Gå til innhold

Hvordan stoppe disse gamle grisene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/05/09/431258.html

Det er helt forferdelig at gamle gubber lokker barn og unge til sex, og at så mange slipper unna med det.

Hvis vi er mange nok som logger oss på som et barn og anmelder i det øyeblikket vi har telefonnummeret til disse grisene må de vel til slutt skjønne at det ikke nytter?

Skrevet

Det tør jeg ikke - jeg passer heller godt på ungene. Har bl.a en regel om at mannfolk hun chatter med SKAL hun ha webcam på :)

Ellers så har vi pc'ene i tv-stua så vi er der hele tiden.

Gjest erwin
Skrevet

Er det noe verre at gamle gubber lokker 13-14 årige jenter til sexmøte, enn at en 22-årig gutt gjør det?

Skrevet

Er det noe verre at gamle gubber lokker 13-14 årige jenter til sexmøte, enn at en 22-årig gutt gjør det?

En 22-åring som har sex med mindreårige er like mye gammel gris som en 60 åring. Selv om han ikke er gammel i forhold til meg er han gammel i forhold til barnet.

Gjest erwin
Skrevet

En 22-åring som har sex med mindreårige er like mye gammel gris som en 60 åring. Selv om han ikke er gammel i forhold til meg er han gammel i forhold til barnet.

Da er vi enige.;-)

Skrevet

Da er vi enige.;-)

men i artikkelen er det jo lagt vekt på en på 60.....

Mrs. Wallace
Skrevet

Tja, slik jeg har forstått det er problemet at det i Norge ikke er forbudt å griseprate med mindreårige på nettet, heller ikke å avtale å møte dem. Dermed får man ikke anmeldt noe før et overgrep faktisk finner sted.

Synes det høres fonruftig ut å innføre en såkalt "grooming-paragraf" som de har i England, hvor man faktisk kan anmeldes og dømmes for å griseprate med mindreårige i den hensikt å lokke dem til utukt.

For øvrig bør vi være våkne foreldre, følge med på hva barna gjør på nett og blande oss inn om nødvendig. Jeg hadde ikke tatt fem øre for å kontakte en som var ekkel med ungene mine og fortelle ham at han ikke var usett.

Gjest Drama putra
Skrevet

En 17-åring som har sex med en 14-åring slipper som regel straff avhengig om det er er ellers "uklanderlige forhold".

En 18-åring slipper som regel ikke unna med en 14-åring.

14, 16 og 18 år er "magiske grenser" i rettspraksis. 16 år er mest konsekvensdrivende.

Er begge over 16, er det ikke så mye å gjøre når alt ellers er uklanderlig, men foreldre til barn under 18 har fremdeles makt til å begrense friheten. (Nei, du får ikke lov å bo hos eller reise bort med din elskede før du blir 18).

Jeg er enig i at pederaster (de som liker veldig unge, ikke barn) skal holdes unna med alle lovlige midler vi foreldre har, før barnet er 18.

Jeg håper ingen går til håndgripeligheter.

Husk at pederaster også er kvinner! En kvinne kan nok bli fristet av en ung sprek bukk som vil ha "opplæring", spesielt når han er ukjent og hun ikke blir obeservert av kjente og barn. En gutt på 15 vil nok kanskje syns det er spennende. Gutter har annen seksualitet og psyke enn jenter, dessuten ser kulturen annerledes på et slikt gutt-kvinne forhold enn et jente-mann forhold.

Gjest Drama putra
Skrevet

Tja, slik jeg har forstått det er problemet at det i Norge ikke er forbudt å griseprate med mindreårige på nettet, heller ikke å avtale å møte dem. Dermed får man ikke anmeldt noe før et overgrep faktisk finner sted.

Synes det høres fonruftig ut å innføre en såkalt "grooming-paragraf" som de har i England, hvor man faktisk kan anmeldes og dømmes for å griseprate med mindreårige i den hensikt å lokke dem til utukt.

For øvrig bør vi være våkne foreldre, følge med på hva barna gjør på nett og blande oss inn om nødvendig. Jeg hadde ikke tatt fem øre for å kontakte en som var ekkel med ungene mine og fortelle ham at han ikke var usett.

Vet du telefonnnummer eller navn, er politiet glade for å få det. Det kan lagres til etterforskningsregistre og hvis de samme opplysningene dukker opp i en senere sak er det til stor nytte.

Gjest Drama putra
Skrevet

Det tør jeg ikke - jeg passer heller godt på ungene. Har bl.a en regel om at mannfolk hun chatter med SKAL hun ha webcam på :)

Ellers så har vi pc'ene i tv-stua så vi er der hele tiden.

Jeg syns sånne web-cam er skumle. Bare fantasien om hvordan det kan føre til pinlige episoder med forglemmelser og interessante opptak er uendelig.

laguna1365380434
Skrevet

Det er vodsomme greier, det er sikkert..Huff og huff.

Men så dere den tingen på dagsrevyen i går? At barna skal få overgrep inn i pensum?

Jeg tviler ikke på at hensikten er god, men jeg synes det virket så usunt og overspent at det grøsset i meg..!

Vil ikke denslags egentlig bare skape hysteri og traumer da?:-o

Ikke er jeg sikker på hvordan man skal gripe an en slik problematikk, men jeg fikk bakoversveis av den løsningen som ble foreslått der hvertfall..Noen andre som så det?

Skrevet

Kanskje ikke "gammel", men definitivt en gris og et svin.

"............................."

Mrs. Wallace
Skrevet

Vet du telefonnnummer eller navn, er politiet glade for å få det. Det kan lagres til etterforskningsregistre og hvis de samme opplysningene dukker opp i en senere sak er det til stor nytte.

Jada, så slik sett er det vel ikke helt forgjeves.

Men vi trenger allikevel en paragraf som den de har fått i England.

Gjest Annebente
Skrevet

Helt uenig. En 60-åring mann ER en veldig gammel "gris". Veldig mye har forlengst forfalt, og han har som regel hatt mange partnere opp gjennom årene, som øker sjansen for den dødelige kjønnsykdommen HIV.Å sammenligne en 20-åring og en 60-åring som gamle griser er altfor naivt. Det er flere generasjoner mellom disse.

mil1365380270
Skrevet

Helt uenig. En 60-åring mann ER en veldig gammel "gris". Veldig mye har forlengst forfalt, og han har som regel hatt mange partnere opp gjennom årene, som øker sjansen for den dødelige kjønnsykdommen HIV.Å sammenligne en 20-åring og en 60-åring som gamle griser er altfor naivt. Det er flere generasjoner mellom disse.

Hvis du er redd for HIV burde du holde deg til 60-åringer fremfor de på 20.

Gjest Drama putra
Skrevet

Jada, så slik sett er det vel ikke helt forgjeves.

Men vi trenger allikevel en paragraf som den de har fått i England.

Det kan være kjekt å ha når bevisene er mange og personen veldig syk.

Pederaster er ofte ikke helt normale, selv om jeg også liker å se på "lammekjøtt", og liker å høre dem fnise når jeg erter dem med tullball. Men jeg går fort lei, og det gjør de også. Litt eldre jenter kan jeg gi små berettigete høflige komplimenter som en eldre gentleman. Hvis jeg overdriver eller trår feil, går jeg over fra å være en tullbukk for småjenter og gentleman for litt eldre til å bli en gammel gris. Forskjellen er hårfin ofte.

Jeg har også sett det glitre i eldre kvinners øyne når de ser en lekker ung bukk, så kom ikke her :-) Men å gjøre noe med det er noe helt annet.

Gjest Drama putra
Skrevet

40 år = gammel gris for både kvinner og menn.

Skrevet

Jeg syns sånne web-cam er skumle. Bare fantasien om hvordan det kan føre til pinlige episoder med forglemmelser og interessante opptak er uendelig.

ja - vi har det ikke lenger stående mot døråpningen til soverommet - jeg var nemlig på vei inn i bare trusa -og der satt ho med kamera på! :-)

Gjest Drama putra
Skrevet

ja - vi har det ikke lenger stående mot døråpningen til soverommet - jeg var nemlig på vei inn i bare trusa -og der satt ho med kamera på! :-)

Tenkte jeg det ikke, før eller senere.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det kan være kjekt å ha når bevisene er mange og personen veldig syk.

Pederaster er ofte ikke helt normale, selv om jeg også liker å se på "lammekjøtt", og liker å høre dem fnise når jeg erter dem med tullball. Men jeg går fort lei, og det gjør de også. Litt eldre jenter kan jeg gi små berettigete høflige komplimenter som en eldre gentleman. Hvis jeg overdriver eller trår feil, går jeg over fra å være en tullbukk for småjenter og gentleman for litt eldre til å bli en gammel gris. Forskjellen er hårfin ofte.

Jeg har også sett det glitre i eldre kvinners øyne når de ser en lekker ung bukk, så kom ikke her :-) Men å gjøre noe med det er noe helt annet.

Hehe, du har helt rett i at grensen av og til er hårfin. Men dette dreier seg selvsagt ikke om hvorvidt voksne mennesker av og til liker å kikke på yngre mennesker.

Det dreier seg om voksne og mindreårige, og utuktig omgang. Det er noe helt annet.

Og jada, jeg har både kikket på og spøkt med gutter som er adskillig yngre enn meg - men langt fra mindreårige. Det er dessuten langt fra tanke til handling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...