Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

25

• Prozak

19

• Tootsieroll1365380854

11

• sheba

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En helt utrolig fin historie:-)

Ja, nesten for utrolig til å være sant :-)

"..............................."

tigertrollet
Skrevet

Samme her. Det er ganske fascinerende:-)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Bikkjer er fantastiske dyr :o)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

"...på tvers av dyreraser"..???

Var det ikke et menneskebarn bikkja tok med seg da? Eller var ikke bildespøken min så ueffen allikkavæl?

Her en en annen hundehistorie, ikke fullt så mye solskinn i den:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1030706.ece

Har blitt fortalt at mennesket er en dyreart, jeg..

Skrevet

Var det ikke et menneskebarn bikkja tok med seg da? Eller var ikke bildespøken min så ueffen allikkavæl?

Joda, jeg fikk med meg den historien også. Men det var vel ikke dette som var poenget.

kan jo gå til den andre ytterkanten og spørre om vi mennesker alltid er så snille mot barn? mange barn som blir mishandlet og drept.

Fæle historier finnes overalt, derfor synes jeg det er veldig fint og lese noe sånt som dette, blir litt glad jeg:-)

Skrevet

Dyr 1: Hund. Dyr 2: Menneske.

Noe mer du ikke skjønner?

Forøvrig mente jeg det mer generellt, også mellom andre dyreraser enn de to som var innvolverte her.

".............................."

Skrevet

Selvfølgelig er det det. Veldig annerledes enn de fleste andre dyreraser, men like fullt et dyr.

"..........................."

Skrevet

Å tro noe annet er jo ensbetydende med å tro at mennesket oppsto som det er i dag.

"..............................."

Skrevet

Dyr 1: Hund. Dyr 2: Menneske.

Noe mer du ikke skjønner?

Forøvrig mente jeg det mer generellt, også mellom andre dyreraser enn de to som var innvolverte her.

Jeg ville brukt terminologien "art", but then again, vi (to) er jo så forskjellig.

For å si det forsiktig.

Skrevet

Det nærmeste jeg kom er at det er, eh...dyrt å bo i Norge.

Skrevet

Joda, jeg fikk med meg den historien også. Men det var vel ikke dette som var poenget.

kan jo gå til den andre ytterkanten og spørre om vi mennesker alltid er så snille mot barn? mange barn som blir mishandlet og drept.

Fæle historier finnes overalt, derfor synes jeg det er veldig fint og lese noe sånt som dette, blir litt glad jeg:-)

Gleden blir liksom litt dempet når et lite barn overlates ute for å bli funnet av en simpel kjøter.

Jeg er fullstendig blottet for sentimentalitet når det gjelder bikkjer.

Og katter, for that matter.

Skrevet

Jeg ville brukt terminologien "art", but then again, vi (to) er jo så forskjellig.

For å si det forsiktig.

"Art" er selvfølgelig korrekt.

Skrevet

Gleden blir liksom litt dempet når et lite barn overlates ute for å bli funnet av en simpel kjøter.

Så hold deg unna akkurat denne tråden, da. Værre er det ikke. Poenget her var det fascinerende ved en hund som reddet et spedbarn, ikke noe annet. At det er grusomt å sette et barn ut i skogen for å dø er enhver enig om, men det gjør ikke poenget her mindre fascinerende (for de som bryr seg om og interesserer seg for litt mer enn en håndfull utvalgte kampsaker).

Skrevet

Ja vi har alle ulike meninger om ting og tang..

Men det alternative utfallet på denne historien er vel hakket verre selv om du avskyr hunder?

Skrevet

Så hold deg unna akkurat denne tråden, da. Værre er det ikke. Poenget her var det fascinerende ved en hund som reddet et spedbarn, ikke noe annet. At det er grusomt å sette et barn ut i skogen for å dø er enhver enig om, men det gjør ikke poenget her mindre fascinerende (for de som bryr seg om og interesserer seg for litt mer enn en håndfull utvalgte kampsaker).

Ikke vær sånn en sentimental tosk, bikkja "reddet" ikke noen som helst, den bar et menneskebarn til sitt eget "rede" og la det blant sine egne valper. Pur instinkt.

Bikkjer kan'ke tenke prozak. Sikkert derfor du føler slektskapet.

Gjest Smarte-Petter
Skrevet

Ja, er det.

Historier om "ulvebarn"; bortgåtte barn tatt hånd om av ulvetisper er eldgamle. Kiplings "jungelboken" var på ingen måte original i dette henseende =)

Det er nok noe sant i de gamle mytene.

Skrevet

Ja vi har alle ulike meninger om ting og tang..

Men det alternative utfallet på denne historien er vel hakket verre selv om du avskyr hunder?

Absolutt, barnet lever og er i sikkerhet, det er det som teller. Men jeg ville bare gjøre oppmerksom på at bikkja handlet ut fra instinkt, ikke pga. følelser for et menneskebarn. For alt vi veit kunne bikkja sett på barnet som matauk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...