Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

I går fikk jeg plutselig vondt i håndleddene, mest i venstre. Verst når jeg kjører bil, dvs skal svinge hardt på rattet. Har nesten ikke kraft i venstre hånd når jeg knytter neven - det gjør vondt i senene (?) på undersiden av håndleddet/håndroten (?).

Har ikke gjort noe spesielt i det hele tatt. Hva i all verden er det? Vondt å løfte på ungene er det og...:-(

Skrevet

senebetennelse? Det er også noe som heter seneskjedebetennelse trur jeg.

La hånda få hvile seg noen dager, og ta den evt med til legen?

Gjest prust
Skrevet

senebetennelse? Det er også noe som heter seneskjedebetennelse trur jeg.

La hånda få hvile seg noen dager, og ta den evt med til legen?

Hvile seg? Jamen, jeg gjør jo ikke så mange ting med venstrehånda... OK skal prøve å ikke kjøre med den hånda da :-)

Ellers da jeg leste svaret ditt, lurte jeg på om du hadde feiloppfattet hvor jeg hadde vondt (ved første øyekast altså!) :-)

Gjest nickless
Skrevet

Hvile seg? Jamen, jeg gjør jo ikke så mange ting med venstrehånda... OK skal prøve å ikke kjøre med den hånda da :-)

Ellers da jeg leste svaret ditt, lurte jeg på om du hadde feiloppfattet hvor jeg hadde vondt (ved første øyekast altså!) :-)

Det samme skjedde meg for et par år siden, men da med ankelen på høyre fot. Kunne knapt gå uten å falle til høyre side, null balanse.

Jeg hadde fått ei nerve i klemme, gikk over etter 1 måned.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Senebetennelse.

Jeg hadde det samme for halvannen måned siden. Stivna til slutt fullstendig, og klarte ikke å bevege hånda. Det var veldig vondt. Klarte nesten ikke å sove på grunn av smerten.

Stikk til legen og få noen piller. Bruk også hånda så lite som overhodet mulig. Hvis ikke blir det for kronisk. Det fikk i hvert fall jeg beskjed om.

Skrevet

Enig med SDD.

Stikk på apoteket og kjøp Naproxen. Ta 3 tbl. om dagen i ca en uke. Bruk hånden/armen minst mulig!

Det er noe dritt om det blir kronisk.

Good luck!

:-)

Gjest prust
Skrevet

Senebetennelse.

Jeg hadde det samme for halvannen måned siden. Stivna til slutt fullstendig, og klarte ikke å bevege hånda. Det var veldig vondt. Klarte nesten ikke å sove på grunn av smerten.

Stikk til legen og få noen piller. Bruk også hånda så lite som overhodet mulig. Hvis ikke blir det for kronisk. Det fikk i hvert fall jeg beskjed om.

Huff da! Men kan en virkelig få senebetennelse av å gjøre "ingenting"? Jeg trodde en fikk senebetennelse av overanstrengelse, evt gjentakende like bevegelser over lang tid.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Huff da! Men kan en virkelig få senebetennelse av å gjøre "ingenting"? Jeg trodde en fikk senebetennelse av overanstrengelse, evt gjentakende like bevegelser over lang tid.

Du har nok gjort noe. Kanskje du har sovet på hånda? Jeg tror det var det jeg gjorde, for før jeg fikk betennelsen hadde jeg ikke gjort noe utagerende på mange dager.

Så jeg forsto ikke hvordan jeg fikk den. Men innser nå i ettertid at jeg har det med å sove i perverste stillinger som kan fremprovosere den slags lidelser.

Skrevet

Nå vil jeg ikke skremme deg, men jeg ville kontaktet legen dersom du ikke tror det er overanstrengelse. Det kan være noe nevrologisk, selv om sannsynligheten heldigvis er liten.

Skrevet

Du har nok gjort noe. Kanskje du har sovet på hånda? Jeg tror det var det jeg gjorde, for før jeg fikk betennelsen hadde jeg ikke gjort noe utagerende på mange dager.

Så jeg forsto ikke hvordan jeg fikk den. Men innser nå i ettertid at jeg har det med å sove i perverste stillinger som kan fremprovosere den slags lidelser.

Og det skal du ha oss til å tro?! *Rå latter* Sovnet på hånda? Hah!

Skrevet

he he

det heter faktisk det!

Har selv en underarm som er vond av og til, men nekter å gå til legen fordi jeg ikke vil få øve/arbeidsforbud! Særlig i studietiden var det ille innimellom. Brukte støtte (sånn idretts-mansjett-sak) rundt håndleddet, det hjalp endel.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og det skal du ha oss til å tro?! *Rå latter* Sovnet på hånda? Hah!

Hehe, det er faktisk sant. Jeg hadde sikkert onanert noen ganger om dagen de siste dagene, men akkurat når det kommer til onanering er jeg utrolig godt trent. Langt bedre enn de fleste.

Men jeg tar meg i å sove i horrible stillinger. Med hånda bøyd så sinnssykt at den nesten snur 180 grader og ligger vinkelrett med underarmen.

Det er min eneste teori. Og det er en god teori. Det er ikke engang til å stikke under en stol at det er en teori helt i henhold.

Hvis du ikke tror meg er jeg forresten utrolig kåt om dagen, veldig singel, klar for det meste, så jeg kan godt ta meg en tur til deg og sove litt. Så får du se det med dine egne øyne.

Skrevet

Hehe, det er faktisk sant. Jeg hadde sikkert onanert noen ganger om dagen de siste dagene, men akkurat når det kommer til onanering er jeg utrolig godt trent. Langt bedre enn de fleste.

Men jeg tar meg i å sove i horrible stillinger. Med hånda bøyd så sinnssykt at den nesten snur 180 grader og ligger vinkelrett med underarmen.

Det er min eneste teori. Og det er en god teori. Det er ikke engang til å stikke under en stol at det er en teori helt i henhold.

Hvis du ikke tror meg er jeg forresten utrolig kåt om dagen, veldig singel, klar for det meste, så jeg kan godt ta meg en tur til deg og sove litt. Så får du se det med dine egne øyne.

Du har ikke fått med deg at gamla har fått "fast følge"?! I helga hadde jeg nok mer sex enn jeg har hatt de siste par årene tilsammen! Og i dag treffes vi igjen.... Tralalallaaa....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har ikke fått med deg at gamla har fått "fast følge"?! I helga hadde jeg nok mer sex enn jeg har hatt de siste par årene tilsammen! Og i dag treffes vi igjen.... Tralalallaaa....

Jo, jeg har hørt det. Og til det er bare å si gratulerer, og at det faen meg var på tide. Disse desperate hylene dine her inne daglig nå i ett års tid begynner vi dannede dolere som tenker på helt andre ting enn sex, rett og slett å bli litt lei.

Så vi er alle glade på dine vegne. :)

mariaflyfly
Skrevet

Har visst ikke fått med meg dette, Lillemus. Gratulerer! Det var faen meg på tide at du fikk deg litt! ;)

Skrevet

Har visst ikke fått med meg dette, Lillemus. Gratulerer! Det var faen meg på tide at du fikk deg litt! ;)

Enig. :o) Koser meg noe vanvittig om dagen!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig. :o) Koser meg noe vanvittig om dagen!

Du, så du ikke blir furt: Den under var en spøk, altså. :)

Veldig hyggelig at du har fått deg kjæreste!

Skrevet

Jo, jeg har hørt det. Og til det er bare å si gratulerer, og at det faen meg var på tide. Disse desperate hylene dine her inne daglig nå i ett års tid begynner vi dannede dolere som tenker på helt andre ting enn sex, rett og slett å bli litt lei.

Så vi er alle glade på dine vegne. :)

Hahahahaha.

Skrevet

Du, så du ikke blir furt: Den under var en spøk, altså. :)

Veldig hyggelig at du har fått deg kjæreste!

Slapp av! :o) Jeg er ikke i stand til å ta denslags meldinger fra deg alvorlig. I alle fall ikke etter å ha hatt meg 4 runder iløpet av de siste 18 timene... *Hehe*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Slapp av! :o) Jeg er ikke i stand til å ta denslags meldinger fra deg alvorlig. I alle fall ikke etter å ha hatt meg 4 runder iløpet av de siste 18 timene... *Hehe*

Det er noen som har det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...