Gjest trenger råd jeg Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Noen som har ideer om god og lettvint mat til mange? 0 Siter
Gjest noen tips Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Gryteretter. De kan lages ekslusive, med biffkjøtt og rødvinssaus, eller rimelige, med kjøttdeig osv. Reker, loff osv.. Spekemat, eggerøre, postetsalat osv. Suppe (fiskesuppe feks), godt brød til. 0 Siter
kyrillo Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Hvor mange er mange? For lenge siden engang, så kopierte jeg en dansk oppskrift på gryterett til 80 mennesker, med noen kommentarer fra kokken. Tenkte at den kunne være kjekk å ha på lur. Værsågod :-) Hej Jeg skylder lidt oplysninger om, hvordan det gik med maden til de 80 mennesker. Det endte med paprikagryde og ris. Vi kogte 12 kg ris - der blev spist 8. Vi kogte det i 3 gryder, og selv om jeg var klarover, at det ville tage lang tid at få i kog, så skal man altså virkelig regne med lang tid. Det tog mellem 30 og 45 minutter bare at få i kog. Vi havde købt almindelige parboiled ris pga. prisen - det kan anbefales at købe nogle bedre ris - pengene havde været givet godt ud på bedre ris....:-( Til paprikagryden brugte vi 10 kg oksekøb i tern Olie til stegningen 2½ kg løg 2 hele hvidløg 15 røde peberfrugter i tern(paprika) 1 kg champignon. 100 g paprika (pulver) 100 g karry 2 tsk meget stærk chili. ½ l Kikkoman 5 Grøntsagsboullionterninger, og 5 okseboullion direkte i retten. (Kødet var ikke helt tøet, så der var meget vand i retten derfra) 1 liter fløde 1 liter creme fraice 18%. 1 liter tomatpure Salt og peber. Retten blev jævnet med næsten ½ kg hvid maizene jævner!!! det havde jeg ikke regnet med der skulle bruges så meget af? Vi hakkede 300 g persille til at drysse oven på. Alt blev spist. Der til serverede vi flüte (minibaguetter) - vi havde regnet med ca. 180 - der blev spist ca. 100. Salat: 15 små iceberg hoveder (de kunne ikke fås i ordentlige størrelser...:-) 40 tomater 10 agurker 1 kg feta 2½ kg oliven (drænet) Der var en smule salat tilbage, men det skyldtes nok at alt tilbehøret var spist. Maden fik ros, selv om jeg personligt syntes risene var lidt kedelige, og at der skulle have været mere tomat i retten. Den måtte også gerne have været lidt stærkere men det er nok risikabelt at lave den alt for stærk til så mange mennesker - der var nogen der mente rette var meget stærk så her er smag og behag som så mange andre steder vidt forskellig. Flere champignon havde eller ikke gjort noget... Tak for hjælpen til alle Kåre Det sa kokken.. men det var ikke meg. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.