Gå til innhold

Hvor mye søvn trenger man liksom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nyt det mens du kan, sier nå jeg! :-)

Jeg er også en sovegris, og har purka ganske mange timer på sofaen dette hjemmeåret med lillemann.

Men at man blir trøttere av å sove mye, det er helt sikkert. Sløv kan jeg også bli, og få vondt i hodet. Men det er jo så deilig å sove......

Ja, det er nesten så jeg vurderer å legge meg nedpå litt her nå. ;)

Skrevet

Ja, det er nesten så jeg vurderer å legge meg nedpå litt her nå. ;)

Tastaturet fungerer fint som hodepute! :-)

Gjest Calóni
Skrevet

Du trenger lissom 6-7 timer på en måte.

Du bør stå opp før. Senest 08.00.

Etter 2-3 uker har du snudd det.

Lissom.

Hvorfor attelissomatte det a?

Skrevet

Du sover nok altfor mye. Ingen tvil om at for mye søvn gjør at du må sove enda mer.

Skrevet

Jeg legger meg vel ca kl 22.00, og står opp kl 6.30 på hverdagene. Det vil si 8 - 8 1/2 time hver natt. Det kjennes passe ut for meg.

Skrevet

Har du ikke hørt ordtaket "Te trøttar ein søv, te lenger bli'n!" ;)

Eller hvis man skal si det på riksmål: Jo lengre man sover, jo trøttere blir man.

Skrevet

Sover babyen din hele natta, Åsemor? Isåfall er du heldig, hun er vel ikke så mange ukene enda.

Jeg synes du heller skal stå opp tidligere og ikke legge deg senere enn ved midnatt. Vil allikevel tro du trenger denne søvnen jeg da. Du har jo vært gjennom en omstilling i det siste. Du trenger søvn og hvile.

Jeg for min del trenger minst 8 timers søvn, men våkner opp innimellom. Prøver å holde en fast tid, slukker sjelden lyset senere enn kl. 23. Står opp kl.7 - 7.30. I helgen ligger jeg gjerne til 8.30 - 9. Det er veldig individuelt hvor mye søvn vi trenger.

Mrs. Wallace
Skrevet

Og så kan du utnytte ammetiden også, ved å tatovere E=mc2 på puppen! :-)

*LOL*

hare1365380455
Skrevet

Får du virkelig sove så mye med en liten baby? Da er du heldig.. Men jeg tror 8 timer om natten skal være nok.

Skrevet

Får du virkelig sove så mye med en liten baby? Da er du heldig.. Men jeg tror 8 timer om natten skal være nok.

Ja, hun sover 13 timer om natta (med et måltid) og 3 timer om dagen.

Tror ikke 16 timer i døgnet er unormalt mye for en 2 mnd gammel baby.

Skrevet

Du er heldig Åsemor - du er heldig! Glem aldri det.

Ellers er det jo slik at de sier at søvn avler søvn ...

Skrevet

Du er heldig Åsemor - du er heldig! Glem aldri det.

Ellers er det jo slik at de sier at søvn avler søvn ...

Jeg vet godt at jeg er heldig, nyter hver dag og sier det til meg selv minst 20 ganger om dagen. Eller nesten hver gang jeg sitter med skjønne lille babyen min i armene. Tror jeg har det akkurat sånn som alle vil ha det med en nyfødt baby.

Vel, nå ble jeg nesten litt sentimental, men har i det minste stått opp etter 8,5 timer søvn. :)

hare1365380455
Skrevet

Da eldste min var baby hadde vi travle netter... Hun var lysvåken om nettene, og når hun sov så sov hun ikke så lenge før hun våknet igjen. Så jeg sov heller lite.... Hun sov et par timer om formiddagen, og da fikk jeg sovet litt. Hun våkner enda av og til om nettene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...