Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi kjøper bil tar staten 80% av pengene.

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/05/10/431346.html

AP/LO synes det er for lite, og går til valg på skatte- og avgiftsøkning...som vanlig.

......

Mange finner tydeligvis dette attraktivt, trolig ut fra forestillingen om at vi er så vanvittig rike, og nå må prioritere annet enn privatøkonomi.

I den forbindelse er det nødvendig å minne om at vi ligger sånn midt på treet blant land i Vest-Europa når det gjelder kjøpekraft (og da er det korrigert for ytelser som er off. finansiert).

http://www.ssb.no/vis/magasinet/norge_verden/art-2005-04-22-01.html

Utgiftspartiene har altså maktet det "kunststykke" å gjøre norske borgeres privatøkonomi til en sånn passe europeisk gjennomsnitt, i en tid da oljeinntektene formelig flyter inn over de sølle 5 mill. som bor i dette landet.

Det er fan meg godt gjort.

Godt valg.

Skrevet

Det er rett og slett helt fantastisk. Jeg blir sur og irritert når noen snakker om det rike landet med alle oljepengene etc.

Uansett hvilke årsaker og sammenhenger, så har jeg vanskelig for å akseptere et avgifts/skattenivå på 80%. Det høres ut som Kinas beskatning av Tibet, som jo er en okkupasjon og undertrykkelse.

"................................"

Skrevet

Det er rett og slett helt fantastisk. Jeg blir sur og irritert når noen snakker om det rike landet med alle oljepengene etc.

Uansett hvilke årsaker og sammenhenger, så har jeg vanskelig for å akseptere et avgifts/skattenivå på 80%. Det høres ut som Kinas beskatning av Tibet, som jo er en okkupasjon og undertrykkelse.

"................................"

"Imot oss statens lover bøyes,

av skatter blir vi tynget ned.

Og fri for plikt den rike føyes,

mens ringhets rett ei kjenner sted.

Lenge nok har vi ligget i støvet:

Vi stiller frihets krav mot rov.

Mot alle retten skal bli øvet,

slik vil vi ha vårt samfunns lov."

..fra Internasjonalen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...