Gjest mij Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Vi skal starte for oss selv til høsten, og trenger et navn. Og det er jaggu vanskeligere enn vi trodde! Har ikke tenkt å betale noen profesjonelle for jobben, men hyttetur med rødvin hjalp heller ikke. Vel, det hjalp på kreativiteten, men i litt gal retning, kan man si :-) Vi skriver stikkord og assosierer i hytt og vær - men like blanke er vi. Finnes det en nettside hvor man kan skrive inn masse ord og ut popper et brakandes godt navn? :-) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Du kan jo gi noen hint så kan folk på dol hjelpe deg =) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 eller prøv meg? Jeg jobber med sånt...hehe Gjør du? Sett slikt! :-) Men vil ikke ut med detaljer her på DOL, da.. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Hva skal dere drive med da? Vi jække si på DOL.... :-) 0 Siter
Cumlock Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Brandbu Data & Kjøtt AS er et fint navn. Det vant konkurransen om beste firmanavn på "Typisk Norsk". 0 Siter
Kvinna Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Vi jække si på DOL.... :-) Domming :-) Skjønte det i det jeg trykte på "send innlegg" . (Kjapp har jeg aldri vært) Er det to damer, kan det være fint med noe feminint, hvis dere er av det slaget. Fint om navnet henspeiler til produkt, kvalitet og pålitelighet. Hvis det er det dere vil skilte med. Navnekombinasjoner som "MoJa" (Monica og Janne) synes jeg ofte blir litt banale. 0 Siter
org Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Ikke noe som folk kan "ta" dere på senere... F. eks. Prima - så er det noen som er uheldige og får et dårlig produkt en gang. Eller Reflex. Regnklærne derifra var lenge_uten_refleks. Skjønner du hva jeg mener? Dessuten bør det være kort, synes jeg. Noe folk husker, og forbinder med deres egenart. 0 Siter
Gjest Warsteiner2 Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Sjekk navneforslagene på småbarnsforum - mange mulige firmanavn der. 0 Siter
flisa Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Gjør du? Sett slikt! :-) Men vil ikke ut med detaljer her på DOL, da.. [email protected] så får du min RL-adresse :-) 0 Siter
flisa Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Domming :-) Skjønte det i det jeg trykte på "send innlegg" . (Kjapp har jeg aldri vært) Er det to damer, kan det være fint med noe feminint, hvis dere er av det slaget. Fint om navnet henspeiler til produkt, kvalitet og pålitelighet. Hvis det er det dere vil skilte med. Navnekombinasjoner som "MoJa" (Monica og Janne) synes jeg ofte blir litt banale. ja i alle fall om de heter Trine og Desireé :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 [email protected] så får du min RL-adresse :-) Fristende! Må tenke litt på det. :-) 0 Siter
morsan Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 ja i alle fall om de heter Trine og Desireé :-) TriDe? Skjønte ikke helt den, jeg.... 0 Siter
flisa Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 TriDe? Skjønte ikke helt den, jeg.... Jeg prøvde bare å være morsom - - -igjen....slagferdige meg...hehe 0 Siter
morsan Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Jeg prøvde bare å være morsom - - -igjen....slagferdige meg...hehe Hadde du enda sagt at det hadde vært verre hvis de to jentene hadde hett Fia og terese! ;-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Du kan jo alltids prøve en anagramgenerator. Eller ta en titt på språkrådets lister over bedrifter som har fått priser for gode navn, så kanskje inspirasjonen kommer. 0 Siter
Gjest Veldig dum og nysgjerrig...... Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Du kan jo alltids prøve en anagramgenerator. Eller ta en titt på språkrådets lister over bedrifter som har fått priser for gode navn, så kanskje inspirasjonen kommer. Hva er en anagramgenerator?! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Hva er en anagramgenerator?! En nettside som lager anagrammer - altså stokker om bokstavene i et ord og lager nye. Her: http://www.wordsmith.org/anagram/ Prøv med navnet ditt :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 En nettside som lager anagrammer - altså stokker om bokstavene i et ord og lager nye. Her: http://www.wordsmith.org/anagram/ Prøv med navnet ditt :-) Hoho! Svært fornøyelig side. Sånn barnslig moro holder meg i ånde leeenge! Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.