Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tootsieroll1365380854
Skrevet

no can do

Har du ikke lagt deg enda?

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

25

• Prozak

19

• Tootsieroll1365380854

11

• sheba

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå tror jeg han skal servere meg kaffe *håper*

Skrevet

Skal du regulere det også?

Skrevet

Nå tror jeg han skal servere meg kaffe *håper*

kjente lukta...vi får se.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Skal du regulere det også?

Nei, så absolutt ikke.

Har du inntrykk av at jeg regulerer andre ting?

Gjest Drama putra
Skrevet

"...på tvers av dyreraser"..???

Var det ikke et menneskebarn bikkja tok med seg da? Eller var ikke bildespøken min så ueffen allikkavæl?

Her en en annen hundehistorie, ikke fullt så mye solskinn i den:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1030706.ece

Vanligvis det som skjer. Utviklingsland med mye lausbikkjer mister mange unger. Noen ganger river bikkja bare av et bein eller arm.

Skrevet

Nei, så absolutt ikke.

Har du inntrykk av at jeg regulerer andre ting?

ja, hvor lenge jeg skal ligge, f. eks.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

ja, hvor lenge jeg skal ligge, f. eks.

Neida, det var bare et forslag, det ;O)

Det ville ikke falle meg inn å regulere andre enn meg selv. Og kanskje min sønn til en viss grad.

Skrevet

Mener jo ikke at de "tenker" på samme vis som oss da:-)

Men å nesten kalle de for "grønnsaker" er jeg ikke enig i noe jeg føler Kahn gjør her..

"Men å nesten kalle de for "grønnsaker" er jeg ikke enig i noe jeg føler Kahn gjør her.."

Jeg skjønte jo at du ikke mente det, da :-)

Det er standardløsningen mange bruker for å slippe å ta moralsk ansvar. Det er veldig vanlig, og det er noe av det kjipeste jeg vet.

".............................."

Skrevet

"Synes prozak beskrev ulikhetene ganske bra i svaret til meg.. "

Tja, når du sier det, kanskje du har rett. Han har kanskje et poeng. Det går vel på gjenkjennelse, går jeg ut fra.

*nei, nå får jeg gi meg*

" Det går vel på gjenkjennelse, går jeg ut fra."

DEN var for billig, selv for deg. :-)

Men det er vel som de sier..ingen nedre grense...

"............................."

Skrevet

Jeg tror ikke det går så tregt å utvikle intelligens som du foreslår.

Jeg er sikker på at om du hadde fitt en hund skikkelige hender, så den ble i stand til å bruke intelligensen sin, samt finne en måte å kommunsiere med den på, så ville den blitt ganske smart hadde man begynt treningen fra valpestadiet.

Bare tenk deg hvordan et menneske plassert på isolat, uten hender, ville være... tror det ville være ganske tilbakestående, og umulig å tillæres noe språk eller andre kunnskaper...

Jeg vet ikke hva slags teorier vitenskapen har om dette jeg, men for meg er dette intuitivt...

Jo, jeg tror en spesialisert intelligens - eller kanskje nettopp en uspesialisert intelligens, som menneskets, tar veldig lang tid å utvikle.

En person som blir endret fordi han sitter på isolat blir ikke "utviklet" til noe annet - han blir begrenset. Hvis han får en unge, så vil ikke den ungen være noe annerledes enn han selv var når han ble født. Det er ikke evolusjon i løpet av ett liv :-)

"............................"

Skrevet

"Som hund og katt" kansje??

hehehe;-)

""Som hund og katt" kansje??"

Nah - har hatt hund og katt sammen, og det var en bekreftelse på at "hund og katt" ikke er mye mer enn en myte :-)

Skrevet

Noen påstår jo også at hunder ikke drømmer....

Mine har i hvertfall "løpt" noen mil i søvne ;O)

For å si det sånn: Alle pattedyr har en del ting tilfelles. Drømmer er et eksempel. Hunder eller katter kan f.eks også ha depresjoner, akkurat som mennesker. Det er i prinsippet grunnet i de samme tingene som gjør oss depressive, selv om vi har et analyserende forhold til det som de ikke kan ha.

"..............................."

Skrevet

Jeg kaller ikke dyr for grønnsaker, det er snakk om et liv som kan føle hete og kulde, smerte og angst. Men kjærlighet? Nei, den trur jeg ikke på.

"Kjærlighet" på den måten vi har det, er en menneskelig følelse - etter all sannsynlighet. Men når du brekker ned biologien, så er ikke kjærlighet annet enn en serie kjemiske reaksjoner som arter seg noenlunne likt fra person til person. Det er ikke noe intellektuellt over kjærlighet eller andre følelser.

"................................"

Skrevet

Nei, enig blir vi nok ikke, jeg er ikke istand til å sette meg inn i en hunds følelsesliv og er vel ikke spesielt interessert i det heller. Bra at barnet ble funnet i hvert fall.

Det er jo en forskjell mellom å ikke være i stand til en ting, og å rakke ned på andre fordi de forstår noe du ikke forstår.

Gjest Smarte-Petter
Skrevet

Jo, jeg tror en spesialisert intelligens - eller kanskje nettopp en uspesialisert intelligens, som menneskets, tar veldig lang tid å utvikle.

En person som blir endret fordi han sitter på isolat blir ikke "utviklet" til noe annet - han blir begrenset. Hvis han får en unge, så vil ikke den ungen være noe annerledes enn han selv var når han ble født. Det er ikke evolusjon i løpet av ett liv :-)

Nei, men jeg tror ikke du fikk med deg hva jeg mente.

Jeg tror at om dyr hadde fått de samme redskapene som vi mennesker har, altså gode griperedskaper, og en gane og tunge velegnet for å lage et adekvat språk, så ville de vært like velutviklet som vi er!

I såfall måtte jo vi mennesker lørt f.eks. en pointer-valp alle disse tingene (bruke språket og hendene), men etter det kunne den videreført kunnskapen til sine avkom.

Tenk om vi i fremtiden kan gi dyrene mekaniske hender, og installere en eller annen dings som gjør det lettere å forme ord!

Det ville jo bli som å få besøk fra rommet, en helt ny verden ville åpnet seg for oss.

Tenk f.eks. bare på hva vi kunne bruke en hund med gripearmer og språk til i en krisesituasjon, feks ved et jordskjelv! Eller en bjørn!

Skrevet

Nei, men jeg tror ikke du fikk med deg hva jeg mente.

Jeg tror at om dyr hadde fått de samme redskapene som vi mennesker har, altså gode griperedskaper, og en gane og tunge velegnet for å lage et adekvat språk, så ville de vært like velutviklet som vi er!

I såfall måtte jo vi mennesker lørt f.eks. en pointer-valp alle disse tingene (bruke språket og hendene), men etter det kunne den videreført kunnskapen til sine avkom.

Tenk om vi i fremtiden kan gi dyrene mekaniske hender, og installere en eller annen dings som gjør det lettere å forme ord!

Det ville jo bli som å få besøk fra rommet, en helt ny verden ville åpnet seg for oss.

Tenk f.eks. bare på hva vi kunne bruke en hund med gripearmer og språk til i en krisesituasjon, feks ved et jordskjelv! Eller en bjørn!

Joda, det er jeg i prinsippet enig i. Men det som har skjedd evolusjonellt for at menneskene har fått den finmotorikken etc. vi har, er så avhengig av tilfeldigheter at det er helt uhørt at det i det hele tatt har skjedd :-)

Skrevet

Det er ikke vanskelig å få en unge til å ikke spise fisk.

Det er bare å la den se den ekle slimete skrotten som kommer opp av vannet.

he-he-he....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...