Gå til innhold

Forsaket for en eldre kvinne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Lillemus

4

• Babette

3

• mil1365380270

1

Mrs. Wallace

Tja..jeg opplevde en gang i min ungdom å bli dumpet for ei dame som jeg på den tiden anså som både mindre pen og mindre smart enn meg.

Men så ble jeg kjent med henne, og forsto at hun var både hyggelig og sjarmerende - og midt i blinken for fyren som dumpet meg. Mye mer enn jeg var.

Sånn er det jo. Det finnes mange menn som er objektivt sett kjekkere og rikere (og alt det der) enn han jeg er gift med. Men ingen av dem er i nærheten av å kunne måle seg med ham allikevel. ;o)

Tja..jeg opplevde en gang i min ungdom å bli dumpet for ei dame som jeg på den tiden anså som både mindre pen og mindre smart enn meg.

Men så ble jeg kjent med henne, og forsto at hun var både hyggelig og sjarmerende - og midt i blinken for fyren som dumpet meg. Mye mer enn jeg var.

Sånn er det jo. Det finnes mange menn som er objektivt sett kjekkere og rikere (og alt det der) enn han jeg er gift med. Men ingen av dem er i nærheten av å kunne måle seg med ham allikevel. ;o)

Ikke sant? :-)

Og så er det ikke slik at det er den "objektiv sett beste" som passer best i det lange løp heller. Min manns eks (som var ute av bildet før jeg traff ham) er ikke nødvendigvis "dårligere" enn meg fordi de to ikke passet sammen! Hun er bare annerledes, og ulike folk får fram ulike sider ved den de er sammen med! :-)

Min eks fikk nok ikke se det beste ved meg, heller, fordi han trigget en del dårlige sider ved meg.

osv osv

Gjest Ugga Bugga

Og så er det ikke slik at det er den "objektiv sett beste" som passer best i det lange løp heller. Min manns eks (som var ute av bildet før jeg traff ham) er ikke nødvendigvis "dårligere" enn meg fordi de to ikke passet sammen! Hun er bare annerledes, og ulike folk får fram ulike sider ved den de er sammen med! :-)

Min eks fikk nok ikke se det beste ved meg, heller, fordi han trigget en del dårlige sider ved meg.

osv osv

Nettop. I tillegg forandrer folk seg med tiden. De som passet sammen for 5 år siden, passer kanskje ikke sammen lenger.

Det er ikke slik at utseende og intelligens er de mest høyverdige kriteriene å velge kjærester etter. Men det er jo tross alt litt spesielt at man velger bort en objektivt pen person for en objektivt mindre pen person, da. Spesielt når sistnevnte ikke slår førstnevnte på noe kjent område...

(PS: Er det noe galt i å ha god selvtillitt??)

Jeg ser helt klart at DU mangler noen kvaliteter. Sannsynligvis har hun andre de kvalitetene du mangler. Hvorfor blir ikke vi menn vilt forelsket i alle de peneste jentene, tror du? Hvis det utseendemessige er så viktig som du går rundt og tror?

Annonse

Gjest sofies verden

osv osv

Det stemmer så utrolig bra. Kunne ikke sagt det bedre selv. Det viktigste er at folk er forskjellige og noen liker mora andre dattera ;-)

Kan hende han trengte en "mor"?

En bekjent har 4 barn: en dachs, ei jente på 7, en gutt på 2 og en gutt på 36.

Nå er den nye dama bare et år eldre enn han selv, så det er mer trolig at han ville ha ei voksen jente i stedenfor en fjortis, hvis man skal bruke din teori.

Når det er sagt så tror jeg ikke at Lille Amanda er fjortiss heller.

Gjest kjærleik

Det er ikke slik at utseende og intelligens er de mest høyverdige kriteriene å velge kjærester etter. Men det er jo tross alt litt spesielt at man velger bort en objektivt pen person for en objektivt mindre pen person, da. Spesielt når sistnevnte ikke slår førstnevnte på noe kjent område...

(PS: Er det noe galt i å ha god selvtillitt??)

Din stadige terping på utseende og intelligent tyder på at du har en meget lav selvfølelse.

Bare det at du påpeker at du er penere og mer intelligent enn henne sier sitt...

Min nåværende kjæreste er ikke så kjekk som min eks, men jeg ville ikke byttet for alt i verden!

Men synes ikke du at han du nå forelsket i er kjekk, selv om ingen andre synes det?

I mitt tilfelle vil nok 9 av 10 hevde at min eks er kjekkere og mer sexy enn min nåværende. Men det synes ikke jeg. Kjærligheten gjør ham drtitsexy og kjekk i mine øyne.

*Sukk*

Annonse

Men synes ikke du at han du nå forelsket i er kjekk, selv om ingen andre synes det?

I mitt tilfelle vil nok 9 av 10 hevde at min eks er kjekkere og mer sexy enn min nåværende. Men det synes ikke jeg. Kjærligheten gjør ham drtitsexy og kjekk i mine øyne.

*Sukk*

*he he* Kjenner igjen det der! Jeg har bare vært forelsket i gutter/menn jeg synes er kjekke! Men ikke alle av dem har vært vakre i andres øyne.

Gjest Ha mer stolthet jente.

Joda, Lille Amanda, jeg synes synd på deg jeg, men det er fordi du ble dumpet, ikke fordi damen var eldre.

Det er ikke så rart at et menneske finner mer likhet i en på samme alder, kanskje var det slikt som lokket exen din?

Du er penere og mer inteligent enn henne. Fysjda, det var umodent sakt av deg.

Selv så vil jeg være en "gudinne" for noen og "ingen ting" for andre,"meget inteligent" for noen, "uinteressant" for andre, slik er det med oss alle, det kalles smak og behag.

Og som andre sier her, se på Camilla P.B. Hun ansees jo ikke for å være en skjønnhet akkurat men du og du for et grepa kvinnfolk det der må være som har stått ved hans side år etter år, gjennom bråk, bryllup, dødsfall.

Det er mye mer ved et menneske enn utseende vet du.

Samme hva du synes så har han nok hatt sine grunner til å falle for henne, modenheten, intelektet hennes, humoren, godheten, i det hele tatt, det kan være så mangt.

Det beste du kan gjøre er å komme deg over det, komme det videre. Riktignok med et skår i hjertet, men det hadde du nok hatt om det var Aylar han hadde dratt til også.

;)

Gjest Elextra

*he he* Kjenner igjen det der! Jeg har bare vært forelsket i gutter/menn jeg synes er kjekke! Men ikke alle av dem har vært vakre i andres øyne.

Synes du virkelig bestandig det i ettertid?

Jeg har av og lurt på hva slags briller jeg hadde på meg i "kampens hete". Når følelsene har kjølnet har magien forsvunnet.

Men jeg ville aldri vært sammen med noen jeg ikke mente var kjekk der og da! Og jeg er selvfølgelig fullt klar over at personen ikke nødvendigvis er tradisjonelt pen eller kjekk i andres øyne.

*Sukk*

Nja... :o) Det hender jeg lurer litt på hva jeg egentlig ser i ham, men han sender meg til himmels bare ved et lite stryk på låret...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...