Gå til innhold

fra optimisme til pessimisme

Anbefalte innlegg

Gjest tvilen får overtak på kvinne 45

Hei!

Jeg er en kvinne som søker andre menn etter skilsmisse 3-4 år tilbake. Jeg er veletablert, har mange og allsidige interesser, får til å skape ting i det offentlige rom, er blid, har humor, er ungdommelig, velsett. Har hørt at jeg er søt mange ganger. Men, likevel, hvert eneste forsøk ender med at jeg ikke oppnår noe med varig interesse. Hva skyldes dette? Jeg mister snart selvtilliten på området. Jeg er sjelden ute, men det hender. Jeg har mange møteplasser for å omgås mennesker, derav menn. Datingen begynner som den virkelig store flørt og dype gode kommunsikasjoner. Og det har ofte hendt at det har endt med varme kyss på datingen. Men, jeg har følelsen av å være gjenstand for attrå, og det er ikke DET jeg vil i utgangspunktet, det må komme av seg selv. Er jeg for utålmodig, går prossessen for raskt, hva kan det skyldes at menn "skremmes" av meg???? Jeg er frisk, kvikk, har kvinnlig fasong med størrelse på bryst og smal rumpe. Jeg er nesten avholds, er intelligent, snartenkt. Men, de menn jeg faller for, de er uoppnåelige ser det ut for. Er jeg en altfor sterk kvinne ?

Skal jeg bare gi opp all leting og avholde meg både med tanker og annen søkend?

Jeg er trist og lei for å være alene, orker ikke se mennesker snart i relasjoner vår og forelskelse. Jeg føler jeg mislykkes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183961-fra-optimisme-til-pessimisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Hehe* Jeg følte meg sånn, har kanskje ikke så mye selvtillit som det høres ut som du har, men i alle fall - datet flere, datet en et par ganger til og med, men nei.

Hadde bestemt meg for å legge inn årene og droppe all dating til etter sommeren i alle fall da Han dukket opp! :o) Nå svever jeg rundt på en rosa sky og gliser fra øre til øre og synger den ekstremt idiotisk reklamesnutten:"Livet er innmari hærlig!" :o)

Ikke stress med det - da dukker han opp før du aner det! Lykke til!

*Hehe* Jeg følte meg sånn, har kanskje ikke så mye selvtillit som det høres ut som du har, men i alle fall - datet flere, datet en et par ganger til og med, men nei.

Hadde bestemt meg for å legge inn årene og droppe all dating til etter sommeren i alle fall da Han dukket opp! :o) Nå svever jeg rundt på en rosa sky og gliser fra øre til øre og synger den ekstremt idiotisk reklamesnutten:"Livet er innmari hærlig!" :o)

"Ikke stress med det - da dukker han opp før du aner det!"

Veldig bra sagt Lillemus! Jeg tror "stresset" av å finne noen kan gjør til at det stopper opp. Spesielt menn har nok en egen antenne på at vi er litt "desperate" etter å finne noen!

Gjest den ekte noor

Det trikset der funker det ja:)

Det er en ting i innlegget ditt jeg stusser litt på: Ved kyssing føler du at du blir gjenstand for attrå, og det ønsker du ikke i første omgang.

Du liker altså ikke at mennene tenner på deg og viser at de får lyst på deg?

Jeg skjønner jo for så vidt hvor du vil, du vil ikke ha bare sex, men et ordentlig og seriøst forhold.

Men det er jo altid et godt tegn at han tenner! Og dette er en helt naturlig og fysisk reaksjon, som man ikke kan vente med å skru på til det har blitt et seriøst forhold.

Tenner du ikke selv på de du blir tiltrukket av?

Så hvis du leter etter en som ikke viser at han har lyst på deg, synes jeg du velger helt feil fokus. Det ene utelukker jo ikke det andre: Begjær og seriøse intensjoner lar seg kombinere!

Annonse

petter smart

Tror nok lillemus har rett i at du prøver for hardt. Da virker du fort desperat og det fanger menn fort opp.

Kanskje er du også for kravstor, siden alle du liker er uoppnåelige. Mange kvinner (og menn) har altfor høye tanker om seg selv og innser ikke at de må ha mer realistiske forventninger. Kanskje er du ingen blomst selv?

Når det gjelder det med attrå så er jeg enig med babette. Hva er galt med det? Det er jo ikke slik at dersom en mann tenner på seg så er han ikke interessert i et fast forhold. Hva mener du med at det må komme av seg selv? Mener du at han ikke skal vise at han tenner på deg før dere er i et fast forhold og du viser at du tenner på han?

Du skal gi opp letingen. Så dukker det plutselig opp noen.

Noe jeg leste der jeg ikke helt skjønte. Du liker ikke at mennene skal ha lyst på deg? ikke i begynnelsen i alle fall? Hvorfor ikke det? Det må da bare være positivt? Eller skal han ikke få lov til å ha lyst på deg før du sier i fra at det er greit?

Hadde jeg merket noe sånt fra ei jente hadde jeg jaggu trukket meg raskt unna jeg også.

Gjest bebba

Jeg har også vært skilt i omtrent den samme perioden du har. Jeg har i denne perioden hatt noen få kortere forhold. Jeg forstår veldig godt hva du lengter etter, men mitt råd er å legg de tankene litt til side og lev i nuet. Nyt flørtingen (den er aldeles herlig) og det å føle deg attraktiv når noen viser lyst.

For min egen del har jeg ikke hatt eller har lyst på et så seriøst forhold, som min eksmann f.eks. som nå har kjøpt et hus sammen med kjæresten. Det er ikke helt lett når man har bestemte behov, og vil bare det og ikke noe annet.

Nyt livet som den attraktive kvinnen som du er. Se på alt det positive rundt deg, og hva du får til i livet ditt. Konsentrer deg om det, og så får du se etterhvert. Det er så mye annet som livet byr på enn å finne seg en ny mann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...