Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er kompromissløse når det gjelder bruk av redningsvest for barn i båt, men lurer på når vi skal våge oss over fra redningsvest til flytevest.

De minste flytevestene er jo for 30-40 kg, og poden er meget svømmedyktig til (snart) 8-åring å være. Han har gått på ukentlige svømmekurs i mer enn 2 år, og svømmer rygg, crawl og bryst over dypet.

Men er han likevel litt for liten??

Skrevet

Strengt talt er man vel aldri "stor nok" til flytevest? Hvem som helst av oss kan dunke hodet såpass i båtripa eller en stein at vi ikke klarer å svømme.

Ikke svar på det du spurte om, men...

Skrevet

Strengt talt er man vel aldri "stor nok" til flytevest? Hvem som helst av oss kan dunke hodet såpass i båtripa eller en stein at vi ikke klarer å svømme.

Ikke svar på det du spurte om, men...

Det har du selvsagt helt rett i! :-)

Og det er vel nettopp derfor jeg er usikker på dette her. Vi voksne velger jo selv, men han er jo i vår varetekt, og må stole på det vi velger for han.

Skrevet

Det har du selvsagt helt rett i! :-)

Og det er vel nettopp derfor jeg er usikker på dette her. Vi voksne velger jo selv, men han er jo i vår varetekt, og må stole på det vi velger for han.

Sant nok. 8-åringen vår er også en brukbar god svømmer.

Men ikke tale om at han får bruke flytevest på maaaaange, lange år enda.

Skrevet

Sant nok. 8-åringen vår er også en brukbar god svømmer.

Men ikke tale om at han får bruke flytevest på maaaaange, lange år enda.

"Men ikke tale om at han får bruke flytevest på maaaaange, lange år enda."

Flytevest? Er det seilervest dere prater om eller?

Skrevet

"Men ikke tale om at han får bruke flytevest på maaaaange, lange år enda."

Flytevest? Er det seilervest dere prater om eller?

Ja.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det kommer vel litt an på hva slags aktiviteter han skal bedrive, hvor og med hvem.

Men til mange ting skulle jeg tro en flytevest er godt nok for en svømmedyktig (og alminnelig forsiktig) åtteåring.

Skrevet

Det kommer vel litt an på hva slags aktiviteter han skal bedrive, hvor og med hvem.

Men til mange ting skulle jeg tro en flytevest er godt nok for en svømmedyktig (og alminnelig forsiktig) åtteåring.

Det er for det meste snakk om å sitte ombord i en åpen 21 fots båt som farter rundt innaskjærs! ;-) Og sammen med mor og far.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er for det meste snakk om å sitte ombord i en åpen 21 fots båt som farter rundt innaskjærs! ;-) Og sammen med mor og far.

Da ville jeg absolutt ikke hatt noen problemer med flytevest.

Men jeg kommer fra en familie av sjøulker og er så å si oppvokst i vannskorpa, så jeg er kanskje ikke representativ. Da jeg var 8, hadde jeg egen båt.

Skrevet

Da ville jeg absolutt ikke hatt noen problemer med flytevest.

Men jeg kommer fra en familie av sjøulker og er så å si oppvokst i vannskorpa, så jeg er kanskje ikke representativ. Da jeg var 8, hadde jeg egen båt.

OK! :-)

Men du: Hva skulle til (aktiviteter, hvor, hvem) for at du ville ha anbefalt fortsatt bruk av redningsvest?

Mrs. Wallace
Skrevet

OK! :-)

Men du: Hva skulle til (aktiviteter, hvor, hvem) for at du ville ha anbefalt fortsatt bruk av redningsvest?

Mnjei...jeg er sannelig ikke helt sikker. Men kanskje om han skulle gjøre mer på egenhånd (altså ute av syne) og attpåtil var litt uvøren?

Skrevet

Mnjei...jeg er sannelig ikke helt sikker. Men kanskje om han skulle gjøre mer på egenhånd (altså ute av syne) og attpåtil var litt uvøren?

Ja, uvøren er han ikke, og vi skal heller ikke f.eks. drive kajakkpadling i havgapet eller noe slikt! ;-)

Spørs om det ikke blir flytevest, ja. *S*

Skrevet

Da eldstejenta vokste ut av redningsvesten sin gikk hun over til oppblåsbar redningsvest. Hun var da 7 år. Disse er helt fantastiske å bruke i båt. Dyre, men verdt hver krone. Selv voksne menn som altid har nektet å bruke redningsvest, synes disse er OK.

Skrevet

Da eldstejenta vokste ut av redningsvesten sin gikk hun over til oppblåsbar redningsvest. Hun var da 7 år. Disse er helt fantastiske å bruke i båt. Dyre, men verdt hver krone. Selv voksne menn som altid har nektet å bruke redningsvest, synes disse er OK.

*hmmm* kanskje det hadde vært noe?

Skrevet

Jeg vil anbefale oppblåsbar vest hvis de kan brukes av såpass små barn. Det bruker vi voksne og det er mye bedre enn seilervest ettersom den gir støtte til hodet også.

Skrevet

Jeg vil anbefale oppblåsbar vest hvis de kan brukes av såpass små barn. Det bruker vi voksne og det er mye bedre enn seilervest ettersom den gir støtte til hodet også.

Takk for tipset. Jorun skrev at de hadde brukt det på barnet fra 7-årsalderen, så da burde det gå an! *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...