Gå til innhold

Forbud mot mobiltelefon på sykehus, bisniss eller sikkerhet?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har vært på Riksen i dag og der er det overhode ikke dekning på mobilen. Skulle tro de hadde gjort det med vilje :o)

På det sykehuset jeg pleier å være på er det lov med mobil.

Jeg har alltid hatt dekning på mobilen når jeg er på Riksen.

Og jeg er også på urologisk avdeling når jeg er der.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• fei1365380229

9

• morsan

6

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har alltid hatt dekning på mobilen når jeg er på Riksen.

Og jeg er også på urologisk avdeling når jeg er der.

Forrige uke da jeg var der, tikket det inn ti sms da jeg satt i drosja hjem :o)

Derfor sjekket jeg den i dag og jeg hadde ikke dekning der inne.

Forresten var det dritvondt i dag, mye verre enn forrige gang. Kanskje fordi jeg er på vei mot en ny UTI :o(

Gjest Shira12
Skrevet

Forrige uke da jeg var der, tikket det inn ti sms da jeg satt i drosja hjem :o)

Derfor sjekket jeg den i dag og jeg hadde ikke dekning der inne.

Forresten var det dritvondt i dag, mye verre enn forrige gang. Kanskje fordi jeg er på vei mot en ny UTI :o(

Huff, tenk om de hadde kommet opp med en vidunderpille ;-)

Fra spøk til alvor, er ikke Riksen interessert i og utrede deg for urostomi? Hvis det ikke er noe annet og gjøre for og hjelpe deg?

Merkelig det der med dekningen, jeg har alltid dekning, både på kirurgisk poliklinikk og oppe på urolog avdelingen. Har vært der 4 ganger nå, siden februar, skal tilbake i juni og ta en biopsi og cystoskopi.

Skrevet

På Stavanger Universitetssykehus er det ikke forbudt med mobiltelefon.

MVH

Skrevet

Huff, tenk om de hadde kommet opp med en vidunderpille ;-)

Fra spøk til alvor, er ikke Riksen interessert i og utrede deg for urostomi? Hvis det ikke er noe annet og gjøre for og hjelpe deg?

Merkelig det der med dekningen, jeg har alltid dekning, både på kirurgisk poliklinikk og oppe på urolog avdelingen. Har vært der 4 ganger nå, siden februar, skal tilbake i juni og ta en biopsi og cystoskopi.

Jeg har vært på D3/4 i første etasje.

Jeg tilhører ikke riksen så jeg får ingen behandling der. Men det er min urolog som har sjekket meg og jeg skal snakke med ham når jeg ser ham til sommeren. Men jeg spurte litt mer i dag og de sa at det var lite å gjøre og ble litt rare i trynet når jeg spurte om det var kreft neste.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har vært på D3/4 i første etasje.

Jeg tilhører ikke riksen så jeg får ingen behandling der. Men det er min urolog som har sjekket meg og jeg skal snakke med ham når jeg ser ham til sommeren. Men jeg spurte litt mer i dag og de sa at det var lite å gjøre og ble litt rare i trynet når jeg spurte om det var kreft neste.

Skal jammen ta og se nøye etter på mobilen neste gang jeg er der da :-)

Men i juni er jeg nok bare oppe på avdelingen i 4 etg, må innleggest pga biopsi, får full narkose da.

Jeg fikk beskjed om at når blæra var "syk" så sjekket de den for kreft med jevne mellomrom, ett sykt organ skulle sjekkes sa de.

Du får ta en prat med urologen på Ullevål, krev at han skal komme med gode svar på hvorfor du ikke utredes for urostomi. Du kan jo ikke godta noe når de ikke er gode grunner for det.

Tror en del leger burde opplevd og ha disse plagene selv en god stund, kanskje de hadde skjønt litt mer da?!?

Men selv er jeg heldig, skal bare gjennomføre ett 6 ukers behandlingsopplegg nå så snart som mulig ( som de ikke tror virker...Skjøn det den som kan) og så er det biopsi, er ikke blæra bra da, så starter de med tanke på urostomi.

Skrevet

Skal jammen ta og se nøye etter på mobilen neste gang jeg er der da :-)

Men i juni er jeg nok bare oppe på avdelingen i 4 etg, må innleggest pga biopsi, får full narkose da.

Jeg fikk beskjed om at når blæra var "syk" så sjekket de den for kreft med jevne mellomrom, ett sykt organ skulle sjekkes sa de.

Du får ta en prat med urologen på Ullevål, krev at han skal komme med gode svar på hvorfor du ikke utredes for urostomi. Du kan jo ikke godta noe når de ikke er gode grunner for det.

Tror en del leger burde opplevd og ha disse plagene selv en god stund, kanskje de hadde skjønt litt mer da?!?

Men selv er jeg heldig, skal bare gjennomføre ett 6 ukers behandlingsopplegg nå så snart som mulig ( som de ikke tror virker...Skjøn det den som kan) og så er det biopsi, er ikke blæra bra da, så starter de med tanke på urostomi.

Jeg skal ikke på ullevål heller. Men jeg skal snakke med ham i sommer. De har sjekket meg to ganger i året de siste fem årene. Jeg har ikke lyst på urostomi før jeg kan få det gjennom navelen. Kanskje de gjør det på et annet sykehus her i landet? Trykknapp er greit da men jeg har liksom ikke helt lyst til det. De vil helst legge ut pose.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg skal ikke på ullevål heller. Men jeg skal snakke med ham i sommer. De har sjekket meg to ganger i året de siste fem årene. Jeg har ikke lyst på urostomi før jeg kan få det gjennom navelen. Kanskje de gjør det på et annet sykehus her i landet? Trykknapp er greit da men jeg har liksom ikke helt lyst til det. De vil helst legge ut pose.

En skal jo ikke gjøre det for en eventuelt må. Er jo tross alt en stor operasjon. Og valger er jo endelig.

Dessverre må nok jeg, blæra blir bare verre og verre. Vil gjerne ha muligheten til og komme meg litt ut igjen, selv om jeg må leve med sykdom resten av livet, det takler jeg, men vil kunne gå på på kafe!! ;-)

Jeg aner ikke om de gjør det igjennom navlen noen plass, men skulle vel tro at hvis ikke Riksen gjør det, så er ikke sjangsen så stor for at andre gjør det heller?

Jeg orker ikke vente, og har innfunnet meg med slik tappeknapp på magen.

Men er skuffet over hvor lite info jeg finner på nettet, bilde av knappen, info om selve operasjonen o.l. Kanskje jeg ikke er flink nok til og lete :-)

Skrevet

En skal jo ikke gjøre det for en eventuelt må. Er jo tross alt en stor operasjon. Og valger er jo endelig.

Dessverre må nok jeg, blæra blir bare verre og verre. Vil gjerne ha muligheten til og komme meg litt ut igjen, selv om jeg må leve med sykdom resten av livet, det takler jeg, men vil kunne gå på på kafe!! ;-)

Jeg aner ikke om de gjør det igjennom navlen noen plass, men skulle vel tro at hvis ikke Riksen gjør det, så er ikke sjangsen så stor for at andre gjør det heller?

Jeg orker ikke vente, og har innfunnet meg med slik tappeknapp på magen.

Men er skuffet over hvor lite info jeg finner på nettet, bilde av knappen, info om selve operasjonen o.l. Kanskje jeg ikke er flink nok til og lete :-)

Jeg får liksom ikke svar på hvor ille min er. Så jeg vet også for lite

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg får liksom ikke svar på hvor ille min er. Så jeg vet også for lite

Merkelig det der hvor vage de er med og forklare hvordan tingene er.

Føler at jeg ikke har gjort annet enn og mase de siste årene..

Skrevet

Merkelig det der hvor vage de er med og forklare hvordan tingene er.

Føler at jeg ikke har gjort annet enn og mase de siste årene..

Antagelig så vet de ikke. Det virker som det er derfor de er vage med det meste.

Gjest Shira12
Skrevet

Antagelig så vet de ikke. Det virker som det er derfor de er vage med det meste.

Du har nok rett.

Jeg hadde masse spm sist jeg var der, og fikk til svar at de kunne ikke svare meg.

Så lenge de er ærlige så.. Det takler jeg, men ikke den unnvikendes oppførselen hvor de ikke kan innrømme at de ikke vet, da blir jeg sur.

Skrevet

Du har nok rett.

Jeg hadde masse spm sist jeg var der, og fikk til svar at de kunne ikke svare meg.

Så lenge de er ærlige så.. Det takler jeg, men ikke den unnvikendes oppførselen hvor de ikke kan innrømme at de ikke vet, da blir jeg sur.

Det er jeg helt enig i. Jeg kan ikke fordra når det blir bare svada.

mariaflyfly
Skrevet

Det er ikke forbund mot mobil på pasienthotellet. :)

Skrevet

Det er ikke forbund mot mobil på pasienthotellet. :)

Ikke engang forbundet av 1948? ;-)

mariaflyfly
Skrevet

Ikke engang forbundet av 1948? ;-)

Joda! ;)

Skrevet

Var det på Rikshospitalet for 1 år siden, men nå er det tatt bort. Pasienttelefonene kostet flesk, men man kunne jo bare få folk til å ringe inn da.

Var flere pleiere som maste om mobiltelefonen min, men jeg dreit i det. På lokalsykehuset oppfordret de folk til å bruke mobiltlf.

Jeg har kun vært på sykehus da jeg fødte for snart 8 år siden (pluss da jeg selv ble født, men dengangen var det jo ikke noen mobiltelefoner!! *S*), og en fordel med pasienttelefoner var at de stengte av hele skiten i "siestaen". Med fem damer på rommet hadde det ikke vært stas med telefoner som ringte og peip hele tiden! ;-)

fei1365380229
Skrevet

Jeg har kun vært på sykehus da jeg fødte for snart 8 år siden (pluss da jeg selv ble født, men dengangen var det jo ikke noen mobiltelefoner!! *S*), og en fordel med pasienttelefoner var at de stengte av hele skiten i "siestaen". Med fem damer på rommet hadde det ikke vært stas med telefoner som ringte og peip hele tiden! ;-)

På Riksen var det ingenting som het avstengning av telefon, det peip og jamret fra telefoner til pasienter som ikke var på rommet.

Mobiltelefonen min hadde jeg kun på vibrasjonsvarsling så den var ikke til sjenanse.

Sist gang jeg var inne lå jeg også på rom med 3 andre og det er alltid noen som snorker noe helt grusomt. Var ganske bra når jeg kom inn på sykehuset, men trengte en uke på å komme meg når jeg kom hjem :(

Gjest talatutn
Skrevet

Uavhengig av alt det der, så mener jeg at mobiltelefon på sykehus bør være forbudt. Dersom knølen som eier den ikke fatter hva LYDLØS betyr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...