Gå til innhold

Er alt lov?

Anbefalte innlegg

Gjest herliland
Skrevet

Bare en kommentar til dere som sier det ikke er synd i henne: det virker jo ikke som hun russejenta angrer så veldig selv heller. Iallfall ikke ut i fra den artikkelen her:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104550

Det virker jo greit nok, i dette tilfellet. Presse-etikken er likevel tynnslitt her. Hvor bør grensene gå for hva som kan vises i det offentlige rom?

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

27

• mrxx

13

• mil1365380270

9

• flisa

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Simiana
Skrevet

Jeg får håpe du ikke blir filmet intetanende en gang du finner på å strippe foran kjæresten din f.eks. Tenk om det ble slutt. For da har du jo bare deg selv å takke ikke sant?

Stor forskjell på å strippe foran kjæresten og å strippe slik som denne jenta gjorde.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hun var ikke full, i alle fall ikke dritings.

Jeg hadde heller ikke offentliggjort noe sånt, men det er ikke alle som er som deg og meg. I det samfunnet vil lever i, så var ikke dette uvventet og såpass burde hun forstå før hun gjorde dette. Det kan jo hende at hun driter i om at det blir lagt ut også.

Ja, såpass burde hun forstå.

Men det finnes likevel mange som ikke forstår, og spesielt når man bare er 19 år.

Jeg var ikke voksen da jeg var 19 år, men såpass bluferdig at jeg ikke ville funnet på å strippe.

Men hadde jeg gjort det, tviler jeg på at jeg hadde skjønt konsekvensen.

En ting er å strippe forran fulle medelever. Det er ganske villt i seg selv.

Men når foreldre, besteforeldre, og hele Norge kan lese om dette i aviser og på nettet,blir det kanskje noe helt annet enn hva enn 19-åring har forestilt seg.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

DEtte blir for dumt. Å hevde at hun burde skjønt dette ville blitt vist til hele norge på internett.

Mange gjør noe dumt i fylla, uten å skulle fått ødelagt deler av livet av den grunn. Jeg synes ikke hun hadde fortjent dette, og hvem vet, kanskje hun tar seg mer nær av det enn du og jeg vet?

Enig!

Når man er 19 år, kan man gjøre mye dumt i fylla, og når man er full tenker man heller ikke klart.

Det må være fryktelig å bli edru og våkne opp til dette.

Skrevet

Jeg får håpe du ikke blir filmet intetanende en gang du finner på å strippe foran kjæresten din f.eks. Tenk om det ble slutt. For da har du jo bare deg selv å takke ikke sant?

Eksempelet ditt er dårlig fordi det er det ganske stooor forskjell på.

Skrevet

Men det finnes likevel mange som ikke forstår, og spesielt når man bare er 19 år.

Jeg var ikke voksen da jeg var 19 år, men såpass bluferdig at jeg ikke ville funnet på å strippe.

Men når foreldre, besteforeldre, og hele Norge kan lese om dette i aviser og på nettet,blir det kanskje noe helt annet enn hva enn 19-åring har forestilt seg.

Jeg er helt enig med deg.

Jeg var heller ikke i _nærheten_ av å strippe som 19-åring, men jeg har jo gjort ting som jeg ikke akkurat ville satt pris på at det hadde blitt slått opp i alle landets nettaviser og spredt rundt til Gud og Hvermann, og at det kunne søkes frem igjen ørten år etterpå! :-(

Skrevet

DEtte blir for dumt. Å hevde at hun burde skjønt dette ville blitt vist til hele norge på internett.

Mange gjør noe dumt i fylla, uten å skulle fått ødelagt deler av livet av den grunn. Jeg synes ikke hun hadde fortjent dette, og hvem vet, kanskje hun tar seg mer nær av det enn du og jeg vet?

Så fryktelig full var hun ikke, hun var ikke dritings i alle fall.

Såpass burde hun ha skjønt når hun stripper foran så mange. Så blåst er det ikke mulig å være som 19 åring.

Jeg kan forstå at hun ikke forstår den fulle og hele konsekvensen av det, men at hun kunne bli filmet og havne på internett, det burde hun har forstått.

Skrevet

"En trenger ikke gå lenger enn til DOL's egne sider for å finne ut at hovedinteressen til folk flest ligger på barbering og anal-sex."

Så du mener at det er noe galt med samfunnet, basert på hva slags seksuelle legninger og preferanser folk har?

"Hva slags samfunn er det vi ønsker å ha etterhvert?"

Et samfunn hvor alle kan gjøre som de vil sammen med samtykkende, voksne mennesker uten å bli fordømt av forkrøplede sopper.

"Hvordan kan det gå så langt at flere synes det er greit å 'smugtitte' på ei intetanende russe-jente som stripper."

Finn én feil ved den uttalelsen der. Hint:SMUGTITTE på ei INTETANENDE jente som STRIPPER (foran en skole...)

"................................"

serendipity
Skrevet

Om du ikke ser forskjellen på å strippe i skolens aula for å bli president, og foran kjæresten så gikk du kanskje glipp av noe de 13 årene på skolen?

Gjest TineMelk Ekstra Lett
Skrevet

De spilte musikk i bakgrunnen for strippingen, stod det i avisen. Var det "dum og deilig" mon tro...

Skrevet

Pøh! Dagens unge er fullstendig klar over at det finnes kameramobiler etc. Og når du stripper såpass offentlig som dette, så kan du ikke syte over det etterpå. (og det har hun vel ikke gjort heller?)

"............................"

Skrevet

Men det er jo litt rart da, at det ikke blir samme oppstusset når en gutt stripper på samme måte.

Det er vel kjønnsdusteri som henger igjen ennå, tenker jeg.

"............................."

Gjest herliland
Skrevet

Om du ikke ser forskjellen på å strippe i skolens aula for å bli president, og foran kjæresten så gikk du kanskje glipp av noe de 13 årene på skolen?

13 år på skolen?

Skrevet

Nei, du! Greit at man er myndig som nittenåring, men konsekvenstenkingen trenger ikke være fullt utviklet for det. Og at det skulle bli vist av pressen, nei, det hadde ikke jeg trodd heller.

Hvis noen hadde filmet deg, dritings, mens du gjorde noe du sett i ettertid ikke skulle gjort, hadde du ikke reagert hvis det kom i avisen? Lurt på hvordan i all verden pressen fikk tak i det, og hvorfor de viste det til hele verden uten å spørre deg? Eller hadde du tenkt at det var helt riktig av dem, gjort er gjort, og det får sikkert ikke store konsekvenser for deg?

"Hvis noen hadde filmet deg, dritings, mens du gjorde noe du sett i ettertid ikke skulle gjort"

Sorry, men man er helt og holdent ansvarlig for sine handlinger selv om man er dritings (og etter hva jeg skjønte var ikke denne jenta "dritings"). Gjør man ting i fylla som man aldri ville gjort ellers, så har man et problem man må ta ansvar for selv. Det er IKKE synd på folk som driter seg ut i fylla.

mil1365380270
Skrevet

Nettopp! Og denne iskalde "til pass for deg"-holdningen har jeg lite igjen for. Lurer på om det er fordi hun strippet? Fy og feil, så da kan hun få lide for det også? :-)

Skrevet

"blir det kanskje noe helt annet enn hva enn 19-åring har forestilt seg."

Læring for livet.

"..............................."

Skrevet

Så fryktelig full var hun ikke, hun var ikke dritings i alle fall.

Såpass burde hun ha skjønt når hun stripper foran så mange. Så blåst er det ikke mulig å være som 19 åring.

Jeg kan forstå at hun ikke forstår den fulle og hele konsekvensen av det, men at hun kunne bli filmet og havne på internett, det burde hun har forstått.

Hun burde ha forstått det, akkurat som en lettkledt jente bør forstå at hun kan få mange slibrige kommentarer (og det som verre er), men det betyr ikke at det er OK for NETTAVISEN å bidra til at videosnutten ble ytterlige spredt!

Det er stor forskjell på hva en "seriøs" avis gjør og hva hennes medruss gjør fra hotmail til hotmail....

Skrevet

He he, de har vel ikke rukket å bli ferdig med 13 år på skolen ennå, de som var førstemann ut i reform'97! ;-)

mil1365380270
Skrevet

"Hvis noen hadde filmet deg, dritings, mens du gjorde noe du sett i ettertid ikke skulle gjort"

Sorry, men man er helt og holdent ansvarlig for sine handlinger selv om man er dritings (og etter hva jeg skjønte var ikke denne jenta "dritings"). Gjør man ting i fylla som man aldri ville gjort ellers, så har man et problem man må ta ansvar for selv. Det er IKKE synd på folk som driter seg ut i fylla.

Tja, som jeg skrev til "Kari", lurer jeg på om denne "ta straffen din"-holdningen er litt ekstra sterk fordi det dreier seg om stripping.

Gjest herliland
Skrevet

"En trenger ikke gå lenger enn til DOL's egne sider for å finne ut at hovedinteressen til folk flest ligger på barbering og anal-sex."

Så du mener at det er noe galt med samfunnet, basert på hva slags seksuelle legninger og preferanser folk har?

Et samfunn hvor alle kan gjøre som de vil sammen med samtykkende, voksne mennesker uten å bli fordømt av forkrøplede sopper.

"Hvordan kan det gå så langt at flere synes det er greit å 'smugtitte' på ei intetanende russe-jente som stripper."

Finn én feil ved den uttalelsen der. Hint:SMUGTITTE på ei INTETANENDE jente som STRIPPER (foran en skole...)

Nei, jeg mener at det viser menneskers hovedinteresse i samfunnet i dag, noe også videoen av denne jenta illustrerer. "Alt er lov".

Det er fint å være fordomsfri. DEt er langt mellom det å legge ut private bilder offentlig.

Jeg bemerket tidligere at hun var intetanende til å bli filmet OG bli lagt ut på internett til hele Norges forlystelse.

Det er en kikker i oss alle, men hvor skal grensen gå for hva som er rett og galt å vise?

I dine øyne er det tydeligvis ingen grenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...