Gå til innhold

Samordnaopptak osv.

Anbefalte innlegg

Gjest Litt stressa nå!
Skrevet

Jeg hadde Universitetet i Stavanger på førstevalg. Så fikk jeg omslagsarket som jeg skulle sende til den skolen jeg hadde på første valg. Nå har jeg sendt omslagsarket, men har byttet rekkefølge (Oslo på førsteplass). Er det ok? Må jeg få nytt omslagsark?

Og: må jeg sende karakterer til alle skolene jeg har søkt på? syns jeg har hørt noe om det? det vil si at jeg må sende til Høgskolen i Oslo, Universitetet i Oslo, og Universitetet i Stavanger? Kan ikke huske jeg gjor det for ett år siden.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Når det er UiS du hadde som 1.valg da du søkte er det de som behandler søknaden din, for omprioritere kan du gjøre frem til 1.juli.

Det er kun UiS som skal ha papirene dine, og informasjonen blir lagt inn i en database og overført til de andre studiestedene du har søkt på.

petter smart
Skrevet

Når det er UiS du hadde som 1.valg da du søkte er det de som behandler søknaden din, for omprioritere kan du gjøre frem til 1.juli.

Det er kun UiS som skal ha papirene dine, og informasjonen blir lagt inn i en database og overført til de andre studiestedene du har søkt på.

Må bare pirke litt. Du har rett alt, bortsett fra at all informasjonen sendes til samordna opptak, som kjører selve opptaket for alle universitetene/høgskolene.

Gjest pirkern
Skrevet

Må bare pirke litt. Du har rett alt, bortsett fra at all informasjonen sendes til samordna opptak, som kjører selve opptaket for alle universitetene/høgskolene.

Ikke hvis du søker via realkompetanse. Da må det sendes rett til den aktuelle skole.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...