Gå til innhold

Forbud mot mobiltelefon på sykehus, bisniss eller sikkerhet?

Anbefalte innlegg

Gjest Drama putra
Skrevet

Forbudet mot mobiltelefon er en bløff i mange avdelinger på sykehus. Selv i pasienthoteller hvor det ikke fins intensivutstyr er det forbud. Sykehusene har avtaler med teleoperatører om at alle pasienter skal kjøpe dyre telefonkort.

Forbudsskiltene sier ikke at mobiltelefoner er forbudt på grunn av sikkerhet, og det er med vilje.

Hva mener du?

PS: ingen leverandører av medisinsk utstyr har rapportert forstyrrelser på elektronisk utstyr p g a mobiltelefoner, og ingen har kunnet påvise det under kontrollerte forhold.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• fei1365380229

9

• morsan

6

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er klar over det. Det ble tatt opp på forbrukerinspektørene og de brukte Haukeland som eksempel. Der er det dobbelt så dyrt å ringe på pasienttelefonen som å bruke mobil.

fei1365380229
Skrevet

Var det på Rikshospitalet for 1 år siden, men nå er det tatt bort. Pasienttelefonene kostet flesk, men man kunne jo bare få folk til å ringe inn da.

Var flere pleiere som maste om mobiltelefonen min, men jeg dreit i det. På lokalsykehuset oppfordret de folk til å bruke mobiltlf.

Skrevet

Var det på Rikshospitalet for 1 år siden, men nå er det tatt bort. Pasienttelefonene kostet flesk, men man kunne jo bare få folk til å ringe inn da.

Var flere pleiere som maste om mobiltelefonen min, men jeg dreit i det. På lokalsykehuset oppfordret de folk til å bruke mobiltlf.

Jeg har vært på Riksen i dag og der er det overhode ikke dekning på mobilen. Skulle tro de hadde gjort det med vilje :o)

På det sykehuset jeg pleier å være på er det lov med mobil.

Gjest Drama putra
Skrevet

Jeg er klar over det. Det ble tatt opp på forbrukerinspektørene og de brukte Haukeland som eksempel. Der er det dobbelt så dyrt å ringe på pasienttelefonen som å bruke mobil.

Typisk i et marked er at aktører prøver å eliminere konkurranse. Jeg vil gjerne eliminere mine konkurrenter, både privat og i jobb.

fei1365380229
Skrevet

Jeg har vært på Riksen i dag og der er det overhode ikke dekning på mobilen. Skulle tro de hadde gjort det med vilje :o)

Er ikke alltid det er dekning i gangene der nei, men på rommene er det god dekning ihvertfall.

De har en avtale med et slikt telefonselskap, men etter at noen tok det opp på helserefleks så ble det lovlig med mobil.

Sist gang jeg lå inne fikk vi imidlertid beskjed om å skru av alle mobiltelefoner av "nabosenga" for hun reagerte sånn på strålingen :o( Tror det skal mye til å reagere på den en 5-7 meter unna.

Gjest Drama putra
Skrevet

Mobilen kan kveles med en radiostøysender.

Ikke si det til noen, men det er en enkel innretning.

Skrevet

Er ikke alltid det er dekning i gangene der nei, men på rommene er det god dekning ihvertfall.

De har en avtale med et slikt telefonselskap, men etter at noen tok det opp på helserefleks så ble det lovlig med mobil.

Sist gang jeg lå inne fikk vi imidlertid beskjed om å skru av alle mobiltelefoner av "nabosenga" for hun reagerte sånn på strålingen :o( Tror det skal mye til å reagere på den en 5-7 meter unna.

Jeg har vært inne på urologen bare. Bare, jeg har så vondt nå at jeg dør. LOL

fei1365380229
Skrevet

Jeg har vært inne på urologen bare. Bare, jeg har så vondt nå at jeg dør. LOL

Det er vel absolutt ikke noe å le av Dorthe :o(

Håper virkelig de finner ut av det nå, dette skjønner jeg blir uutholdelig.

Gjest Drama putra
Skrevet

Det siste er at flyselskaper skal tilby mobiltelefonbruk på fly mot et lite "gebyr". Hvor ble det av sikkerheten?

PS: det krever insatallasjon av en s k relestasjon på flyet, som genererer mer energi enn 1000 mobiltelefoner.

Skrevet

Det er vel absolutt ikke noe å le av Dorthe :o(

Håper virkelig de finner ut av det nå, dette skjønner jeg blir uutholdelig.

Det så ikke lovende ut nei. Cyster, sprekker og store hull i blæreveggen som bakteriene kan gjemme seg bak. Det går ikke an å gjøre noe med det.

Skrevet

Er ikke rent billig å ringe inn til pasienttelefonene heller

Gjest Drama putra
Skrevet

Er ikke rent billig å ringe inn til pasienttelefonene heller

Hva koster det?

Skrevet

Hva koster det?

Husker ikke helt nøyaktig, men husker at jeg reagerte på prisen. Lurer på om det var 1,80 pr minutt eller noe slikt. Det er HelseFonna det er snakk om her.

fei1365380229
Skrevet

Husker ikke helt nøyaktig, men husker at jeg reagerte på prisen. Lurer på om det var 1,80 pr minutt eller noe slikt. Det er HelseFonna det er snakk om her.

Tja det tenkte jeg ikke på, men hva koster det å ringe inn til en mobiltlf. da, er ikke det omtrent det samme?

fei1365380229
Skrevet

Det så ikke lovende ut nei. Cyster, sprekker og store hull i blæreveggen som bakteriene kan gjemme seg bak. Det går ikke an å gjøre noe med det.

Går det ikke an å gjøre noe med det? Kan ikke du få sånn kunstig blære sånn som kongen da?

Skrevet

Det blir åpnet opp for mobilbruk på stadig flere sykehus, på vanlige sengeposter etc. Der det er mye teknisk utstyr, på overvåkingsenheter, operasjonsavdeling etc vil det fortsatt være forbud.

Skrevet

Går det ikke an å gjøre noe med det? Kan ikke du få sånn kunstig blære sånn som kongen da?

Nei, det får jeg ikke. Må bare ta det som det er og hvis det blir skikkelig ille så kan de nok lage ny. De gjør ikke det så ofte her, mye mer vanlig i USA.

Skrevet

Jeg VET at sykehusene har kjøpt en avtale med en "umulig" telefonleverandør og de har bundet seg opp til en helt håpløs avtale om telefoner på pasientrom etc. Så det er klart det er business!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...