Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

9

• Gemini

6

• flisa

5

• favn

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Ved å være ute. De sitter i busker og kratt, særlig i nærheten av vann, også hopper de over på deg.

Skrevet

I busker, trær osv.

Derfor er det anbefalt at man bruker caps el. når man ferdes i skog og mark på sommerstid.

Etter en tur er det også greit å sjekke klær, hår ol.

Men ikke få panikk, det skal bare være en liten prosentdel av disse krypene som er bærere av det som kan gi oss sykdommer. (det står det kanskje i linken din, leste den ikke)

Dyr(katt, hund) kan få flottbånd bla. og man bør sjekke/gre over dyret daglig.

:)

Skrevet

Plutten vår fikk 2 stk for 2 år siden - det var så ekkelt! HEldigvis beholdt gubben roen til å få dem fjernet slik de skal fjernes, jeg var helt hysterisk. Hun hadde en bak øret som han tok med det samme -hun hadde lekt i skogen. Så morgenen etter strakk hun seg og jeg lurte på hvor den svarte føflekken i armhulen kom fra -hadde ikke lagt merke til den før----da hadde hun altså hatt den flåtten på seg hele natten - - æææææææææææsj.

Skrevet

Dette er farlige greier. Jeg vet om et barn som ble svært alvorlig syk og som endret personlighet etter flåttbitt.

Skrevet

Plutten vår fikk 2 stk for 2 år siden - det var så ekkelt! HEldigvis beholdt gubben roen til å få dem fjernet slik de skal fjernes, jeg var helt hysterisk. Hun hadde en bak øret som han tok med det samme -hun hadde lekt i skogen. Så morgenen etter strakk hun seg og jeg lurte på hvor den svarte føflekken i armhulen kom fra -hadde ikke lagt merke til den før----da hadde hun altså hatt den flåtten på seg hele natten - - æææææææææææsj.

Kjøp en flåttpinsett,- eller jeg har hørt at de nye typene som ser ut som et lite brekkjern, virker enda bedre. Da klarer selv en hysterisk mor å få den vekk på ordentlig vis ;-)

Skrevet

Man skal skru dem av, ikke sant?

Skrevet

Kjøp en flåttpinsett,- eller jeg har hørt at de nye typene som ser ut som et lite brekkjern, virker enda bedre. Da klarer selv en hysterisk mor å få den vekk på ordentlig vis ;-)

Apoteket?

Skrevet

ikke denne moren - jeg spyr ved tanken.

Skrevet

Apoteket?

De nye (plast, brekkjern) - jeg har ikke prøvd dem ennå - kjøpte jeg i en zoo-butikk. Evt. veterinær. De gamle (metall, pinsett med skrumulighet) kjøpte jeg på apotek. Men de nye skal være enklere. I følge bruksanvisningen skal de fortsatt skrus av, og ikke jekkes ut, altså.

Skrevet

ikke denne moren - jeg spyr ved tanken.

Neimen, flisa, da! Om ikke mister'n er hjemme,da? Det lønner seg å få dem av så fort man ser dem...

Skrevet

Spør meg ikke - jeg vil ikke vite det engang.

Skrevet

Neimen, flisa, da! Om ikke mister'n er hjemme,da? Det lønner seg å få dem av så fort man ser dem...

da springer jeg med Plutten under armen til noen andre - eller kjører på legevakta -jeg hadde besvimt skulle jeg prøvd på noe sånt - - og kanskje brukket "snabelen" (spy) og gjort vondt verre.

Skrevet

Ja, det skal man...

Skrevet

da springer jeg med Plutten under armen til noen andre - eller kjører på legevakta -jeg hadde besvimt skulle jeg prøvd på noe sånt - - og kanskje brukket "snabelen" (spy) og gjort vondt verre.

Hehe... det var visst bra kattungen ikke fikk asyl hos dere ;-)

Skrevet

De nye (plast, brekkjern) - jeg har ikke prøvd dem ennå - kjøpte jeg i en zoo-butikk. Evt. veterinær. De gamle (metall, pinsett med skrumulighet) kjøpte jeg på apotek. Men de nye skal være enklere. I følge bruksanvisningen skal de fortsatt skrus av, og ikke jekkes ut, altså.

Aha, dyrebutikken. Ja, fjerning foregår vel på samme måten uansett.

Skrevet

Hehe... det var visst bra kattungen ikke fikk asyl hos dere ;-)

enig i det! ;)

Men jeg er god på sårbehandling og andre grusomme ting! hehe -

Men sånt som stikker sanbelen sin inn i jentene mine - de får gubben ta seg av - -see? hehe

Skrevet

enig i det! ;)

Men jeg er god på sårbehandling og andre grusomme ting! hehe -

Men sånt som stikker sanbelen sin inn i jentene mine - de får gubben ta seg av - -see? hehe

;-)

Gjest LucySky
Skrevet

Ved å være ute. De sitter i busker og kratt, særlig i nærheten av vann, også hopper de over på deg.

Før i tida trodde man at det var lurt å bedøve flåtten før man trakk den ut (så den ikke holdt igjen med sugegreiene).

Katta vår var full av flått, viste det seg, da den hadde vært på tur på Sørlandet. Han jeg var forlovet med den gangen, og jeg, vi kjøpte eter på apoteket, så stengte vi oss inne på badet sammen med katta.

Det var et helsikes styr. Og da vi hadde fått ut alle, åpnet vi døra, og så sjanglet katta ut og skeivet bortover gangen, nesten totalt bedøvd av eterdunsten og det var vi to også. Vi var helt hvite i ansiktet, og lå flate ute på verandaen i evigheter før vi kom oss.

Flere år etter, da jeg skulle kaste alle tingene i mors gamle badeskap, fant jeg den tomme eterflaska.

Katta levde ennå, og ubetenksomt lot jeg henne lukt epå den etter at jeg hadde tatt av korken. Hun freste til, og all pelsen strittet til alle kanter, så for hun ut av badet, ned trappa og ut av huset - og kom ikke igjen på flere dager.

Dårlig minne!

mil1365380270
Skrevet

Før i tida trodde man at det var lurt å bedøve flåtten før man trakk den ut (så den ikke holdt igjen med sugegreiene).

Katta vår var full av flått, viste det seg, da den hadde vært på tur på Sørlandet. Han jeg var forlovet med den gangen, og jeg, vi kjøpte eter på apoteket, så stengte vi oss inne på badet sammen med katta.

Det var et helsikes styr. Og da vi hadde fått ut alle, åpnet vi døra, og så sjanglet katta ut og skeivet bortover gangen, nesten totalt bedøvd av eterdunsten og det var vi to også. Vi var helt hvite i ansiktet, og lå flate ute på verandaen i evigheter før vi kom oss.

Flere år etter, da jeg skulle kaste alle tingene i mors gamle badeskap, fant jeg den tomme eterflaska.

Katta levde ennå, og ubetenksomt lot jeg henne lukt epå den etter at jeg hadde tatt av korken. Hun freste til, og all pelsen strittet til alle kanter, så for hun ut av badet, ned trappa og ut av huset - og kom ikke igjen på flere dager.

Dårlig minne!

He-he! Hr forsøkt å bedøve de jeg også, men rådet jeg fulgte var å kvele den med smør. Bare tull! Hvis man vrir de ut på riktig måte slipper de lett. Men det er forferdelige skapninger ;-) *grøss*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...