Gå til innhold

Hva slags sko til korte skjørt?

Anbefalte innlegg

Gjest helle dusssen
Skrevet

Jeg er helt på styr, klarer ikke finne ut hva slags sko jeg skal bruke til korte "hverdags-skjørt" (Les:alt fra dongeriskjørt, til halvpene vårlige skjørt)---

Det blir feil og for kaldt å gå med sandaler, så hva går man med da?

Og bruker man tynne strømpebukser enda? Man gjør vel det?

Håper noen kan tipse meg! Hva slags klær bruker man forresten ballerina-sko til?

Fortsetter under...

Gjest ex-bridget
Skrevet

Jeg går i skjørt nesten hver dag. Og nå er det jo så in med støvletter, så det kan jo være et alternativ.

Personlig er jeg ikke så glad i støvletter, så jeg går i sorte sko med en liten hel. Noen som er litt mer røffe, ikke sånn typisk pyntede sko med høye heler.

Til røffe skjørt som ola skjørt etc., så kan man jo også bruke litt mer type fritidssko (joggeskolignenden, men litt penere), det er jo flusst med varianter av de om dagen.

Ja, jeg bruker strømpebukser fortsatt under skjørt. Er jo beinkaldt om morningen, dessuten er bena alt for bleke til å gå uten.

Gjest ballerinasko
Skrevet

Til vide skjørt som går ca til knærne, passer ballerinasko (sånn 50-tallsstil).

Mai er vanskelig mht kortere skjørt, kommer solen virkelig frem, ser det litt varmt ut med strømpebukser, men det er som regel for kaldt uten.

Til jobbantrekk er det ok med strømper uansett, men til fritidsantrekk kan strømper se litt voldsomt ut i solen.

Sandaler er som regel penest med bare tær.

Til jeans-skjørt er det fint med sporty sko (campers osv)

www.lillevinkelsko.no

Gjest ballerinasko
Skrevet

Mai er vanskelig mht kortere skjørt, kommer solen virkelig frem, ser det litt varmt ut med strømpebukser, men det er som regel for kaldt uten.

Til jobbantrekk er det ok med strømper uansett, men til fritidsantrekk kan strømper se litt voldsomt ut i solen.

www.lillevinkelsko.no

Gjest baremei
Skrevet

Jeg har ballerinasko og synes de er veldig anvendelige. Gode å gå i, og ikke så klumpete som joggesko. Bruker dem både til skjørt og jeans,jeg.

Skrevet

www.lillevinkelsko.no

Hva er campers'a?

Annonse

Gjest ballerinasko
Skrevet

Hva er campers'a?

Det var derfor jeg la ved adressen til lillevinkelsko, der er det masse bilder.

Gjest kommer an på..
Skrevet

Pumps, sneakers, ballerinasko, stiletthæler, sandaler, mules osv.. Kan bruke det meste til skjørt. Det kommer jo an på hvordan hele antrekket er..

serendipity
Skrevet

Jeg bruker omtrent alt, støvletter, boots, joggesko, sandaler, pumps, ballerinasko osv. Alt etter hva type skjørt det er og ikkeminst hvilken anledning det er. Bruker ikke korte ola skørt og boots på jobb. Men hadde jeg jobbet i feks. klesbutikk hadde jeg gjort det.

Gjest @riele
Skrevet

Ballerinasko, pumps, støvletter, cowboyboots og sneakers er vel det man bruker til skjørt?

For min del kommer det an på hvilke andre klær jeg har på meg. Er det f.eks et sporty skjørt eller dongeri bruker jeg sneakers. Skal jeg se pynta ut, blir det støvletter. Ballerina går til både fest og dagligdags bruk, noen ballerinasko er jo også av den sportye typen da.

Noe som IKKE passer er f.eks flashy joggesko og beige cordfløyelsskjørt eller sort silkeskjørt med pent fall. Synes JEG da.

Mine favoritter er ballerinasko og cowboyboots!

Og ja, strømpebukse er et must nå som det fremdeles er så kaldt! Strømpebuksa kan du først droppe når det er så varmt at du kan droppe skoa/vise tær.

Skrevet

Hva er campers'a?

Siterer fra Lille Vinkels nettsider:

"Camper er spanske sko på sitt beste. Uten tvil et av de mest trendsettende skomerkene for tiden. Særegen design-linje, spesielt twins-modellene hvor høyre og venstre sko er forskjellige (!)"

De er kule, og jeg har to par av det merket.

Skrevet

Siterer fra Lille Vinkels nettsider:

"Camper er spanske sko på sitt beste. Uten tvil et av de mest trendsettende skomerkene for tiden. Særegen design-linje, spesielt twins-modellene hvor høyre og venstre sko er forskjellige (!)"

De er kule, og jeg har to par av det merket.

Ah! Er det er merke! *slå seg på panna* :-)

Trodde det var liksom som tresko, joggesko, pumps osv!

Må surre meg inn på lillevinkel og ta en titt, ulik høyre og venstresko høres kult ut! :-)

Takk for opplysningen! :-)))

Annonse

matildes mor
Skrevet

Jeg elsker støveletter og har støveletter i mange farger.Så til skjørt bruker jeg støveletter,både pene og røffe alt etter hvilken type skjørt det er.

Kizza1365380506
Skrevet

Alle typer sko alt etter som hvilken stil du vil ha der og da! Røff stil - røffe sko. Elegant stil - stilettheler osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...