Gå til innhold

Fem måltider? FU

Anbefalte innlegg

Gjest Folk er forskjellig
Skrevet

Inspirert av en tråd lenger nede ang. slanking, så svarer nesten alle innskriveren at hun MÅ spise fem måltider om dagen, eller hver tredje time. Gjør dere dette? Jeg vet det er anbefalt, men jeg kjenner ingen som spiser så hyppig (annet enn små barn). Jeg spiser to/tre måltider om dagen selv, men er avhengig av litt kveldsmat før jeg legger meg, og det synes hele min bekjntskapskrets er rart, for ingen spiser aftens lenger.

Men altså: Frokost, formiddagsmat, middag, ettermiddagskaffe m/ mat og kvelds må det vel da bli? Jeg nekter å tro at andre enn bønder spiser slik (intet negativt om bønder, jeg jobbet på gård en gang og da hadde vi minst fem måltider i løpet av dagen, og det var helt nødvendig, men i min jobb nå skjønner jeg ikke hvordan eller hvorfor man skal få det til). Eller regner dere et eple klokka to som måltid? I så fall spiser jeg som regel tre ganger om dagen.

serendipity
Skrevet

Frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Jo, det blir 5 det :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vanligvis spiser jeg frokost - lunch - mellommåltid - middag og kvelds.

I ferier og helger så varierer det. Og nå som jeg leser på eksamen går jeg og knasker på noe hele tiden. Man blir sulten av å lese på eksamen! =)

Skrevet

Jeg spiser frokost, lunch, middag og kveldsmat. Det vil si 4 måltider hver dag.

Men jeg spiser ikke mye til kveldsmat, som regel et par brødskiver. I tilleg spiser jeg meg aldri stappmett.

Skrevet

Jeg spiser frokost, lunch, middag og kveldsmat. Det vil si 4 måltider hver dag.

Men jeg spiser ikke mye til kveldsmat, som regel et par brødskiver. I tilleg spiser jeg meg aldri stappmett.

Men jeg spiser endel frukt i løpet av en dag, som kommer i tillegg til måltidene jeg nevnte.

Gjest Astral
Skrevet

Spiser 1-3 måltider om dagen, alt etter hvor sulten jeg er, og hvor lenge jeg er våken. Synes det er kjedelig å spise jeg :)

fei1365380229
Skrevet

Ja jeg spiser 5 måltider om dagen.

Frokost: 1 gl. juice, en tynn skive rugbrød med pålegg

Mellom: 1 yoplait youghurt

Lunsj: Salat med crabsticks, litt melon. Vann

Middag: Magert kjøtt med grønnsaker og/eller salat

Kvelds: 1 stk. rugbrød, litt melon, 1 tørket aprikos og 10 nøtter. Te.

Skrevet

Frokost

Lunsj

frukt

Middag

kvelds - om jeg husker det :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Frokost

Lunsj

frukt

Middag

kvelds - om jeg husker det :)

Omtrent samme her.

Gjest -15 kg på 6 måneder
Skrevet

Frokost kl. 07.00, lunsj kl. 11.30, middag kl. 16.30 og kveldsmat ca. 20.00-21.00. I tillegg frukt og grønnsaker, av og til en yoghurt.

Det blir vel gjerne både 5 og 6 måltider, det.

Dette sammen med daglig trim i 45 minutter har gitt et vekttap på 15 kg i løpet av en snaut halvår. Spiser meg god og mett og helt vanlig mat. Drikker brus kun på lørdag, og spiser bare godis på lørdag. Ellers i uka spiser jeg kake når jeg blir budt, men aldri mer enn ett stykke.

Mat skal være godt, jeg blir direkte sur av å gå sulten!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds. Kvelds er bare et knekkebrød da...

Jogger 20 minutter hver dag:)

Skrevet

Frokost kl. 07.00, lunsj kl. 11.30, middag kl. 16.30 og kveldsmat ca. 20.00-21.00. I tillegg frukt og grønnsaker, av og til en yoghurt.

Det blir vel gjerne både 5 og 6 måltider, det.

Dette sammen med daglig trim i 45 minutter har gitt et vekttap på 15 kg i løpet av en snaut halvår. Spiser meg god og mett og helt vanlig mat. Drikker brus kun på lørdag, og spiser bare godis på lørdag. Ellers i uka spiser jeg kake når jeg blir budt, men aldri mer enn ett stykke.

Mat skal være godt, jeg blir direkte sur av å gå sulten!

Sånn gjorde jeg det også - det virker! :-)

Skrevet

Jeg spiser en skive og to knekkebrød til frokost, et par skiver til lunsj, rikelig med middagsmat og et par skiver til kvelds.

Det skulle bli fire måltider. Og så blir det litt is og sjokolade utenom, i ny og ne.

Og mye godt drikke i helgene, men nesten aldri brus.

fei1365380229
Skrevet

Sånn gjorde jeg det også - det virker! :-)

Funker til en viss grad på meg også, men jeg har nesten sluttet å gå ned noe, max 1/2 - 1 kg i måneden. Går riktignok på kortison.

Skrevet

Jeg spiser to eller tre ganger.

Enten formiddagsmat, middag og kvelds eller middag og kvelds.

Gjest Folk er forskjellige
Skrevet

Jeg spiser to eller tre ganger.

Enten formiddagsmat, middag og kvelds eller middag og kvelds.

Akkurat som meg.

Skrevet

Jeg prøver å spise fem, men klarer bare å presse inn fire.

Skrevet

Jeg prøver å spise fem, men klarer bare å presse inn fire.

Frukt teller som et måltid - - -et sånt fat med oppskåret - du vet :)

Skrevet

Frukt teller som et måltid - - -et sånt fat med oppskåret - du vet :)

Ja, den frukten som er så vanskelig å få i seg :)

Skrevet

Det varierer.. Har en tendens til å småspise mellom måltidene. Kanskje det teller som mellommåltid da? Men jeg spiser meg aldri stapp mett, det blir til at jeg spiser lite og ofte.

Hvis jeg spiser for sjelden, blir jeg sliten og gretten, og ender med å spise masse søtt.

Jeg tror jeg ender på tre ordentlige måltider, pluss litt mellommåltider sånn dann og vann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...