Gå til innhold

Hvordan finne på navn til bedrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal starte for oss selv til høsten, og trenger et navn. Og det er jaggu vanskeligere enn vi trodde!

Har ikke tenkt å betale noen profesjonelle for jobben, men hyttetur med rødvin hjalp heller ikke. Vel, det hjalp på kreativiteten, men i litt gal retning, kan man si :-)

Vi skriver stikkord og assosierer i hytt og vær - men like blanke er vi. Finnes det en nettside hvor man kan skrive inn masse ord og ut popper et brakandes godt navn? :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du kan jo gi noen hint så kan folk på dol hjelpe deg =)

Skrevet

eller prøv meg? :) Jeg jobber med sånt...hehe

Gjør du? Sett slikt! :-) Men vil ikke ut med detaljer her på DOL, da..

Skrevet

Hva skal dere drive med da?

Vi jække si på DOL.... :-)

Skrevet

Brandbu Data & Kjøtt AS er et fint navn. Det vant konkurransen om beste firmanavn på "Typisk Norsk".

Skrevet

Vi jække si på DOL.... :-)

Domming :-)

Skjønte det i det jeg trykte på "send innlegg" . (Kjapp har jeg aldri vært)

Er det to damer, kan det være fint med noe feminint, hvis dere er av det slaget. Fint om navnet henspeiler til produkt, kvalitet og pålitelighet. Hvis det er det dere vil skilte med.

Navnekombinasjoner som "MoJa" (Monica og Janne) synes jeg ofte blir litt banale.

Skrevet

Ikke noe som folk kan "ta" dere på senere...

F. eks. Prima - så er det noen som er uheldige og får et dårlig produkt en gang.

Eller Reflex. Regnklærne derifra var lenge_uten_refleks.

Skjønner du hva jeg mener?

Dessuten bør det være kort, synes jeg. Noe folk husker, og forbinder med deres egenart.

Gjest Warsteiner2
Skrevet

Sjekk navneforslagene på småbarnsforum - mange mulige firmanavn der.

Skrevet

Domming :-)

Skjønte det i det jeg trykte på "send innlegg" . (Kjapp har jeg aldri vært)

Er det to damer, kan det være fint med noe feminint, hvis dere er av det slaget. Fint om navnet henspeiler til produkt, kvalitet og pålitelighet. Hvis det er det dere vil skilte med.

Navnekombinasjoner som "MoJa" (Monica og Janne) synes jeg ofte blir litt banale.

ja i alle fall om de heter Trine og Desireé :-)

Skrevet

ja i alle fall om de heter Trine og Desireé :-)

TriDe? Skjønte ikke helt den, jeg....

Skrevet

TriDe? Skjønte ikke helt den, jeg....

Jeg prøvde bare å være morsom - - -igjen....slagferdige meg...hehe

Skrevet

Jeg prøvde bare å være morsom - - -igjen....slagferdige meg...hehe

Hadde du enda sagt at det hadde vært verre hvis de to jentene hadde hett Fia og terese! ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Du kan jo alltids prøve en anagramgenerator.

Eller ta en titt på språkrådets lister over bedrifter som har fått priser for gode navn, så kanskje inspirasjonen kommer.

Gjest Veldig dum og nysgjerrig......
Skrevet

Du kan jo alltids prøve en anagramgenerator.

Eller ta en titt på språkrådets lister over bedrifter som har fått priser for gode navn, så kanskje inspirasjonen kommer.

Hva er en anagramgenerator?!

Skrevet

En nettside som lager anagrammer - altså stokker om bokstavene i et ord og lager nye. Her: http://www.wordsmith.org/anagram/

Prøv med navnet ditt :-)

Hoho! Svært fornøyelig side. Sånn barnslig moro holder meg i ånde leeenge!

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...