Gå til innhold

Fem måltider? FU

Anbefalte innlegg

Gjest blame
Skrevet

Det har jeg ikke råd til.. Da måtte det i såfall blitt 4 måltider med havregrøt og så det jeg eventuelt spiser til middag, og det er på en måte uaktuelt.. hehe. Men jeg spiser vel tre ganger i løpet av dagen.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg spiser max tre ganger om dagen..Alltid rundt middagstider og alltid kvelds, og noen ganger spiser jeg lunch/frokost eller formiddagsmatish i tillegg..

Det holder lenge for meg!

Noen ganger spiser jeg kanskje en sjokolade eller en is e.l i tillegg da...

:-)

Gjest Sinai
Skrevet

Jeg synes det er ganske slitsomt å gjennomføre dette spesielt i forhold til jobb, men også fordi det er vanskelig å kjenne seg sulten så ofte. Men slik er den optimale måltidsplanen:

Frokost

Mellommåltid

Lunch

Mellommåltid

Middag

Kommer selvsagt an på når du spiser middag om du tar et mellommåltid til kvelds, osv, men det er bra å spise mest tidlig på dagen og senest tre timer før leggetid

Gjest Folk er forskjellige
Skrevet

Jeg synes det er ganske slitsomt å gjennomføre dette spesielt i forhold til jobb, men også fordi det er vanskelig å kjenne seg sulten så ofte. Men slik er den optimale måltidsplanen:

Frokost

Mellommåltid

Lunch

Mellommåltid

Middag

Kommer selvsagt an på når du spiser middag om du tar et mellommåltid til kvelds, osv, men det er bra å spise mest tidlig på dagen og senest tre timer før leggetid

Hvorfor er det bra å spise senest tre timer før leggetid? Jeg sover alltid best mett? (slanker meg ikke).

Gjest Sinai
Skrevet

Hvorfor er det bra å spise senest tre timer før leggetid? Jeg sover alltid best mett? (slanker meg ikke).

_senest_ tre timer før, fordi du bør fordøye maten før du legger deg. Du bør ha spist såpass at du ikke er sulten når du legger deg, men sulten til frokost.

Skrevet

Vel, jeg tror det blir 5 måltider på meg, gitt:

Frokost ved 8-tiden

Lunch i 11-tiden

Mellommåltid i 14-15 tiden

Middag i 17-18 tiden

Kvelds en eller annen gang etter det.

Gjest Folk er forskjellige
Skrevet

_senest_ tre timer før, fordi du bør fordøye maten før du legger deg. Du bør ha spist såpass at du ikke er sulten når du legger deg, men sulten til frokost.

Men hvorfor? Hva er galt med å fordøye maten mens man sover? Jeg sover best da. Om jeg sitter i sofaen og ser på tv, eller ligger i senga og sover bryr vel fordøyelsen min seg lite om? Hvorfor er det bra å våkne sulten? Sorry jeg maser, men jeg har aldri hørt om det før, og kveldsmat er jo et kjent konsept, og inntas ikke tre timer før sengetid+

Gjest Sinai
Skrevet

Men hvorfor? Hva er galt med å fordøye maten mens man sover? Jeg sover best da. Om jeg sitter i sofaen og ser på tv, eller ligger i senga og sover bryr vel fordøyelsen min seg lite om? Hvorfor er det bra å våkne sulten? Sorry jeg maser, men jeg har aldri hørt om det før, og kveldsmat er jo et kjent konsept, og inntas ikke tre timer før sengetid+

Det er vel ingenting i veien for at du skal spise før du legger deg, dersom du synes det er best og ikke legger på deg av det :)

Men forbrennningen er nedsatt mens du sover, og derfor kan man få vondt av å legge seg på full mage. Med tanke på frokosten som er dagens sunneste måltid, er det viktig å være sulten til frokost.

om du har behov for kveldsmat har kanskje med at du spiser tidlig middag. Nå anbefales man nemlig å spise et lite måltid mellom lunch og middag i stedet , antageligvis fordi mange spiser sen middag.

Kroppen trenger mer drivstoff tidlig på dagen når vi er mest aktive

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...