Gå til innhold

Hva skal man ha på seg 17. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av innlegget under om hvilke klær til hvilken anledning:

Hva skal man egentlig ha på seg 17. mai? Jeg er ikke eier av noen bunad, heller ikke har jeg noe "selskapstøy" som passer. Programmet for dagen er bare til byen for å se på barnetoget, siden lokalt arrangement på barneskolen.

Hva synes du / hva skal du ha på deg?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Pleier vanligvis bruke bunad, men er litt lei den, og tar en pause i år.Venter til neste år. Da er det konfirmasjon også.

Jeg har funnet frem en hvit, vid linbukse, og kjøpt en hvit, kort innsvinget dressjakke til. Under jakka skal jeg ha en kremfarget topp, med noe perlegreier på.

Jeg blir med andre ord veldig hvit.

Skrevet

Jeg bruker bunad, men før jeg fikk sydd ny overdel fordi den gamle hadde krympet i skapet, så brukte jeg pen, sommerlig kjole, dressjakke, pensko og strømper. Og av og til en hatt.

Gjest someone out there.,.
Skrevet

Pleier vanligvis bruke bunad, men er litt lei den, og tar en pause i år.Venter til neste år. Da er det konfirmasjon også.

Jeg har funnet frem en hvit, vid linbukse, og kjøpt en hvit, kort innsvinget dressjakke til. Under jakka skal jeg ha en kremfarget topp, med noe perlegreier på.

Jeg blir med andre ord veldig hvit.

russedrakten skal jeg ha.. =)

(ikke at det var ett tips til deg da men..)

Skrevet

Hehe, siden du sannsynligvis ikke var født engang da JEG var russ, tror jeg at jeg lar den ligge :o)

Men lykke til med feiringen!

Gjest baremei
Skrevet

Jeg har bunad, men ikke her. Tror jeg ender opp med dressjakke, knelangt skjørt og ballerinasko. Sånn "litt fin", men ikke stivpynta. Også skal jeg ha 17-maisløyfe på jakka,da;o)

Gjest uttern
Skrevet

Jeg bruker bunad, men før jeg fikk sydd ny overdel fordi den gamle hadde krympet i skapet, så brukte jeg pen, sommerlig kjole, dressjakke, pensko og strømper. Og av og til en hatt.

he he...krympet i skapet.

(flirer)

Velkommen i klubben!

Skrevet

he he...krympet i skapet.

(flirer)

Velkommen i klubben!

Ja, disse skapene altså!! ;-)

Skrevet

Ja, disse skapene altså!! ;-)

Jeg har også et sånt skap!

Skal jeg ha på meg bunaden og puste samtidig til helga så er det bare å ligge unna sjokoladen som sjefen har lagt igjen på spiserommet... *Hulk*

Skrevet

Jeg har også et sånt skap!

Skal jeg ha på meg bunaden og puste samtidig til helga så er det bare å ligge unna sjokoladen som sjefen har lagt igjen på spiserommet... *Hulk*

Jeg trøster med med at da jeg fikk ny overdel for et par år siden, så hadde jeg hatt den gamle siden 1985. Så den hadde hatt god tid til å krympe, da! ;-)

Skrevet

Jeg trøster med med at da jeg fikk ny overdel for et par år siden, så hadde jeg hatt den gamle siden 1985. Så den hadde hatt god tid til å krympe, da! ;-)

Min har vært sydd både ut og inn, men hun som sydde den inn sist tok i litt vel mye og mente at "Nå må du holde deg så slank!" *Hmpf*

Skrevet

Min har vært sydd både ut og inn, men hun som sydde den inn sist tok i litt vel mye og mente at "Nå må du holde deg så slank!" *Hmpf*

Frekt! Minner meg om en venninne som prøvde og valgte ut brudekjole noen mnd før bryllupet, og så sa de i butikken: Og så må du komme tilbake og ta endelig mål for tilpasning når det nærmer seg, for du skal vel slanke deg litt før bryllupet!

Hun som sydde min forrige overdel i 1985 la ikke inn ekstra stoff med tanke på å sy den ut! Skjønner ikke at det går an, når man syr en drakt til en 19-åring.... ;-)

Skrevet

Det blir sikkert bunad - igjen. Kommer an på om jeg skal danse i borgertoget eller ikke, men regner med at jeg står over. Da blir det bunad.

Skrevet

Det blir sikkert bunad - igjen. Kommer an på om jeg skal danse i borgertoget eller ikke, men regner med at jeg står over. Da blir det bunad.

Skal du også danse i borgertoget/folketoget? Hva slags dans holder du på med?

Skrevet

Skal du også danse i borgertoget/folketoget? Hva slags dans holder du på med?

Jeg har ikke dristet meg ut på samme dans som deg da...heheh...

Jeg danser salsa, og vi ble oppfordret til å være med, men...

å komme seg inn til byen, ikke minst å klare å oppdrive en parkeringsplass på 17.mai er et mareritt. Det kræsjer også med aktivitetene på skolene, så det spørs om jeg kanskje drøyer'n til neste år...

Skrevet

Jeg har ikke dristet meg ut på samme dans som deg da...heheh...

Jeg danser salsa, og vi ble oppfordret til å være med, men...

å komme seg inn til byen, ikke minst å klare å oppdrive en parkeringsplass på 17.mai er et mareritt. Det kræsjer også med aktivitetene på skolene, så det spørs om jeg kanskje drøyer'n til neste år...

Åå - salsa ser kjempegøy ut også! Søsteren min har vært borti salsa også, hun har danset flere forskjellige ting. Og hun sier det er helt topp med salsa. :)

Jeg hadde nok valgt noe sånt hvis jeg skulle danset noe annet enn magedans, men foreløpig har jeg ikke lyst å bytte. Må lære det skikkelig nå som jeg først har begynt ;)

Gjest midia
Skrevet

Du! husk at vi dol mødre har barn som vil ha russekort da!:)

Gjest dudass
Skrevet

Jeg har bunad og er veldig glad for det.

Ta på deg det fineste du har og sett en 17. mai sløyfe på. Du blir så fin atte!

Gjest someone out there..
Skrevet

Du! husk at vi dol mødre har barn som vil ha russekort da!:)

ja et kan jeg tenke meg dere har =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...