Gå til innhold

Frokost blandinger, sunnest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette oppblåste hespetreet skal ut av hiet sitt nå aldeles straks for å tutle til lege og apotek for å hente et nytt lass med kjemikalier.

Takk som byr, forresten.

c",)

Du kan jo vurdere å emigrere til Svalbard. Der er det nok ikke pollen. Og så blir du det eneste treet, vil jeg tro.

serendipity
Skrevet

Jeg bruker den med kun rosiner, for nøtter kan jeg ikke spise. Biolaen var så grufull ekkel både i konsistens og smak at jeg aldri i verden skal smake en eneste slurk igjen. Cultura med jordbærsmak derimot er kjempegodt.

Biola som er såååå godt :-)

Gjest ex-bridget
Skrevet

KK har en slik test denne uken. Husker ikke alle, men den originale Corn Flakes kom best ut !

(minst sukker i allefall)

Skrevet

Du kan jo vurdere å emigrere til Svalbard. Der er det nok ikke pollen. Og så blir du det eneste treet, vil jeg tro.

Ja, enten det eller til varmere strøk. Jeg tror jeg foretrekker sistnevnte, ved nærmere ettertanke.

Skrevet

Friske blåbær er sikkert kjempegodt, men den blandingen med tørkete blåbær var så skuffende ekkel at den pælmet jeg rett i søpla sammen med dem om mulig enda eklere blåbærbiolaen.

Nei, takke meg til rosinen, den er fin den. Dessuten er den ikke tilsatt sukker, så da får jeg litt god samvittighet med i slengen.

Frokostblandinger skal rive litt i magen syns jeg, ikke bli oppbløtt og mykt og uten tyggebehov.

Den blåbæra i frokostbalndingen er ikke mye til blåbær. Jeg spiser den jeg, men det er jo ikke noe blåbærsmak. Derfor tilsetter jeg litt blåbær selv, det er godt, prøv det:-) Blåbær skal være veldig sundt også.

Sukker bruker jeg altfor mye, men det synes i alle fall ikke på meg, i tillegg så trener jeg meg av det:-)

serendipity
Skrevet

*brekke seg*

Jeg sytnes Biola er knallgodt. Men drikker det ikke av glass. Har det kun på frokostblandinger.

Skrevet

Psst, iflg. den testen jeg har linket til i svaret mitt ovenfor, så er AllBran blant sukker-verstingene. Men bra på fiber-innhold da :-)

Men tror jeg skal teste ut den "Shredded wheat" der - og Fedon sin :-) (sistnevnte er ikke akkurat den billigste da men...)

men Fedon sier at AllBran er grei - - men det er jo ikke en full bolle heller - når man blander det med alt annet - - - hakkede mandler er også lurt.

Liker sånn frokost jeg - den varer lenge og man blir mer opplagt, syns jeg :)

Skrevet

KK har en slik test denne uken. Husker ikke alle, men den originale Corn Flakes kom best ut !

(minst sukker i allefall)

Corn Flakes er bra ift. sukkerinnhold, men elendig på fiber og andre nyttige saker.

Sitat: "- Det er heldigvis ikke fryktelig mye sukker, men det er ikke så mye annet fornuftig heller. Nesten bare luft."

fra http://www.dagbladet.no/dinside/2005/04/27/429979.html

Gjest @riele
Skrevet

På frokostTV sa kostholdseksperten at Havrefras var den sunneste. Og den er jo kjempegod! Selv uten sukker/syltetøy! Ellers holder jeg en knapp på havregryn med hasselnøtter og rosiner jeg...veit ikke hvor sunt det er, men det er iallefall veldig godt!

Gjest frokost frøken
Skrevet

På frokostTV sa kostholdseksperten at Havrefras var den sunneste. Og den er jo kjempegod! Selv uten sukker/syltetøy! Ellers holder jeg en knapp på havregryn med hasselnøtter og rosiner jeg...veit ikke hvor sunt det er, men det er iallefall veldig godt!

Havrefras spiser jeg som sagt ikke siden den inneholder masse av det kreftfremlkallende akrylamid. Den er den eneste med skrekkelig høy mengde.

Gjest @riele
Skrevet

Havrefras spiser jeg som sagt ikke siden den inneholder masse av det kreftfremlkallende akrylamid. Den er den eneste med skrekkelig høy mengde.

Åh, var ikke klar over det. Ikke det at jeg er så opptatt av sånt, selv om jeg burde være det kanskje?

Leser her at havregrøt er det beste alternativet med tanke på akrylamidinnhold http://web3.aftenbladet.no/fritid/mat/article79822.ece

Gjest girasol
Skrevet

Psst, iflg. den testen jeg har linket til i svaret mitt ovenfor, så er AllBran blant sukker-verstingene. Men bra på fiber-innhold da :-)

Men tror jeg skal teste ut den "Shredded wheat" der - og Fedon sin :-) (sistnevnte er ikke akkurat den billigste da men...)

Shredded wheet er den VERSTE jeg har smakt noen gang!!!

Sorry, fant dette til å være en annledning til å skrike ut så ille jeg syns den smakte! :-0

Prøv, og gi tilbakemelding hva du syns da vel!?

Skrevet

All Bran er visst den med mest fiber.

Men jeg skal gi deg oppskriften på min faste frokost - jeg er helt avhengig :-)

Litt havregryn i bunnen, så litt 4-korn, deretter All Bran og så litt crüsli for smakens skyld. Deretter slenger jeg i en neve mandler, heller på skummet surmelk og topper med et lokk av kanel. Nam!

Skrevet

Shredded wheet er den VERSTE jeg har smakt noen gang!!!

Sorry, fant dette til å være en annledning til å skrike ut så ille jeg syns den smakte! :-0

Prøv, og gi tilbakemelding hva du syns da vel!?

OK, greit å vite. Kan jo hende vi har ulik smak, men...

Jeg tror det tar litt tid før jeg kjøper flere frokostblandinger, har allerede både AllBran, Spesial K, 4-korn og Fedon sin... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...