Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

*syteinnlegg*

Er så trøtt og slapp pga denne helvetes forkjølelsen som setter seg i nesen og halsen samtidig! Får ikke sove skikkelig om natta pga tett nese, og bruker jeg nesespray, så begynner jeg å hoste. Var nesten på gråten i natt fordi jeg var så trøtt, men ikke fikk til å sove. Jeg får ikke puste!

Noen gode forslag, eller må jeg bare vente til det går over? Føler meg helt sprengt i toppen, dette må bare ende med bihulebetennelse også.

hare1365380455
Skrevet

God bedring:) Ha en ekstra pute under hodet om natta.

Skrevet

God bedring:) Ha en ekstra pute under hodet om natta.

Jo takk for det! :)

Vet jo at man bør heve hodet, men jeg greier bare ikke tykke hodeputer. Min pute er flat som en pannekake, bokstavelig talt! :) Store fluffy puter er en sikker indikasjon på en dårlig natts søvn for meg.

hare1365380455
Skrevet

Jo takk for det! :)

Vet jo at man bør heve hodet, men jeg greier bare ikke tykke hodeputer. Min pute er flat som en pannekake, bokstavelig talt! :) Store fluffy puter er en sikker indikasjon på en dårlig natts søvn for meg.

Har lest at man kan ta to bøker under sengebena som er mot veggen (under hodet). Så heves senga litt på den siden.

Gjest Sinai
Skrevet

Du må vel bare slappe av og vente, men jeg synes det pleier å hjelpe å spise masse hvitløk, og drikke ingefærte med honning. God bedring!

Skrevet

Du må vel bare slappe av og vente, men jeg synes det pleier å hjelpe å spise masse hvitløk, og drikke ingefærte med honning. God bedring!

Jeg er desperat nok til å prøve det meste nå altså... :)

Bare jeg hadde fått puste!

Skrevet

Har lest at man kan ta to bøker under sengebena som er mot veggen (under hodet). Så heves senga litt på den siden.

Jepp, det har jeg også lest. Litt vanskelig med en rammemadrass (dobbeltseng), kanskje? ;)

Eller kanskje jeg burde være hensynsfull for en gangs skyld og legge meg på gjesterommet? :) Tror samboeren er lei av panzer-snufsing og munnpusting nå... ;)

Skrevet

Vel, om du er desperat kan du jo spørre etter en resept på Rhinexin.

Nesespray-piller.

Og ev. en ordentlig hostesaft - som f.eks cosylan.

Gjest Sinai
Skrevet

Jeg er desperat nok til å prøve det meste nå altså... :)

Bare jeg hadde fått puste!

du trenger en skikkelig sterk suppe med hvitløk og chili. Det pleier å åpne opp nesen. Dessuten er det jo det eneste som smaker akkurat nå. Forrige helg hadde jeg en begynnelse på forkjølelse, spiste et glass med marinerte hvitløksfedd, og er helt frisk! Må prøves!

Skrevet

Vel, om du er desperat kan du jo spørre etter en resept på Rhinexin.

Nesespray-piller.

Og ev. en ordentlig hostesaft - som f.eks cosylan.

Tja, hoster ikke så ille at jeg trenger Cosylan, holder vel med Tuxi eller Solvipect hvis jeg bare hadde orket å dra på apoteket. :) Det er verre med nesa/hodet.

Skrevet

du trenger en skikkelig sterk suppe med hvitløk og chili. Det pleier å åpne opp nesen. Dessuten er det jo det eneste som smaker akkurat nå. Forrige helg hadde jeg en begynnelse på forkjølelse, spiste et glass med marinerte hvitløksfedd, og er helt frisk! Må prøves!

Wow! Jeg kjøpte et glass med fetaost i hvitløk og chili i går, kanskje jeg burde gafle innpå litt av det? :)

hare1365380455
Skrevet

Jepp, det har jeg også lest. Litt vanskelig med en rammemadrass (dobbeltseng), kanskje? ;)

Eller kanskje jeg burde være hensynsfull for en gangs skyld og legge meg på gjesterommet? :) Tror samboeren er lei av panzer-snufsing og munnpusting nå... ;)

Lag deg en kopp te med melk og honning, eller kok vann og ha i honning og sitron!

Skrevet

Lag deg en kopp te med melk og honning, eller kok vann og ha i honning og sitron!

Jepp, tror jeg skal prøve det i kveld. Har ikke honning, men te med masse sitron er godt! :) Sitron er jo slimløsende også.

Gjest Sinai
Skrevet

Wow! Jeg kjøpte et glass med fetaost i hvitløk og chili i går, kanskje jeg burde gafle innpå litt av det? :)

mmmm, det høres supert ut! Kos deg :)

Skrevet

mmmm, det høres supert ut! Kos deg :)

Takk for det, og takk for omtanken. :)

Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet, evt hive innpå noe smertestillende. Må bare syte litt på DOL når mamma ikke er her for å dulle med meg vet du. ;)

kakki1365380609
Skrevet

ta en skikkelig runde med saltvann i en slik neseskylledings?

legge deg i en lenestol noen timer om natten og prøve å sove der, slik som kan legges bakover om du har.

Skrevet

ta en skikkelig runde med saltvann i en slik neseskylledings?

legge deg i en lenestol noen timer om natten og prøve å sove der, slik som kan legges bakover om du har.

Jo, jeg kan prøve å sitte i lenestolen, blir litt ubehagelige stillinger, bare.

Sånn "nesehorn" har jeg ikke. :)

hare1365380455
Skrevet

Jepp, tror jeg skal prøve det i kveld. Har ikke honning, men te med masse sitron er godt! :) Sitron er jo slimløsende også.

Jeg kjenner det oppe i halsen når jeg svelger (ikke vondt i halsen); vet du hva det kan komme av? Forkjølelse på vei eller hovne kjertler?

Skrevet

Jeg kjenner det oppe i halsen når jeg svelger (ikke vondt i halsen); vet du hva det kan komme av? Forkjølelse på vei eller hovne kjertler?

Hovne mandler, sikkert. Tonsilitt = halsbetennelse. Au au, det er så vooondt! God bedring! :) Gå til legen og få antibiotika (be legen ta en prøve først for å være sikker på om det er bakterier og ikke virus). Jeg fikk penicillin selv om legen sa det ikke var streptokokker. Fat chance for at jeg gidder å ta de fæle tablettene i ti dager da!

hare1365380455
Skrevet

Hovne mandler, sikkert. Tonsilitt = halsbetennelse. Au au, det er så vooondt! God bedring! :) Gå til legen og få antibiotika (be legen ta en prøve først for å være sikker på om det er bakterier og ikke virus). Jeg fikk penicillin selv om legen sa det ikke var streptokokker. Fat chance for at jeg gidder å ta de fæle tablettene i ti dager da!

Kan det ikke gå over av seg selv? Det er ikke så ille nå... Ok om dagen, og så merker jeg det bedre om kvelden. God helg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...