Gå til innhold

Fordeler og ulemper med båt

Anbefalte innlegg

Gjest Båtglad
Skrevet

Til dere som har eller har hatt båt: Hva er fordelene og ulempene med å ha båt? Jeg tenkte på i Osloområdet.

Gjest knarp
Skrevet

Fordeler:

Ved siden av kjæreste og barn blir det meningen med livet.

Ulempe:

Du blir hekta.

Gjest Drama putra
Skrevet

Det er dyrt, arbeidskrevende og kjedelig. Og du kan drukne.

Å leie båt er mye billigere for de fleste enn å kjøpe en, hvis du regner med alle kostnader.

mil1365380270
Skrevet

Fordelen er jo at du kan dra på tur, se steder du ikke kommer til uten båt. Og når det er drepende varmt og fullt av mennesker på land, kan du stikke ut og bade midtfjors -herlig! Tipper de som jobber på dansebåten har fått med seg en del heftige cener også ;-)

Negativt er at det er dyrt med båplass, ting og tang må til tider skiftes /reapareres, båten spyles etter bruk. Før også, særlig om båten ligger nærme veien. Også blir det litt drassing av ting hvis man skal ligge over, alt du lar ligge igjen lukter båt. Og båtpuss!!!! Æsj!

Gjest uttern
Skrevet

Fordel:

En god investering. Man får som regel tilbake det man har gitt for båten når man selger den etter noen år.

Ulempe:

Betale båtplass. Og er det en råtass av en båt blir den stjålet....

Gjest engel 49+
Skrevet

Fordel: være nær sjøen.

Ulempe: det er altfor mange andre som har hatt samme idé. Bråk og mas, uvettige, ukyndige båteiere uten peil på oppførsel til sjøs.

Gjest Drama putra
Skrevet

Ulempe: den kan synke.

Bare se på Titanic!

Skrevet

Ulempe: den kan synke.

Fordel: Den kan flyte! ;-)

Skrevet

Fordel: Når sola steiker og det nærmest er uutholdelig å være hjemme, så durer man ned til båthavna og raser utpå :-)

Passe stor båt til sjøen og mange gamper, slik at hvis det blåser opp - og det kan det gjøre meget fort. Så oser man inn igen.

Ulemper: Båtvakt, men det er ikke så ofte, så greit nok :-)

Gjest engel 49+
Skrevet

Bare se på Titanic!

man kan falle over bord også :P

Gjest Drama putra
Skrevet

man kan falle over bord også :P

Og så bli spist av krokodiller?

De fleste er menn med buksesmekken oppe som beruset faller i fjæresteinene og slår hue når de skal pisse.

Defor er det farlig å åpne buksesmekken ombord, det bringer ulykke.

Det samme gjelder ryggsekker og kvinnfolk, bringer også ulykke.

Skrevet

Vi har en liiiten, søt båt.

Fordeler: herlig å være på sjøen, barna lærer sjøvett, fine turer med en engangsgrill og hamburgere

Ulemper: utgift til båtplass. Og så er det dumt at vi må lagre båten utafor huset vårt om vinteren. Den er ikke_så_pen at jeg har behov for å se på den i flere måneder...

Skrevet

Vi har en liiiten, søt båt.

Fordeler: herlig å være på sjøen, barna lærer sjøvett, fine turer med en engangsgrill og hamburgere

Ulemper: utgift til båtplass. Og så er det dumt at vi må lagre båten utafor huset vårt om vinteren. Den er ikke_så_pen at jeg har behov for å se på den i flere måneder...

Har ikke båthavna egen opplagsplass, da? Det er det hos oss. Riktignok må vi betale ekstra for det, men det er vel bare 4-500 kroner for sesongen, og det er det jammen verdt! :-)

Skrevet

Har ikke båthavna egen opplagsplass, da? Det er det hos oss. Riktignok må vi betale ekstra for det, men det er vel bare 4-500 kroner for sesongen, og det er det jammen verdt! :-)

Nei, vi har ikke betalt oss inn på båtplass. Depositumet er på kr 10 000,-, ventetida er på ca 3 år...

Men vi har leid en plass, der fulgte det ikke med vinteropplag, nei.

Skrevet

Nei, vi har ikke betalt oss inn på båtplass. Depositumet er på kr 10 000,-, ventetida er på ca 3 år...

Men vi har leid en plass, der fulgte det ikke med vinteropplag, nei.

Hos oss kan man leie vinteropplagsplass selv om man kun leier båtplass om sommeren.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg ser bare fordeler jeg.

Ulempen var størst i begynnelsen, når mannen min ble stressa og kjefta. Nå begynner vi bli litt mer kyndig.

Beste kjøpet vi noen gang har gjort.

Nå har vi kjøpt en til. Seilbåt (39 fot) denne gangen, men den skal stå i Sverige og for det meste leies ut. Vi har bare tenkt å bruke den en ukes tid i sommer.

Tror jeg må gå et lite seilkurs først.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Fordelen er jo at du kan dra på tur, se steder du ikke kommer til uten båt. Og når det er drepende varmt og fullt av mennesker på land, kan du stikke ut og bade midtfjors -herlig! Tipper de som jobber på dansebåten har fått med seg en del heftige cener også ;-)

Negativt er at det er dyrt med båplass, ting og tang må til tider skiftes /reapareres, båten spyles etter bruk. Før også, særlig om båten ligger nærme veien. Også blir det litt drassing av ting hvis man skal ligge over, alt du lar ligge igjen lukter båt. Og båtpuss!!!! Æsj!

Det er mannfolkjobb ;o)

Til helgen skal mann og barn ta den jobben.

Jeg drar og pusser opp sommerhus jeg.

Man lager seg en del arbeid ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...