Gå til innhold

17. mai sløyfe til bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man ha på 17. mai sløyfe når man har bunaden på seg.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

9

• Kizza1365380506

4

• serendipity

2

• cecily

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest nei, ikke egentlig
Skrevet

Nei. men det er ikke krise om du har det, mener jeg. Særlig ikke utenpå capen / jakken hvis det følger med en slik.

Men nei, det skal ikke være sløyfe på bunaden.

Og hvis du trenger paraply, solbriller osv, så skal dette være så diskret som mulig.

Iflg de som kan det :-)

Skrevet

Nei. men det er ikke krise om du har det, mener jeg. Særlig ikke utenpå capen / jakken hvis det følger med en slik.

Men nei, det skal ikke være sløyfe på bunaden.

Og hvis du trenger paraply, solbriller osv, så skal dette være så diskret som mulig.

Iflg de som kan det :-)

Takk for svar. Er å usikker på det. Brukte bunad for første gang ifjor og tenkte rett og slett ikke på det før etterpå for pleier alltid å ha på 17.mai sløyfe.

Huff, diskret solbriller.... Jeg er så avhengig av solbriller når det er sol så de MÅ jeg bare bruke. Ja, for det blir vel sol 17. mai :-) Vi håper det.

Gjest nei, ikke egentlig
Skrevet

Takk for svar. Er å usikker på det. Brukte bunad for første gang ifjor og tenkte rett og slett ikke på det før etterpå for pleier alltid å ha på 17.mai sløyfe.

Huff, diskret solbriller.... Jeg er så avhengig av solbriller når det er sol så de MÅ jeg bare bruke. Ja, for det blir vel sol 17. mai :-) Vi håper det.

Vanlige solbriller er absolutt lov, og (de siste årenes / ) årets solbriller er ikke av de som matcher dårligst med bunad.

Værre med de grønne og lilla "shades"-ene som var så populære for en del år tilbake, de ble litt for glamourøse for å passe til bunaden.

Viktig at man kan leve med bunaden på også, at man ikke går helt inn i en "musemums"-tilstand..

Gratulerer med bunad, det er et veldig fint 17-maiantrekk!

Annonse

Skrevet

Vanlige solbriller er absolutt lov, og (de siste årenes / ) årets solbriller er ikke av de som matcher dårligst med bunad.

Værre med de grønne og lilla "shades"-ene som var så populære for en del år tilbake, de ble litt for glamourøse for å passe til bunaden.

Viktig at man kan leve med bunaden på også, at man ikke går helt inn i en "musemums"-tilstand..

Gratulerer med bunad, det er et veldig fint 17-maiantrekk!

Ønsket meg bunad siden jeg var tenåring, men ble i 50årene før jeg fikk meg en. Er veldig glad for at jeg har, men ikke så glad i skjortestrykinga da! Synes det var en slitsom jobb ifjor.

Gjest nei, ikke egentlig
Skrevet

Ønsket meg bunad siden jeg var tenåring, men ble i 50årene før jeg fikk meg en. Er veldig glad for at jeg har, men ikke så glad i skjortestrykinga da! Synes det var en slitsom jobb ifjor.

Det går an å be et renseri ta jobben med stryking og stiving! kanskje litt knapp tid i år, med pinse oppi det hele.

Men til en annen gang, så kan det være verdt å levere skjorten inn til rens og stiving. Særlig hvis det er mye annet man skal ha gjort den dagen man skal bruke bunaden.

Skrevet

Det tar et par år med svetting og banning, så blir linskjorta så mye mer vennlig innstillet på stryking etterhvert. Evt vask den en del ganger før hver strykeomgang, det hjelper betraktelig.

Skrevet

Det har jeg alltid hatt. :o) Jeg er av de gammeldagse som ikke synes joggesko, _mye_ sminke, meget iøynefallende solbriller, snus eller røyking passer til bunad, men 17. maisløyfa må man ha ja! :o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tror ikke det er vanlig, men det er sikkert ingen som arresterer deg.

Jeg gjør det ikke.

Skrevet

I mine øyne er det ufattelig harry. Men hver sin smak da.

Skrevet

Jeg har aldri brukt det, og jeg tror neppe det er helt i følge boken heller.

Annonse

serendipity
Skrevet

Tror ikke det er vanlig, men det er sikkert ingen som arresterer deg.

Jeg gjør det ikke.

Det skal du ikke si for sikkert. Fanatsik bunadspoliti kødder man ikke med ;-)

serendipity
Skrevet

JEG ville aldri funnet på å ha det.

Skrevet

Har aldri hatt det, men kanskje jeg må på Europris og kjøpe sløyfe i år siden jeg ikke skal ha på bunad. :D (Tror de kosta 7,90)

mariaflyfly
Skrevet

I mine øyne er det ufattelig harry. Men hver sin smak da.

Signerer.

Skrevet

Det har jeg alltid hatt. :o) Jeg er av de gammeldagse som ikke synes joggesko, _mye_ sminke, meget iøynefallende solbriller, snus eller røyking passer til bunad, men 17. maisløyfa må man ha ja! :o)

Hva hvis man har iøyenfallende _briller_ da? ;-)

Gjest elton john
Skrevet

Hva hvis man har iøyenfallende _briller_ da? ;-)

De fleste med veldig iøyenfallende briller og solbriller (a la Elton Johns mer ekstreme), har flere briller å velge mellom. Har man ikke det, bruker man selvsagt de man har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...