

Man skal vel unngå karbohydrater. Kun ett måltid med litt karbohydrater om dagen. Derimot skal man alltid ha litt flerumettet fett og mye grønt. Bedre å spise seg mett på grønt da synes nå jeg.

Mvh

Skrevet

Du SKAL bli mett hvert måltid -og du skal ha 5 måltider pr dag. Hvorfor fungerer ikke det for deg?

kaffepiken
Skrevet

Juicedrikking utover dagen istedet for vann er vel ikke å anbefale når man skal slanke seg. De kaloriene man får i seg, gir ingen metthetsfølelse. Sukkeret vil gi blodsukkersvingninger, som gjør at søtsuget øker. Dessuten veldig skadelig for tennene med all syren og sukkeret!

Da er det langt bedre å spise litt frukt som mellommåltid.

fei1365380229
Skrevet

Det er jo mer kcal i juice enn i brus jo. Dette kan du ikke mene at du anbefaler?

Gjest slankeline
Skrevet

Har du mistet to kilo på denne måten på to uker, kan du gå ut fra at det meste som er vekk er væske. På din måte går kroppen fort på sparebluss og forbrenningen går drastisk ned. Skal du gå ned mange kilo bør du helst spise mange små måltider, fire til seks, for dag. Det skal ikke gå mer enn maks fire timer, helst mindre, mellom måltidene. Et lite måltid kan godt være en lettyoghurt eller en frukt, men du må ha mer enn to måltider bestående av skikkelig mat for å få forbrenningen optimal.

Jeg vet alt det du skriver, men for meg så fungerte dette for mange år tilbake. Derfor prøver jeg igjen, alle råd til tross. Det mangler ikke på besservissere overalt i samfunnet, og det er greit.

Gjest slankeline
Skrevet

Du SKAL bli mett hvert måltid -og du skal ha 5 måltider pr dag. Hvorfor fungerer ikke det for deg?

Det er slik at vi mennesker er forskjellige. Og det må man faktisk respektere. Det er en tendens til å prøve å gjøre alle like, og i mitt tilfelle så er jeg vel unik. Et enestående tilfelle som det ikke finnes maken til.

Gjest slankeline
Skrevet

Nei ellers takk. Det er ikke verdt et forsøk.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg vet alt det du skriver, men for meg så fungerte dette for mange år tilbake. Derfor prøver jeg igjen, alle råd til tross. Det mangler ikke på besservissere overalt i samfunnet, og det er greit.

Jeg skriver ikke fordi jeg er besservisser. Det jeg skriver er sunn fornuft.

Gjest Smarte-Petter
Skrevet

Det er slik at vi mennesker er forskjellige. Og det må man faktisk respektere. Det er en tendens til å prøve å gjøre alle like, og i mitt tilfelle så er jeg vel unik. Et enestående tilfelle som det ikke finnes maken til.

Jeg hadde akkurat det samme problemet som deg; klarte ikke spise mange små porsjoner.

Spiste stort sett bare middag. Ganske mye middag, da.

Dette mistet jeg masse muskler på, og ble derfor slapp.

Men etter at jeg begynte å drikke juice fikk jeg energi og muskler igjen, og jeg fikk slank figur (mot den dvaske jeg hadde da jeg bare spiste middag uten juice ellers på dagen).

Gjør som du vil, men denne løsningen tar i alle fall hensyn til at alle ikke er like, som jeg er enig at de standard slankerådene du får her er.

Skrevet

Man skal vel unngå karbohydrater. Kun ett måltid med litt karbohydrater om dagen. Derimot skal man alltid ha litt flerumettet fett og mye grønt. Bedre å spise seg mett på grønt da synes nå jeg.

Mvh

Ikke unngå, da risikerer man at musklene går føyken, men kun _litt_ karbohydrater sammen med fiber/proteiner etc til hvert måltid.

Skrevet

Juicedrikking utover dagen istedet for vann er vel ikke å anbefale når man skal slanke seg. De kaloriene man får i seg, gir ingen metthetsfølelse. Sukkeret vil gi blodsukkersvingninger, som gjør at søtsuget øker. Dessuten veldig skadelig for tennene med all syren og sukkeret!

Da er det langt bedre å spise litt frukt som mellommåltid.

Sukkeret i juice er jo fruktsukker, som ikke gir så store blodsukkersvingninger. Men mye juice under slankekur er vel ikke å anbefale, da den inneholder mange kalorier.

Gjest slankeline
Skrevet

Jeg skriver ikke fordi jeg er besservisser. Det jeg skriver er sunn fornuft.

Din sunne fornuft kan ikke være basert på min personlighet og kropp. Du kan aldeles umulig vite pga. innlegg på dol, hvem jeg er og hva jeg er. Derfor sier jeg at det er mange besservisser råd. Nøyaktig alle fagpersoner, det være seg psykologer, leger, ernæringsfysiologer, akupunktører, sykepleiere etc. er enige i at individet selv må føle behov og ta tak i det.

At jeg skal spise seks måltider om dagen, noe er umulig for meg, pga. din sunne fornuft henger ikke på greip. Du vet utmerket at kostholdsteoriene endrer seg fra tid til annen like mye som andre teorier.

Gjest slankeline
Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme problemet som deg; klarte ikke spise mange små porsjoner.

Spiste stort sett bare middag. Ganske mye middag, da.

Dette mistet jeg masse muskler på, og ble derfor slapp.

Men etter at jeg begynte å drikke juice fikk jeg energi og muskler igjen, og jeg fikk slank figur (mot den dvaske jeg hadde da jeg bare spiste middag uten juice ellers på dagen).

Gjør som du vil, men denne løsningen tar i alle fall hensyn til at alle ikke er like, som jeg er enig at de standard slankerådene du får her er.

Foreløpig føler jeg frisk og opplagt, men jeg hvis jeg begynner å føle meg slapp kan det godt hende at jeg husker på rådet ditt. Det er mye energi i juice så det er sikkert ikke dumt. Ellers mener jeg at jeg får alle de viktigste næringsstoffene igjennom frokost og middag.

Gjest Smarte-Petter
Skrevet

Din sunne fornuft kan ikke være basert på min personlighet og kropp. Du kan aldeles umulig vite pga. innlegg på dol, hvem jeg er og hva jeg er. Derfor sier jeg at det er mange besservisser råd. Nøyaktig alle fagpersoner, det være seg psykologer, leger, ernæringsfysiologer, akupunktører, sykepleiere etc. er enige i at individet selv må føle behov og ta tak i det.

At jeg skal spise seks måltider om dagen, noe er umulig for meg, pga. din sunne fornuft henger ikke på greip. Du vet utmerket at kostholdsteoriene endrer seg fra tid til annen like mye som andre teorier.

Hehe, det varmer faktisk å lese innleggene dine her.

Jeg elsker folk som ikke godtar alt de blir foret med =)

fei1365380229
Skrevet

Hehe, det varmer faktisk å lese innleggene dine her.

Jeg elsker folk som ikke godtar alt de blir foret med =)

Men du virker direkte usmart :(

Gjest Smarte-Petter
Skrevet

Men du virker direkte usmart :(

Hvorfor det da?

Gjest Been there, done nearly that...!
Skrevet

Som de andre sier, og som du selv er klar over, så er ikke dette noen god måte å slanke seg på.

Ikke nødvendigvis fordi du ikke går ned i vekt, men fordi kroppen din KAN få varige skader av det. I verste fall ødelegger du forbrenningen din fullstendig slik at du - når du engang slutter med kuren - går opp vanvittig mye mer... Og det er jo ikke meningen med slanking...

Personlig fant jeg en kur som var veldig mye mer effektiv - kjærlighetssorg gav minus 20 kg på 3 måneder. Spiste da selvfølgelig altfor lite, og endte opp med å miste hud over hele kroppen pga. bl.a. vitaminmangel. Etterpå gikk jeg opp det dobbelte av hva jeg gikk ned, og det tok 5-6 år før forbrenninga begynte å fungere mer normalt. Så jeg VET litt om hva feil inntak av mat kan gjøre med deg...

Jeg skal ikke gjenta alle de gode rådene fra de andre her, du bestemmer over egen kropp. Men vær i alle fall klar over at du KAN få trøbbel, slik at det ikke kommer som et sjokk på deg.

Ønsker deg alt godt, ikke minst en kropp du trives med!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...