Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke vær sånn en sentimental tosk, bikkja "reddet" ikke noen som helst, den bar et menneskebarn til sitt eget "rede" og la det blant sine egne valper. Pur instinkt.

Bikkjer kan'ke tenke prozak. Sikkert derfor du føler slektskapet.

Jesus christ - kan du ikke forsvinne, og slutte å ødelegge denne tråden? Nei selfølgelig kan du ikke det.

Selvfølgelig er det instinkt. Og selvfølgelig er det en god sjangse for at bikkja reddet ungen, iom. at sjangsen for at den ble funnet økte når den flyttet den fra der den lå i skogen.

Det er DET som er fascinerende og morsomt med dette - er det så vanskelig å fatte? Ingen bryr seg katta om hva du mener om bikkjer - det er denne historien og tilfeldighetene som er fengende.

*sheesh*

"..........................."

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

25

• Prozak

19

• Tootsieroll1365380854

11

• sheba

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Absolutt, barnet lever og er i sikkerhet, det er det som teller. Men jeg ville bare gjøre oppmerksom på at bikkja handlet ut fra instinkt, ikke pga. følelser for et menneskebarn. For alt vi veit kunne bikkja sett på barnet som matauk.

"Men jeg ville bare gjøre oppmerksom på at bikkja handlet ut fra instinkt, ikke pga. følelser for et menneskebarn."

Jesus, herregud og allah! Det er da åpenbart - ingen har nektet på det.

"Døh...jeg vil bare gjøre oppmerksom på at...hvis jeg dunker huet i veggen slik som dette...*dunk! dunk!*...øhh...ææhh...så gjør det vondt..."

Fortsett å dunke, Kahn.

"............................"

Skrevet

Ja, er det.

Historier om "ulvebarn"; bortgåtte barn tatt hånd om av ulvetisper er eldgamle. Kiplings "jungelboken" var på ingen måte original i dette henseende =)

Det er nok noe sant i de gamle mytene.

"Det er nok noe sant i de gamle mytene."

Skal ikke se helt bort fra at mange slike har noe sant i seg, selv om 99% sannsynligvis er bs :-)

"..............................."

Skrevet

Jesus christ - kan du ikke forsvinne, og slutte å ødelegge denne tråden? Nei selfølgelig kan du ikke det.

Selvfølgelig er det instinkt. Og selvfølgelig er det en god sjangse for at bikkja reddet ungen, iom. at sjangsen for at den ble funnet økte når den flyttet den fra der den lå i skogen.

Det er DET som er fascinerende og morsomt med dette - er det så vanskelig å fatte? Ingen bryr seg katta om hva du mener om bikkjer - det er denne historien og tilfeldighetene som er fengende.

*sheesh*

"..........................."

Ska schjøpe hundevalp te dæ jæ, dutten...

Voff voff...

Skrevet

"Men jeg ville bare gjøre oppmerksom på at bikkja handlet ut fra instinkt, ikke pga. følelser for et menneskebarn."

Jesus, herregud og allah! Det er da åpenbart - ingen har nektet på det.

"Døh...jeg vil bare gjøre oppmerksom på at...hvis jeg dunker huet i veggen slik som dette...*dunk! dunk!*...øhh...ææhh...så gjør det vondt..."

Fortsett å dunke, Kahn.

*latterbrøl*

Skrevet

Absolutt, barnet lever og er i sikkerhet, det er det som teller. Men jeg ville bare gjøre oppmerksom på at bikkja handlet ut fra instinkt, ikke pga. følelser for et menneskebarn. For alt vi veit kunne bikkja sett på barnet som matauk.

Tror ikke hunder er så dumme som du vil ha det til Mr Kahn, hva kan det ha seg at de er istand til og "sanse/føle" så mye mer enn oss?

Jeg har selv hatt 3 hunder og mener bestemt de både tenker og føler.

Men bevares vi har alle rett til vår egen oppfatning av ting.

Skrevet

Tror ikke hunder er så dumme som du vil ha det til Mr Kahn, hva kan det ha seg at de er istand til og "sanse/føle" så mye mer enn oss?

"Jeg har selv hatt 3 hunder og mener bestemt de både tenker og føler"

Det gjør de utvilsomt. Men det er nok på et helt annet nivå enn mennesker. Det har rett og slett med resursfordeling å gjøre. Så mye av en hunds intelligens går med til å styre og opprettholde sansene og den spesifikke adferden, at det er ikke noe igjen til å utvikle et menneskelig intellekt. På samme måte har menneskene intellektet, men ikke sansene og like strenge adferdsmønstre som f.eks hunder. Dette har forsvunnet i løpet av evolusjonen. Det finnes ingen pattedyr som har "begge deler".

Skrevet

Det gjør de utvilsomt. Men det er nok på et helt annet nivå enn mennesker. Det har rett og slett med resursfordeling å gjøre. Så mye av en hunds intelligens går med til å styre og opprettholde sansene og den spesifikke adferden, at det er ikke noe igjen til å utvikle et menneskelig intellekt. På samme måte har menneskene intellektet, men ikke sansene og like strenge adferdsmønstre som f.eks hunder. Dette har forsvunnet i løpet av evolusjonen. Det finnes ingen pattedyr som har "begge deler".

Mener jo ikke at de "tenker" på samme vis som oss da:-)

Men å nesten kalle de for "grønnsaker" er jeg ikke enig i noe jeg føler Kahn gjør her..

Skrevet

så enig, så enig :)

Prozak, du fasinerer meg ofte med din evne til å ordlegge deg! :)

Skrevet

De som har en hund eller en katt knytter seg til en disse som et hvilket som helst familiemedlem, derom er der ingen tvil. Da kameraten min bar sin blandingshund til dyrlegen for den siste sprøyten, da var det ikke mye macho i ham, sann mine ord.

16 år knytter jaggu sterke bånd, selv til et dyr.

Så jeg har sett hvordan det "fungerer", men allikvel, et dyr er og blir bare et dyr. Instinkter, "du gir meg mat, jeg slikker hånden din og gir labb".

Det er alt det koker ned til, sett fra mitt ståsted.

Skrevet

så enig, så enig :)

Prozak, du fasinerer meg ofte med din evne til å ordlegge deg! :)

Han fasinerer meg også. Et sjeldent tilfelle.

Skrevet

Han fasinerer meg også. Et sjeldent tilfelle.

Dere er så søte mot hverandre! :)

Morsomt!

Skrevet

De som har en hund eller en katt knytter seg til en disse som et hvilket som helst familiemedlem, derom er der ingen tvil. Da kameraten min bar sin blandingshund til dyrlegen for den siste sprøyten, da var det ikke mye macho i ham, sann mine ord.

16 år knytter jaggu sterke bånd, selv til et dyr.

Så jeg har sett hvordan det "fungerer", men allikvel, et dyr er og blir bare et dyr. Instinkter, "du gir meg mat, jeg slikker hånden din og gir labb".

Det er alt det koker ned til, sett fra mitt ståsted.

En hund sanser mye mer enn dette Mr Kahn, men selvfølgelig tenker de ikke på samme måte som oss.

Synes prozak beskrev ulikhetene ganske bra i svaret til meg..

Skrevet

Mener jo ikke at de "tenker" på samme vis som oss da:-)

Men å nesten kalle de for "grønnsaker" er jeg ikke enig i noe jeg føler Kahn gjør her..

Jeg kaller ikke dyr for grønnsaker, det er snakk om et liv som kan føle hete og kulde, smerte og angst. Men kjærlighet? Nei, den trur jeg ikke på.

Skrevet

Morsomt!

"Som hund og katt" kansje??

hehehe;-)

Skrevet

Morsomt!

DOLs svar på Abbott og Costello.

;^)

Skrevet

Jeg kaller ikke dyr for grønnsaker, det er snakk om et liv som kan føle hete og kulde, smerte og angst. Men kjærlighet? Nei, den trur jeg ikke på.

Dette her tror jeg ikke vi blir enige om:-)

Men bevares, det er vel alltid bra med meningsytringer.

Synes denne historien var en gla`nyhet jeg:-)

Gjest Smarte-Petter
Skrevet

Jeg tror ikke det går så tregt å utvikle intelligens som du foreslår.

Jeg er sikker på at om du hadde fitt en hund skikkelige hender, så den ble i stand til å bruke intelligensen sin, samt finne en måte å kommunsiere med den på, så ville den blitt ganske smart hadde man begynt treningen fra valpestadiet.

Bare tenk deg hvordan et menneske plassert på isolat, uten hender, ville være... tror det ville være ganske tilbakestående, og umulig å tillæres noe språk eller andre kunnskaper...

Jeg vet ikke hva slags teorier vitenskapen har om dette jeg, men for meg er dette intuitivt...

Skrevet

Hunden min ser fryktelig forelska ut når han titter på meg :-)

Skrevet

En hund sanser mye mer enn dette Mr Kahn, men selvfølgelig tenker de ikke på samme måte som oss.

Synes prozak beskrev ulikhetene ganske bra i svaret til meg..

"Synes prozak beskrev ulikhetene ganske bra i svaret til meg.. "

Tja, når du sier det, kanskje du har rett. Han har kanskje et poeng. Det går vel på gjenkjennelse, går jeg ut fra.

*nei, nå får jeg gi meg*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...