thn Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Er i et veldig godt forhold, bortsett fra det seksuelle. Vi har vært sammen i snart fem år, og i de siste fire og et halvt er det jeg (mann) som har tatt initiativet til sex. Når vi en sjelden gang har sex, virker det som det skjer for ikke å skuffe meg, som en slags trøst. Det merkelige er at hun liker veldig godt å bli strøket og massert, men sex har hun omtrent null interesse for. Jeg har prøvd å snakke om det, men det ender opp i lange monologer fra meg, med bare skuldertrekk, nedslåtte blikk og grynting til svar. Så skjer det ingenting i mange måneder, før vi har samtalen på nytt. Det virker som sex er aller nederst på prioriteringslisten, noe som må forhandles om, og ikke springer ut fra lyst. Vi går i sirkler, og jeg synes virkelig jeg har prøvd å få noe til å skje. Det er så frustrerende, for vi snakker åpent om absolutt alt annet, ler mye, har samme interesser og jeg er veldig tiltrukket. Vi giftet oss for ikke lenge siden. Er det noen som har vært i lignende situasjon, eller har tips for å "vekke" sexlyst hos andre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juliie Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 hei kan egentlig ikke gi deg noe svar, vet bare at jeg er som den jenta du beskriver, og jeg vet at det er fler som meg, og kjæresten din der ute. det eneste jeg kan si til deg er at hun nok selv synes det er trist og frustrerende at hun ikke vil ha sex lenger. og at det ikke har noe med deg og din prestasjon å gjøre.. leter etter svaret på hva som kan gjøre oss ukåte jenter kjempe vårkåte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest som deg Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg er jente og har det likt deg, og jeg opplever mye frustrasjon med dette. Han er ikke interessert i sex, og han kommer med unnskyldninger for ikke å ha sex (klokka er for mye, han er så trøtt osv.). Han er nok sliten etter jobben, men han må da ha sine behov? Kanskje kjæresten din også er sliten og stresset? Ikke mas på henne, men vis at du er glad i henne! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gladiol Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Prøv å ta del i de daglige gjøremålene i større grad. Dette vil avlaste og gi henne en god følelse. Vær oppmerksom og gi kjærtegn og positive tilbakemeldinger. Overrask gjerne med et godt måltid eller litt blomster i hverdagen og fortsett med å stryke og massere henne. Håper det løser seg for dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest øsnker ikke å såre Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det er ikke lett det der. Skal prøve å forklare fra mitt ståsted, som desverre sliter litt med det samme. Kanskje du ser noen likhetstrekk som kan gi deg noen ideer. Er sammen med og skal gifte meg med verdens flotteste mann. Jeg er voksen men har nok aldri følt slik en trygghet og kjærlighet. Vi er frie, har humor, ler masse under sex, har ikke sperringer for hverandre i det hele tatt. Jeg er i bunn og grunn en varmblodig kvinne, elsker sex og kommer glatt flere ganger etter hverandre i løpet av minutter. Så, hvorfor henger så jeg da etter på sexfronten? Dagen er hektisk, stort hus, masse å gjøre, det blir rotete helt tiden - har to barn - jeg føler jeg hele tiden henger etter uansett, og jeg får dårlig samvittighet forde han sikkert mener jeg skulle klare dette noe bedre inn og med at jeg for tiden går hjemme. Alle dyrene vi har er mitt ansvar. Får ikke satt meg ned før en hund bjeffer for den skal ut, eller en katt henger i vinduet forde den skal ha mat. Middagen skal være ferdig kl fem hver dag, maten skal helst være noe variert. Barna skal sysselsettes litt, lekser skal gjøres, venner skal hit, eller de skal dit. Samtidig har jeg mitt private som skal presses innimellom det hele. Når min mann kommer hjem fra jobb så er han liksom ferdig for dagen og han synes om å sitte og prate over kaffen i timesvis. Jeg flyr til og fra alle steder i huset. Når kvelden kommer så vil han legge seg og kose og ha sex, jeg må ha en god tid da hvor jeg kan se litt på tv og slappe av for ikke å gå i seng fremdeles i hundre. Min mann er avhengig av et visst antall timers søvn og de må gjerne begynne før et visst klokkeslett på kvelden, hvis ikke så får han er hard dag etterpå. Når vi da legger oss og jeg ser at klokka er blitt litt for mye så tenker jeg hele tiden på hvor godt han har av å sove til riktig tid, kanskje få en time ekstra osv. Det sliter litt at han nesten alltid på dagtid er i dårlig form, og jeg får dårlig samvittighet når jeg liksom skal bytte sex mot en dårlig arbeidsdag. Føler nesten alt av ansvar og kontroll i hverddagen ligger hos meg. Har skrevet mye, men det er for å vise deg at det er indre ting som kan være roten til problemene, det bør ikke ha noe med hverken lyst eller kjærlighet å gjøre. Vi er også gode venner, intense elskere, vi har det kjempeflott og godt sammen. Vi er alle friske og raske. Han er den jeg ser meg gammel sammen med. Men jeg er faktisk ikke mer enn et menneske jeg heller, og en fortid med en del familieproblemer og annet har gjort sitt til at jeg faktisk er sliten. Vi har snakket om dette og min mann prøver å ta i et tak når han kommer hjem. Støvsuger, vasker litt osv. Jeg på min side har funnet ut at jeg må kvitte meg med noe som tar energien min, en av hundene må desverre gies bort da den er meget krevende. Så er vi enige om å konsentrere oss en del om oss to de helger og ellers vi har fri og mulighet til det. Tenne levende lys, massere litt og lign. ting for å finne frem til den sensuelle kosen som så lett kan forsvinne i en hektisk hverddag. For mitt vedkommende er det også fint om min mann tar initiativ til sex en stund fremover siden jeg har problemer med det når jeg hele tiden tenker klokke og trøtt arb.dag. For når vi først kommer i gang så har vi herlig sex. Sexen har lett for å skje litt på tid - vi har 25 min ol - og den utføres gjerne litt for likt hver gang. Det er også en side man må ta tak i . Håper du skjønner litt hvordan jeg som den andre part tenker og føler. Dere bør jo ikke ha et av disse "problemene" en gang, men du kan iallefall se at selv om kjærligheten er stor, og sexen den beste, så tar en hektisk hverddag ganske mye av et forhold til tider. Når man tenker slik så kan man kanskje evne å se hva som kan være galt i ens eget forhold. Ønsker dere lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det er ikke lett det der. Skal prøve å forklare fra mitt ståsted, som desverre sliter litt med det samme. Kanskje du ser noen likhetstrekk som kan gi deg noen ideer. Er sammen med og skal gifte meg med verdens flotteste mann. Jeg er voksen men har nok aldri følt slik en trygghet og kjærlighet. Vi er frie, har humor, ler masse under sex, har ikke sperringer for hverandre i det hele tatt. Jeg er i bunn og grunn en varmblodig kvinne, elsker sex og kommer glatt flere ganger etter hverandre i løpet av minutter. Så, hvorfor henger så jeg da etter på sexfronten? Dagen er hektisk, stort hus, masse å gjøre, det blir rotete helt tiden - har to barn - jeg føler jeg hele tiden henger etter uansett, og jeg får dårlig samvittighet forde han sikkert mener jeg skulle klare dette noe bedre inn og med at jeg for tiden går hjemme. Alle dyrene vi har er mitt ansvar. Får ikke satt meg ned før en hund bjeffer for den skal ut, eller en katt henger i vinduet forde den skal ha mat. Middagen skal være ferdig kl fem hver dag, maten skal helst være noe variert. Barna skal sysselsettes litt, lekser skal gjøres, venner skal hit, eller de skal dit. Samtidig har jeg mitt private som skal presses innimellom det hele. Når min mann kommer hjem fra jobb så er han liksom ferdig for dagen og han synes om å sitte og prate over kaffen i timesvis. Jeg flyr til og fra alle steder i huset. Når kvelden kommer så vil han legge seg og kose og ha sex, jeg må ha en god tid da hvor jeg kan se litt på tv og slappe av for ikke å gå i seng fremdeles i hundre. Min mann er avhengig av et visst antall timers søvn og de må gjerne begynne før et visst klokkeslett på kvelden, hvis ikke så får han er hard dag etterpå. Når vi da legger oss og jeg ser at klokka er blitt litt for mye så tenker jeg hele tiden på hvor godt han har av å sove til riktig tid, kanskje få en time ekstra osv. Det sliter litt at han nesten alltid på dagtid er i dårlig form, og jeg får dårlig samvittighet når jeg liksom skal bytte sex mot en dårlig arbeidsdag. Føler nesten alt av ansvar og kontroll i hverddagen ligger hos meg. Har skrevet mye, men det er for å vise deg at det er indre ting som kan være roten til problemene, det bør ikke ha noe med hverken lyst eller kjærlighet å gjøre. Vi er også gode venner, intense elskere, vi har det kjempeflott og godt sammen. Vi er alle friske og raske. Han er den jeg ser meg gammel sammen med. Men jeg er faktisk ikke mer enn et menneske jeg heller, og en fortid med en del familieproblemer og annet har gjort sitt til at jeg faktisk er sliten. Vi har snakket om dette og min mann prøver å ta i et tak når han kommer hjem. Støvsuger, vasker litt osv. Jeg på min side har funnet ut at jeg må kvitte meg med noe som tar energien min, en av hundene må desverre gies bort da den er meget krevende. Så er vi enige om å konsentrere oss en del om oss to de helger og ellers vi har fri og mulighet til det. Tenne levende lys, massere litt og lign. ting for å finne frem til den sensuelle kosen som så lett kan forsvinne i en hektisk hverddag. For mitt vedkommende er det også fint om min mann tar initiativ til sex en stund fremover siden jeg har problemer med det når jeg hele tiden tenker klokke og trøtt arb.dag. For når vi først kommer i gang så har vi herlig sex. Sexen har lett for å skje litt på tid - vi har 25 min ol - og den utføres gjerne litt for likt hver gang. Det er også en side man må ta tak i . Håper du skjønner litt hvordan jeg som den andre part tenker og føler. Dere bør jo ikke ha et av disse "problemene" en gang, men du kan iallefall se at selv om kjærligheten er stor, og sexen den beste, så tar en hektisk hverddag ganske mye av et forhold til tider. Når man tenker slik så kan man kanskje evne å se hva som kan være galt i ens eget forhold. Ønsker dere lykke til. Interessant å lese svaret ditt. Du er inne på det som jeg tenkte å si i svaret til deg. Dere har dratt på dere altfor mye. Mye kan dere velge bort for å få det bedre. Selvsagt kan man ikke velge bort barn, de skal man kose seg sammen med. Men alt det andre f.eks dyrene, de tar utrolig mye tid. En hund er jo som å ha et barn som aldri blir voksen, den vil aldri klare å bli selvstendig og må passes opp hele dagen. Det gjelder å leve det gode liv, i alle fall innenfor de rammer som er mulig. Det er viktig å få det beste ut av den situasjonen man er i. Det betyr å ta på seg kun det som må gjøres og ellers ha et avslappet forhold til det meste, uten at det blir uryddig og ukoselig. Jeg tror det er altfor mange som drar på seg altfor mye med alt mulig rart. Så kommer man i den klemma at dette må jo tas vare på og brukes. Årsaken til dette kan være presset samfunnet gir, man skal ha biler, båter, hytter, fint ute og inne osv, osv. Alt dette tar mye energi. Jeg har bevisst valgt det jeg liker og har bevisst valgt bort f.eks. hytte og båt. Det jeg mener er at man må ikke dra på seg noe som blir en for stor belastning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest øsnker ikke å såre Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Interessant å lese svaret ditt. Du er inne på det som jeg tenkte å si i svaret til deg. Dere har dratt på dere altfor mye. Mye kan dere velge bort for å få det bedre. Selvsagt kan man ikke velge bort barn, de skal man kose seg sammen med. Men alt det andre f.eks dyrene, de tar utrolig mye tid. En hund er jo som å ha et barn som aldri blir voksen, den vil aldri klare å bli selvstendig og må passes opp hele dagen. Det gjelder å leve det gode liv, i alle fall innenfor de rammer som er mulig. Det er viktig å få det beste ut av den situasjonen man er i. Det betyr å ta på seg kun det som må gjøres og ellers ha et avslappet forhold til det meste, uten at det blir uryddig og ukoselig. Jeg tror det er altfor mange som drar på seg altfor mye med alt mulig rart. Så kommer man i den klemma at dette må jo tas vare på og brukes. Årsaken til dette kan være presset samfunnet gir, man skal ha biler, båter, hytter, fint ute og inne osv, osv. Alt dette tar mye energi. Jeg har bevisst valgt det jeg liker og har bevisst valgt bort f.eks. hytte og båt. Det jeg mener er at man må ikke dra på seg noe som blir en for stor belastning. Koselig svar Du har rett. Vi prater heldigvis veldig bra og kommer sammen frem til ting som må gjøres/forandres. Nå har ikke vi hytte og båt, men dette er også en ting vi har valgt å nedprioritere. Som jeg mener så er ennå et hus til å vedlikeholde ikke holdbart - vi har tre hus tilsammen, det ene er en gård- da er det bedre å bruke noe penger på der vi bor til mere komfort og luksus her siden vi er veldig hjemmekjære. Økonomien vår er generellt grei heldigvis. Minst et av dyra må bort, det høres kynisk ut, men heller det enn å risikere å rote til forholdet når vi alle er så glade i hverandre og ønsker å leve sammen til vi blir voksne(barna) og gamle(oss) Vi har også snakket om å fordele arbeider her hjemme en del bedre, at alle hjelper litt mer til. Nå er nok jeg mer sliten enn et "vanlig" menneske, jeg har hatt en advokatsak gående i noen år, og har hatt problemer og dertil brudd med hele familien min. Det er klart at slikt sliter på og det tar litt tid å få bygget opp et lager av energi igjen. Utover det er jo som jeg skrev å ta hensyn til hverandres ønsker og behov. Legge sexen til flere steder enn sovrommet, mer kos i den retninge - vi koser oss veldig "som venner" - og i det hele tatt. Det psykiske er jo også et problem. Det å føle en ikke rekker til og at man stadig har dårlig samvittighet er slettes ikke bra. Tingen er å bli kvitt så mye av disse følelsene som mulig, at de ikke dukker opp før det er nødvendig Vi er iallefall enige at vi er heldige. Vi sliter med problemer som mange har pga. hverddagen, men vi anser dem ikke som store, de er fullt mulige å forandre på. Og så har vi hverandre, følelsene, lekheten, kjærligheten, og er like med det å være rolige og hjemmekjære ol. Men som jeg sier, det er også viktig å ikke stagnere pga at "vi er tross alt veldig heldige" for vi ønsker jo begge en forandring på situajsonen. Så lenge alle gode følelsene er der og vi evner å se og utføre forandringer som må gjøres så er det håp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thn Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Prøv å ta del i de daglige gjøremålene i større grad. Dette vil avlaste og gi henne en god følelse. Vær oppmerksom og gi kjærtegn og positive tilbakemeldinger. Overrask gjerne med et godt måltid eller litt blomster i hverdagen og fortsett med å stryke og massere henne. Håper det løser seg for dere. Jeg gjør allerede mer enn halvparten av husarbeidet. Når jeg kommer hjem fra jobb, lager jeg middag og vasker opp etterpå. Det er stort sett jeg som støvsuger, baker brød, vasker badet og fikser bilen.Synes ikke en kan forvente mer da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjenner meg igjen. Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det er ikke lett det der. Skal prøve å forklare fra mitt ståsted, som desverre sliter litt med det samme. Kanskje du ser noen likhetstrekk som kan gi deg noen ideer. Er sammen med og skal gifte meg med verdens flotteste mann. Jeg er voksen men har nok aldri følt slik en trygghet og kjærlighet. Vi er frie, har humor, ler masse under sex, har ikke sperringer for hverandre i det hele tatt. Jeg er i bunn og grunn en varmblodig kvinne, elsker sex og kommer glatt flere ganger etter hverandre i løpet av minutter. Så, hvorfor henger så jeg da etter på sexfronten? Dagen er hektisk, stort hus, masse å gjøre, det blir rotete helt tiden - har to barn - jeg føler jeg hele tiden henger etter uansett, og jeg får dårlig samvittighet forde han sikkert mener jeg skulle klare dette noe bedre inn og med at jeg for tiden går hjemme. Alle dyrene vi har er mitt ansvar. Får ikke satt meg ned før en hund bjeffer for den skal ut, eller en katt henger i vinduet forde den skal ha mat. Middagen skal være ferdig kl fem hver dag, maten skal helst være noe variert. Barna skal sysselsettes litt, lekser skal gjøres, venner skal hit, eller de skal dit. Samtidig har jeg mitt private som skal presses innimellom det hele. Når min mann kommer hjem fra jobb så er han liksom ferdig for dagen og han synes om å sitte og prate over kaffen i timesvis. Jeg flyr til og fra alle steder i huset. Når kvelden kommer så vil han legge seg og kose og ha sex, jeg må ha en god tid da hvor jeg kan se litt på tv og slappe av for ikke å gå i seng fremdeles i hundre. Min mann er avhengig av et visst antall timers søvn og de må gjerne begynne før et visst klokkeslett på kvelden, hvis ikke så får han er hard dag etterpå. Når vi da legger oss og jeg ser at klokka er blitt litt for mye så tenker jeg hele tiden på hvor godt han har av å sove til riktig tid, kanskje få en time ekstra osv. Det sliter litt at han nesten alltid på dagtid er i dårlig form, og jeg får dårlig samvittighet når jeg liksom skal bytte sex mot en dårlig arbeidsdag. Føler nesten alt av ansvar og kontroll i hverddagen ligger hos meg. Har skrevet mye, men det er for å vise deg at det er indre ting som kan være roten til problemene, det bør ikke ha noe med hverken lyst eller kjærlighet å gjøre. Vi er også gode venner, intense elskere, vi har det kjempeflott og godt sammen. Vi er alle friske og raske. Han er den jeg ser meg gammel sammen med. Men jeg er faktisk ikke mer enn et menneske jeg heller, og en fortid med en del familieproblemer og annet har gjort sitt til at jeg faktisk er sliten. Vi har snakket om dette og min mann prøver å ta i et tak når han kommer hjem. Støvsuger, vasker litt osv. Jeg på min side har funnet ut at jeg må kvitte meg med noe som tar energien min, en av hundene må desverre gies bort da den er meget krevende. Så er vi enige om å konsentrere oss en del om oss to de helger og ellers vi har fri og mulighet til det. Tenne levende lys, massere litt og lign. ting for å finne frem til den sensuelle kosen som så lett kan forsvinne i en hektisk hverddag. For mitt vedkommende er det også fint om min mann tar initiativ til sex en stund fremover siden jeg har problemer med det når jeg hele tiden tenker klokke og trøtt arb.dag. For når vi først kommer i gang så har vi herlig sex. Sexen har lett for å skje litt på tid - vi har 25 min ol - og den utføres gjerne litt for likt hver gang. Det er også en side man må ta tak i . Håper du skjønner litt hvordan jeg som den andre part tenker og føler. Dere bør jo ikke ha et av disse "problemene" en gang, men du kan iallefall se at selv om kjærligheten er stor, og sexen den beste, så tar en hektisk hverddag ganske mye av et forhold til tider. Når man tenker slik så kan man kanskje evne å se hva som kan være galt i ens eget forhold. Ønsker dere lykke til. Godt skrevet! Akkurat slik er det ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjenner meg igjen. Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Interessant å lese svaret ditt. Du er inne på det som jeg tenkte å si i svaret til deg. Dere har dratt på dere altfor mye. Mye kan dere velge bort for å få det bedre. Selvsagt kan man ikke velge bort barn, de skal man kose seg sammen med. Men alt det andre f.eks dyrene, de tar utrolig mye tid. En hund er jo som å ha et barn som aldri blir voksen, den vil aldri klare å bli selvstendig og må passes opp hele dagen. Det gjelder å leve det gode liv, i alle fall innenfor de rammer som er mulig. Det er viktig å få det beste ut av den situasjonen man er i. Det betyr å ta på seg kun det som må gjøres og ellers ha et avslappet forhold til det meste, uten at det blir uryddig og ukoselig. Jeg tror det er altfor mange som drar på seg altfor mye med alt mulig rart. Så kommer man i den klemma at dette må jo tas vare på og brukes. Årsaken til dette kan være presset samfunnet gir, man skal ha biler, båter, hytter, fint ute og inne osv, osv. Alt dette tar mye energi. Jeg har bevisst valgt det jeg liker og har bevisst valgt bort f.eks. hytte og båt. Det jeg mener er at man må ikke dra på seg noe som blir en for stor belastning. Du sier noe;o) Men jeg vil heller ha båt enn motorsykkel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Du sier noe;o) Men jeg vil heller ha båt enn motorsykkel. Heller båt enn mc?? er du spenna gal eller? hehe. Fordelen med en mc er at den kan brukes lettvint, den er det bare å gå ut i garasjen og starte opp og dra av gårde. En båt står der stort sett hele sommeren uten at den blir brukt. I tillegg er det mindre vedlikehold på en mc, bare å vaske den av og til:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjenner meg igjen. Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Heller båt enn mc?? er du spenna gal eller? hehe. Fordelen med en mc er at den kan brukes lettvint, den er det bare å gå ut i garasjen og starte opp og dra av gårde. En båt står der stort sett hele sommeren uten at den blir brukt. I tillegg er det mindre vedlikehold på en mc, bare å vaske den av og til:-) Båten blir brukt hele tiden. Vi har 5 minutter å gå ned til båten. Behøver ikke planlegge. Kan dra på impuls. Ungene elsker det, og vi tar ofte kveldsturer bare vi to for å se på solnedgangen. Det er så koselig at. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Båten blir brukt hele tiden. Vi har 5 minutter å gå ned til båten. Behøver ikke planlegge. Kan dra på impuls. Ungene elsker det, og vi tar ofte kveldsturer bare vi to for å se på solnedgangen. Det er så koselig at. Joda, det skjønner jeg godt, særlig når dere bor så nære. Men jeg ser på ei båthavn i nærheten av der jeg bor, der står det flotte store båter som aldri blir brukt. Det er sikkert altfor tungvint å bruke dem vil jeg anta. Men jeg kan ta deg med på en mc tur, da blir du frelst:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Heller båt enn mc?? er du spenna gal eller? hehe. Fordelen med en mc er at den kan brukes lettvint, den er det bare å gå ut i garasjen og starte opp og dra av gårde. En båt står der stort sett hele sommeren uten at den blir brukt. I tillegg er det mindre vedlikehold på en mc, bare å vaske den av og til:-) Men med båt så kommer du steder du ikke kommer til med mc eller bil eller annen veigående kjøretøy! ;-) Når det gjelder de store båtene du refererer til lenger ned, så er jeg enig. "Trikset" er å ikke ha FOR stor båt, slik at det blir nesten uoverkommelig å ta seg en liten tur utpå! *S* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Men med båt så kommer du steder du ikke kommer til med mc eller bil eller annen veigående kjøretøy! ;-) Når det gjelder de store båtene du refererer til lenger ned, så er jeg enig. "Trikset" er å ikke ha FOR stor båt, slik at det blir nesten uoverkommelig å ta seg en liten tur utpå! *S* For å si det slik, du kommer tross alt mange flere steder med en mc eller bil enn hva du gjør med båt da:-) Nja det er nok ikke bare størrelsen på båten som er årsaken. Den ligger jo der og dupper hele sommeren, så sånn sett er det jo bare å starte opp og kjøre. Men den brukes ikke for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 For å si det slik, du kommer tross alt mange flere steder med en mc eller bil enn hva du gjør med båt da:-) Nja det er nok ikke bare størrelsen på båten som er årsaken. Den ligger jo der og dupper hele sommeren, så sånn sett er det jo bare å starte opp og kjøre. Men den brukes ikke for det. Jo, men vi har da bil(er), så vi kommer da oss rundt på landeveien! :-) Båten tar oss _andre_ steder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Koselig svar Du har rett. Vi prater heldigvis veldig bra og kommer sammen frem til ting som må gjøres/forandres. Nå har ikke vi hytte og båt, men dette er også en ting vi har valgt å nedprioritere. Som jeg mener så er ennå et hus til å vedlikeholde ikke holdbart - vi har tre hus tilsammen, det ene er en gård- da er det bedre å bruke noe penger på der vi bor til mere komfort og luksus her siden vi er veldig hjemmekjære. Økonomien vår er generellt grei heldigvis. Minst et av dyra må bort, det høres kynisk ut, men heller det enn å risikere å rote til forholdet når vi alle er så glade i hverandre og ønsker å leve sammen til vi blir voksne(barna) og gamle(oss) Vi har også snakket om å fordele arbeider her hjemme en del bedre, at alle hjelper litt mer til. Nå er nok jeg mer sliten enn et "vanlig" menneske, jeg har hatt en advokatsak gående i noen år, og har hatt problemer og dertil brudd med hele familien min. Det er klart at slikt sliter på og det tar litt tid å få bygget opp et lager av energi igjen. Utover det er jo som jeg skrev å ta hensyn til hverandres ønsker og behov. Legge sexen til flere steder enn sovrommet, mer kos i den retninge - vi koser oss veldig "som venner" - og i det hele tatt. Det psykiske er jo også et problem. Det å føle en ikke rekker til og at man stadig har dårlig samvittighet er slettes ikke bra. Tingen er å bli kvitt så mye av disse følelsene som mulig, at de ikke dukker opp før det er nødvendig Vi er iallefall enige at vi er heldige. Vi sliter med problemer som mange har pga. hverddagen, men vi anser dem ikke som store, de er fullt mulige å forandre på. Og så har vi hverandre, følelsene, lekheten, kjærligheten, og er like med det å være rolige og hjemmekjære ol. Men som jeg sier, det er også viktig å ikke stagnere pga at "vi er tross alt veldig heldige" for vi ønsker jo begge en forandring på situajsonen. Så lenge alle gode følelsene er der og vi evner å se og utføre forandringer som må gjøres så er det håp. Jeg tror at der viktig å finne en balansegang mellom det som MÅ gjøres og slik man vil ha det for å trives. Mange er for opptatt av å skaffe seg ting og pådra seg oppgaver uten å skjønne konsekvensen. Kanskje er de mer opptatt av å imponere naboen enn å se hva de pådrar seg av problemer. Grensen for hva man skal ha og ikke ha og hvordan man skal innrette seg i livet vil jo selvsagt variere for hver familie, eller fra person til person. Viktig å gjøre det man selv liker, hvis der er å ha mye, så er jo det greit, men da kan man ikke klage heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jo, men vi har da bil(er), så vi kommer da oss rundt på landeveien! :-) Båten tar oss _andre_ steder. Hver sin lyst:-) Jeg liker en båttur i ny og ne, men kunne aldri i verden tenkt meg å ha en båt selv. Det er for tungvint for meg i tillegg så tar det tid å få den opp av vannet og ned på vannet, høst og vår og i tillegg til vedlikeholdet. Men hadde jeg hatt strandtomt, så hadde jeg nok tenkt annerledes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjenner meg igjen. Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Joda, det skjønner jeg godt, særlig når dere bor så nære. Men jeg ser på ei båthavn i nærheten av der jeg bor, der står det flotte store båter som aldri blir brukt. Det er sikkert altfor tungvint å bruke dem vil jeg anta. Men jeg kan ta deg med på en mc tur, da blir du frelst:-) Nei takk ;o) Tør ikke. Mannen min hadde en motorsykkel som han skaffet da han kom i panikkalderen (he he) Den sto og støvet ned i garasjen i 3 år, før han solgte. Ble ikke mange turene på han. Jeg var ikke med på en eneste tur. Det ser så farlig ut. En båt har hele familien glede av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjenner meg igjen. Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Men med båt så kommer du steder du ikke kommer til med mc eller bil eller annen veigående kjøretøy! ;-) Når det gjelder de store båtene du refererer til lenger ned, så er jeg enig. "Trikset" er å ikke ha FOR stor båt, slik at det blir nesten uoverkommelig å ta seg en liten tur utpå! *S* Hvilken båt har dere? Vi hadde en 23 fot, men har gått ned til en 21 fots (Askeladden) Synes ikke det er viktig med stor båt jeg heller, men en båt med mange sitteplasser betyr en del. Hyggelig å ha med seg gjester. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184050-lang-tids-frustrasjon/#findComment-1252658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.