Gjest går det an? Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Hvordan kan jeg lage sauser (til fisk, kylling eller kjøtt) uten å bruke hvetemel, helst uten å bruke gluten også? 0 Siter
Freya Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Du kan jevne med maizenamel. Det inneholder vel ikke gluten heller, så vidt jeg vet. 0 Siter
Gjest her finner du masse Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 http://www.matoppskrift.no/sider/sokemaskin.asp?search=saus&type=oppskrift 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Du kan bruke Maizena eller maizena jevning, lys eller brun, står på pakken hvordan det gjøres. Skal du lage glutenfri mat så ta ett søk på nettet, er mye info. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Du kan bruke maisennamel. Vet ikke om det inneholder gluten da men... 0 Siter
Gjest tjohoo Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Du kan jevne med maizenamel. Det inneholder vel ikke gluten heller, så vidt jeg vet. Det stemmer, maizenamel (maisstivelse i stedet for gluten) inneholder ikke gluten. Sausen får, etter min mening, også en fin konsistens ved å bruke maizenamel. Maizenamel fungerer derimot ikke bra til å bake brød, kaker, etc. 0 Siter
Freya Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Det stemmer, maizenamel (maisstivelse i stedet for gluten) inneholder ikke gluten. Sausen får, etter min mening, også en fin konsistens ved å bruke maizenamel. Maizenamel fungerer derimot ikke bra til å bake brød, kaker, etc. Synes det var det de sa her en morgen jeg satt og så på "Köket" på tv4. De bruker visst bare maizenajevning på restauranter pga at det ikke inneholder gluten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.