Gå til innhold

Når man ringer en mobil som enten er avslått eller utenfor dekning..

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

kan personen som eier mobilen likevel se anropene som kommer inn?

Jeg er ganske så bekymret for en bekjent av meg som ikke dukkket opp på noe som var avtalt i går. Har ringt søtten ganger på mobilen men får bare beskjed om at den befinner utenfor dekning eller er slått av.Har ikke noe annet telefonnummer. Ikke noe annet kommer opp i telefonkatalogen.

har også sendt noen Sms. Hvis personen slår på mobilen innimellom, vil H*N da se sms'ene og anropene?. kan man velge å innstille mobilen slik at man ser hvem som ringer og så programmere mobilen til å være utenfor dekning? Hvis dere skjønner hva jeg mener?

Kan jeg finne ut om personen selv har slått av mobilen eller om personen feks har reist bort?. Er bekymret da jeg frykter for liv og helse til denne personen.

Skrevet

Ut fra egen erfaring kan jeg svare som følger:

"kan personen som eier mobilen likevel se anropene som kommer inn?"

Nei

"har også sendt noen Sms. Hvis personen slår på mobilen innimellom, vil H*N da se sms'ene og anropene?"

SMS'ene ja, anropene nei.

"kan man velge å innstille mobilen slik at man ser hvem som ringer og så programmere mobilen til å være utenfor dekning?"

Nei, det tror jeg ikke.

"Kan jeg finne ut om personen selv har slått av mobilen eller om personen feks har reist bort?"

Nei, det tror jeg ikke.

Gjest Vekten73
Skrevet

Tror ikke pers vil se tapte anropene, men sms`ene vil han jo få.

Skrevet

Man får sms ettersendt når man slår på mobilen igjen (tror det er avsenders innstillinger som avgjør hvor lang "levetid" en sms har, se innstillingene på din mobil), men ikke anropene - de får du ikke kjennskap til.

Skrevet

Du kan sette på "leveringsrapport" på en sms du sender ham. Når han slår på mobilen og sms kommer på hans mobil vil du samtidig få en melding på din mobil om at sms'en er levert. Funker bra!

Ellers kan en oppvakt bruker stille inn inn en nyere mobil til å viderekople enkelte brukere rett til svarer i hvertfall. Men å få frem beskjed om at du er utenfor dekningsområde vet jeg ikke om går.

Gjest Timari
Skrevet

Du kan sette på "leveringsrapport" på en sms du sender ham. Når han slår på mobilen og sms kommer på hans mobil vil du samtidig få en melding på din mobil om at sms'en er levert. Funker bra!

Ellers kan en oppvakt bruker stille inn inn en nyere mobil til å viderekople enkelte brukere rett til svarer i hvertfall. Men å få frem beskjed om at du er utenfor dekningsområde vet jeg ikke om går.

ok takk for innspill. hvordan sender jeg en leveringssms eller leveringsrapport?

Skrevet

ok takk for innspill. hvordan sender jeg en leveringssms eller leveringsrapport?

Det stiller du inn på din egen mb.

Skrevet

Hei!

SMS du sender vil personen få opp på sin telefon, hvis vedkommende sin telefon har lang "sms-tide". Når det gjelder anrop du gjør til personen-uten at dt ringer, så vil ikke disse sees. Det går an på noen telefoner å "stenge ute" noen nummer. Men personen må da gå inn for å gjøre dette med vilje. Når du ringer til telefonen og hele tiden får beskjed om at den er slått av eller er utenfor dekning, så kan du der finne ut av om den er på eller ei.

Hvis talebeskjeden kommer veldig raskt, så er telefonen slått av. Men om det tar litt tid før du får høre det, så er den utenfor dekning. Lykke til!

Skrevet

På nokia er dette noe som slås på under meldingsinnstillinger og sendingsprofil - standardprofil og deretter finner du fram til leveringsrapport ja/nei. Koster det samme som en vanlig sms.

Hvordan dette er på andre merker ve jeg ikke, men en eller annen innstilling knyttet til meldinger må det vel være!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...