Gå til innhold

Er alt lov?

Anbefalte innlegg

serendipity
Skrevet

13 år på skolen?

Nei, det stemmer de som kommer inn under reformen har kanskje ikke rukket det nei...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

27

• mrxx

13

• mil1365380270

9

• flisa

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Hvis noen hadde filmet deg, dritings, mens du gjorde noe du sett i ettertid ikke skulle gjort"

Sorry, men man er helt og holdent ansvarlig for sine handlinger selv om man er dritings (og etter hva jeg skjønte var ikke denne jenta "dritings"). Gjør man ting i fylla som man aldri ville gjort ellers, så har man et problem man må ta ansvar for selv. Det er IKKE synd på folk som driter seg ut i fylla.

"................................"

Det der er ikke særlig modent sagt altså.

Det finnes både umodne og uinteligente folk blandt oss.

Da bør ihvertfall andre bruke hodet.

serendipity
Skrevet

He he, de har vel ikke rukket å bli ferdig med 13 år på skolen ennå, de som var førstemann ut i reform'97! ;-)

Nei, det stemmer de som kommer inn under reformen har kanskje ikke rukket det nei...

Skrevet

Hun burde ha forstått det, akkurat som en lettkledt jente bør forstå at hun kan få mange slibrige kommentarer (og det som verre er), men det betyr ikke at det er OK for NETTAVISEN å bidra til at videosnutten ble ytterlige spredt!

Det er stor forskjell på hva en "seriøs" avis gjør og hva hennes medruss gjør fra hotmail til hotmail....

Det er jeg også enig i. Nettavisen burde ikke ha lagt ut link til dette.

Skrevet

"En trenger ikke gå lenger enn til DOL's egne sider for å finne ut at hovedinteressen til folk flest ligger på barbering og anal-sex."

Så du mener at det er noe galt med samfunnet, basert på hva slags seksuelle legninger og preferanser folk har?

Nei, jeg mener at det viser menneskers hovedinteresse i samfunnet i dag, noe også videoen av denne jenta illustrerer. "Alt er lov".

"Hva slags samfunn er det vi ønsker å ha etterhvert?"

Et samfunn hvor alle kan gjøre som de vil sammen med samtykkende, voksne mennesker uten å bli fordømt av forkrøplede sopper.

Det er fint å være fordomsfri. DEt er langt mellom det å legge ut private bilder offentlig.

"Hvordan kan det gå så langt at flere synes det er greit å 'smugtitte' på ei intetanende russe-jente som stripper."

Finn én feil ved den uttalelsen der. Hint:SMUGTITTE på ei INTETANENDE jente som STRIPPER (foran en skole...)

Jeg bemerket tidligere at hun var intetanende til å bli filmet OG bli lagt ut på internett til hele Norges forlystelse.

Det er en kikker i oss alle, men hvor skal grensen gå for hva som er rett og galt å vise?

I dine øyne er det tydeligvis ingen grenser.

"Nei, jeg mener at det viser menneskers hovedinteresse i samfunnet i dag, noe også videoen av denne jenta illustrerer. "Alt er lov"."

Dårlig sammenligning. Alt skal være lov mellom samtykkende voksne.

Moralen ved å legge ut dette opptaket kan selvfølgelig diskuteres - jeg hadde ikke gjort det. Men jeg synes ikke særlig synd på henne, nei.

"I dine øyne er det tydeligvis ingen grenser."

Vennligst diskutér sak og ikke person, eller la være å svare. Det er ingen grenser for hva samtykkende voksne personer skal kunne gjøre, nei.

Du ødelegger din egen argumentrekke helt når du gjør slike sammenligninger som den over. Det er nok å henvise til selve saken - mange er enige i at det var galt å offentliggjøre opptaket av den heller uintelligente handlingen til en sikkert ikke så altfor smart nittenåring.

"............................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"blir det kanskje noe helt annet enn hva enn 19-åring har forestilt seg."

Læring for livet.

"..............................."

Pøh!

Ondskapsfull tankegang!

Tenk om du hadde en datter, som hadde gjort det samme.

Ville du ha tenkt på samme måte?

Neppe!

Skrevet

Det der er ikke særlig modent sagt altså.

Det finnes både umodne og uinteligente folk blandt oss.

Da bør ihvertfall andre bruke hodet.

Modent? Er det umodent å forlange at folk tar ansvar for sine egene handlinger? I think not.

Selvfølgelig er det en spørsmål om hvorvidt avisen etc. burde ha lagt ut denne videoen - men det startet med strippingen, og man kan ikke syte for mye over ting man burde vite har lett for å skje.

"..........................."

Skrevet

Tja, som jeg skrev til "Kari", lurer jeg på om denne "ta straffen din"-holdningen er litt ekstra sterk fordi det dreier seg om stripping.

Mulig, det. Ikke for meg. Jeg har heller ikke sett videoen, og bare såvidt skumlest avisoppslaget. Jeg synes stort sett stripping er heller kjedelig underholdning.

Skrevet

Pøh!

Ondskapsfull tankegang!

Tenk om du hadde en datter, som hadde gjort det samme.

Ville du ha tenkt på samme måte?

Neppe!

Nå får du komme deg ned på jorda, da. "Ondskapsfullt"...*ler*

Ja, det er selvfølgelig kjipt hvis hun ikke synes det er greit i ettertid. Men det er læring for resten av livet.

Gjest herliland
Skrevet

"Nei, jeg mener at det viser menneskers hovedinteresse i samfunnet i dag, noe også videoen av denne jenta illustrerer. "Alt er lov"."

Dårlig sammenligning. Alt skal være lov mellom samtykkende voksne.

Moralen ved å legge ut dette opptaket kan selvfølgelig diskuteres - jeg hadde ikke gjort det. Men jeg synes ikke særlig synd på henne, nei.

Vennligst diskutér sak og ikke person, eller la være å svare. Det er ingen grenser for hva samtykkende voksne personer skal kunne gjøre, nei.

Du ødelegger din egen argumentrekke helt når du gjør slike sammenligninger som den over. Det er nok å henvise til selve saken - mange er enige i at det var galt å offentliggjøre opptaket av den heller uintelligente handlingen til en sikkert ikke så altfor smart nittenåring.

"............................."

Her sier du i et argument 'alt skal være lov mellom samtykkende voksne' i det neste legitimerer du at hun uten viten har blitt lagt ut på internett til allmenn beskuelse. Fordi det ikke er synd på henne?

"Vennligst diskutér sak og ikke person, eller la være å svare. Det er ingen grenser for hva samtykkende voksne personer skal kunne gjøre, nei."

Dette er jo rett og slett selvmotsigelse.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Modent? Er det umodent å forlange at folk tar ansvar for sine egene handlinger? I think not.

Selvfølgelig er det en spørsmål om hvorvidt avisen etc. burde ha lagt ut denne videoen - men det startet med strippingen, og man kan ikke syte for mye over ting man burde vite har lett for å skje.

"..........................."

Du skriver at man burde vite, og samtidig skriver du et annet sted at hun sikkert er uinteligent.

Så selv om man burde vite, så er det ikke sikkert at hun gjorde det allikevel da (hvis hun var uinteligent eller umoden mener jeg)

Er det ikke alles ansvar og verne om våre medmennesker da, om de ikke er rustet til det selv?

Jeg synes tankegangen din er litt kynisk.

mil1365380270
Skrevet

Mulig, det. Ikke for meg. Jeg har heller ikke sett videoen, og bare såvidt skumlest avisoppslaget. Jeg synes stort sett stripping er heller kjedelig underholdning.

He-he, nakenhet blir kjedelig når man ser for mye av det, vet du *dulte*

Så du hadde bursdag, forresten, gratulerer med vel overstått!

Skrevet

Her sier du i et argument 'alt skal være lov mellom samtykkende voksne' i det neste legitimerer du at hun uten viten har blitt lagt ut på internett til allmenn beskuelse. Fordi det ikke er synd på henne?

"Vennligst diskutér sak og ikke person, eller la være å svare. Det er ingen grenser for hva samtykkende voksne personer skal kunne gjøre, nei."

Dette er jo rett og slett selvmotsigelse.

Jeg foreslår at du lærer deg betydningen av de ordene du bruker før du støtter deg til dem.

"Her sier du i et argument 'alt skal være lov mellom samtykkende voksne' i det neste legitimerer du at hun uten viten har blitt lagt ut på internett til allmenn beskuelse."

Det er ingen selvmotsigelse her. Dessuten - jeg har ikke "legitimert" at hun har blitt lagt ut på nettet. Hvis du hadde lest det jeg har skrevet, så hadde du sett at jeg er enig i at det ikke er særlig moralsk å gjøre dette. Men nei - jeg synes ikke synd på henne, fordi hun utvilsomt er intelligent og oppegående nok til å vite at dette kunne skje.

"............................"

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nå får du komme deg ned på jorda, da. "Ondskapsfullt"...*ler*

Ja, det er selvfølgelig kjipt hvis hun ikke synes det er greit i ettertid. Men det er læring for resten av livet.

Jeg bruker kanskje litt for saftige ord når jeg diskuterer.

Men du skjønte hvor jeg ville, ikke sant?

Ja, det var en fryktelig lærdom spør du meg.

Straffen rammet ikke bare henne, men også uskyldige personer som foreldre osv.

Hvis andre hadde vist litt mer omsorg, hadde ikke dette fått så alvorlige konsekvenser.

Skrevet

Du skriver at man burde vite, og samtidig skriver du et annet sted at hun sikkert er uinteligent.

Så selv om man burde vite, så er det ikke sikkert at hun gjorde det allikevel da (hvis hun var uinteligent eller umoden mener jeg)

Er det ikke alles ansvar og verne om våre medmennesker da, om de ikke er rustet til det selv?

Jeg synes tankegangen din er litt kynisk.

Jeg skrev "sikkert ikke altfor smart". Det er forskjell på det å ikke være "normalt" intelligent nok til å skjønne dette. Og en person som stiller til valg som russepresident er neppe en sosialt uintelligent person.

Skrevet

He-he, nakenhet blir kjedelig når man ser for mye av det, vet du *dulte*

Så du hadde bursdag, forresten, gratulerer med vel overstått!

Takk for det :-)

Nakenhet blir vel ikke kjedelig så lenge det er intimt - men å se nakne mennesker på "avstand" har absolutt en begrenset fenging for min del, ja :-)

Skrevet

Jeg bruker kanskje litt for saftige ord når jeg diskuterer.

Men du skjønte hvor jeg ville, ikke sant?

Ja, det var en fryktelig lærdom spør du meg.

Straffen rammet ikke bare henne, men også uskyldige personer som foreldre osv.

Hvis andre hadde vist litt mer omsorg, hadde ikke dette fått så alvorlige konsekvenser.

"Hvis andre hadde vist litt mer omsorg, hadde ikke dette fått så alvorlige konsekvenser."

Selvfølgelig - hvis folk flest hadde vært sympatiske mesteparten av tiden, så hadde mye vært bedre i verden.

Nå skal vi huske på at det som skjedde her var at hun strippet ned til trusa. Det er ikke helt det same som å bli filmet skrevende, med en pikk i hvert hull. Jeg tror de kommer over det, og jeg tror heller ikke dette vil henge igjen i all evighet. Det finnes utrolig mange videoklipp og bilder av "vanlige" folk på nettet, både poserende og i seksuelle situasjoner. Det spesielle her er at det ble vist i avisen.

".............................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Hvis andre hadde vist litt mer omsorg, hadde ikke dette fått så alvorlige konsekvenser."

Selvfølgelig - hvis folk flest hadde vært sympatiske mesteparten av tiden, så hadde mye vært bedre i verden.

Nå skal vi huske på at det som skjedde her var at hun strippet ned til trusa. Det er ikke helt det same som å bli filmet skrevende, med en pikk i hvert hull. Jeg tror de kommer over det, og jeg tror heller ikke dette vil henge igjen i all evighet. Det finnes utrolig mange videoklipp og bilder av "vanlige" folk på nettet, både poserende og i seksuelle situasjoner. Det spesielle her er at det ble vist i avisen.

Jeg ville aldri ha kommet over det.

Noe sånt hadde ødelagt meg. Det er jeg sikker på.

Gjest rosa73
Skrevet

"En trenger ikke gå lenger enn til DOL's egne sider for å finne ut at hovedinteressen til folk flest ligger på barbering og anal-sex."

Så du mener at det er noe galt med samfunnet, basert på hva slags seksuelle legninger og preferanser folk har?

"Hva slags samfunn er det vi ønsker å ha etterhvert?"

Et samfunn hvor alle kan gjøre som de vil sammen med samtykkende, voksne mennesker uten å bli fordømt av forkrøplede sopper.

"Hvordan kan det gå så langt at flere synes det er greit å 'smugtitte' på ei intetanende russe-jente som stripper."

Finn én feil ved den uttalelsen der. Hint:SMUGTITTE på ei INTETANENDE jente som STRIPPER (foran en skole...)

At du gidder.... Du møter deg sjøl i døra hver gang du etterlyser at folk skal være tolerante og la folk være som de er.

Og snakk om å hisse seg opp da! Bare du hører ordene barbering og anal-sex så hiver du deg utpå igjen. Snakk om low life....

Skrevet

Trusa forsvant den også:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...