Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva er det man prater om når man er i den fasen hvor man begynner å bli kjent med hverandre?

Prater man fortsatt om overfladiske ting? Jeg føler at jeg aldri vet hva jeg skal si til jenta. Har begynt å lure på om jeg er en gørr kjedelig person.......

Jeg har jo mange interesser, men allikevel er det ikke så mange jenter jeg finner den skikkelige tonen med. Lurer på om det er min egen frykt for å ikke finne ut hva jeg skal si som gjør at jeg blir litt "lammet"....

Eller er det kanskje ikke nødvendig å prate så mye alltid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18396-n%C3%A5r-vi-ikke-har-noe-%C3%A5-prate-om/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man slutter aldri å snakke med et menneske som betyr noe for deg. Etter "de store vyene" kommer vel hverdagspraten; man snakker om hva som har skjedd på jobben, lest i avisen, hørt av kolleger, noen i familien. Ofte avledes dette til å bli en mer omfattende samtale. Det kommer liksom av seg selv etter hvert som en blir kjent.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Når dere har første fase bak dere, har dere mye til gode. Det er jo spennende å bli kjent med personen bak fasaden?

Jeg synes du skal fortelle om deg selv, om hva du liker, dine interesser osv. Og fortell om familien din. Så regner jeg med at du er nyskjerrig på kjæresten. Spør om hvem hun egentlig er. Så får du lese både i og mellom linjene i det hun svarer. Den gode samtale om dere selv blir ikke kjedelig.

Hva når en har vert sammen et halvtår, og føler fortsatt man ikke har noe å prate om...?

Ikke grunnlag til å fortsette eller...?

(håper jeg ikke forstyrrer innlegget ditt O)

Er det ikke litt rart at dere er sammen da? Dere må jo kunne snakke sammen for å bli sammen...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...