Gå til innhold

Slik gikk forhandlingen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy søren for ei egoistisk kjerring! Rett og slett ei diger hurpe! Tenk å ødelegge for deg og alle andre bare fordi hun skal pleie egoet sitt. Jeg har ikke ord...

Lykke til, Persille, jeg krysser fingrene for deg!

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• morsan

9

• flisa

7

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

...og noen tenker garantert "hihi, du vet ikke at jeg vet hvem du er på dol og hva du har sagt av intimie ting der..."

Derfor er det lurt å ikke fortelle mer her enn det man kunne funnet på å sagti et Tupperware-party *himler* hehe

Skrevet

kan visst ikke annet enn å ønske deg lykke til :(

er det forresten ingen hjelp å få hos kommunen feks?

Skrevet

Derfor er det lurt å ikke fortelle mer her enn det man kunne funnet på å sagti et Tupperware-party *himler* hehe

Det kommer an på Tupperware-partyet, det da! *he he he*

Skrevet

Det kommer an på Tupperware-partyet, det da! *he he he*

Jeg sier ting som er sant på en sånn måte at folk tror jeg tuller :-)

petter smart
Skrevet

Var dere i forliksrådet nå?

Der er de ikke så strenge på bevis, de bruker mer magefølelsen.

Da vil en slik advokat som hun har virke negativt på henne. I tillegg har hun kommet med innrømmelser.

Problemet ditt er å dokumentere alt som har skjedd, at hun ikke har møtt på jobb, at du har advart henne, at hun sa opp osv. Delvise innrømmelser i forliksrådet er dårlige bevis i så måte.

Men hun vil aldri i verden bli tilkjent 150 000 i forliksrådet. De vil i verste fall gi henne pengene hun har fått, men ikke jobbet for.

I retten er det verre. Der ser de kun på jussen og bevisene så der stiller du svakere.

Men gidder hun ta dette videre dersom hun får noen kroner nå? Hun har ikke ubegrenset med rettshjelp og kan risikere å måtte stoppe pga det.

Alt hadde vært bedre om hun hadde en mer nøktern advokat som ikke bare var interessert i penger, men var realistisk og ikke trakk ut saken.

Ønsker deg i alle fall lykke til.

Det er vel uansett ikke verre enn at du slår deg selv konkurs (regner med at barnehagen er et eget AS slik at du ikke personlig hefter ved dens økonomiske forpliktelser?) I så fall kan du bare starte opp en ny barnehage, men da med en annen eier/leder (kun en pro forma sak).

Gjest Persille
Skrevet

kan visst ikke annet enn å ønske deg lykke til :(

er det forresten ingen hjelp å få hos kommunen feks?

Nope - dessverre er det ikke det.

Prøver arb.givernes landsforbund nå, iflg dem er saken min klar og god, men problemet her er at hun kan trenere og kjøre meg konk pga advokatutgiftene... Hun får jo fri rettshjelp, og har dermen ingenting å risikere.

Gjest Persille
Skrevet

Var dere i forliksrådet nå?

Der er de ikke så strenge på bevis, de bruker mer magefølelsen.

Da vil en slik advokat som hun har virke negativt på henne. I tillegg har hun kommet med innrømmelser.

Problemet ditt er å dokumentere alt som har skjedd, at hun ikke har møtt på jobb, at du har advart henne, at hun sa opp osv. Delvise innrømmelser i forliksrådet er dårlige bevis i så måte.

Men hun vil aldri i verden bli tilkjent 150 000 i forliksrådet. De vil i verste fall gi henne pengene hun har fått, men ikke jobbet for.

I retten er det verre. Der ser de kun på jussen og bevisene så der stiller du svakere.

Men gidder hun ta dette videre dersom hun får noen kroner nå? Hun har ikke ubegrenset med rettshjelp og kan risikere å måtte stoppe pga det.

Alt hadde vært bedre om hun hadde en mer nøktern advokat som ikke bare var interessert i penger, men var realistisk og ikke trakk ut saken.

Ønsker deg i alle fall lykke til.

Det er vel uansett ikke verre enn at du slår deg selv konkurs (regner med at barnehagen er et eget AS slik at du ikke personlig hefter ved dens økonomiske forpliktelser?) I så fall kan du bare starte opp en ny barnehage, men da med en annen eier/leder (kun en pro forma sak).

Barnehagen er et enmannsforetak. AS må man ha 100' for å starte opp, så det er ikke aktuelt :)

Dermed stiller jeg personlig ansvarlig - kjempefint :)

Var ikke forliksrådet, bare forhandlinger med partert og advokater - og hun har ikke stevnet meg ennå, så jeg kan jo håpe på at hun tar til fornuft...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Uff, dette var trist. Håper virkelig det går din vei Persille! Lykke til!!

petter smart
Skrevet

Barnehagen er et enmannsforetak. AS må man ha 100' for å starte opp, så det er ikke aktuelt :)

Dermed stiller jeg personlig ansvarlig - kjempefint :)

Var ikke forliksrådet, bare forhandlinger med partert og advokater - og hun har ikke stevnet meg ennå, så jeg kan jo håpe på at hun tar til fornuft...

Trodde det var nok med 50 000 i kontanter og resten i verdier.

Det er en stor sjanse å ta å være personlig ansvarlig. Dersom du da går konkurs vil de selge alle eiendeler du har.

Men jeg tror nok at motparten bjeffer mer enn de biter. Har selv opplevd en krangel som endte i forliksrådet. Jeg visste jeg hadde rett og det samme sa min advokat. Men motparten truet med både det ene og det andre og hevdet at hun hadde rett. Dette ble nok gjort for å skremme meg til å droppe saken.

Jeg lot meg ikke skremme og med hjelp fra en god advokat fikk vi en bedre avtale enn vi turte håpe på (selv om vi strengt tatt burde fått mer og sannsynligvis ville fått medhold i både forliksråd og rett - men det ville kostet for mye og tatt for lang tid).

Lykke til, krysser fingrene for at det går bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...