Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da hadde vi rett, hun var drektig! Hun ville ha meg og min mor tilstede, stod og mjauet helt til vi kom ned til henne. Men foreløpig er det bare kommet ut en tror jeg. Hva skal jeg gjøre? Hun har vasket den, og hele pakka. Den virker frisk og fin. Skal jeg la vær å røre den? Hun ligger i kottet mitt med den ene kattungen.. Går det ann å bare få en? Tror det er flere i vente, for magen har fortsatt sammentrekninger..

Men viktigste sp.målet, er det farlig å holde kattungen i hendene mine, og se at alt er fint? Katten min søker mot meg, så tror ikke hun er redd jeg tar på den..

Gjest jeg har mange søte små;)
Skrevet

hei:)

så spennende da:)

mine 2 hokatter har nettopp fått 5 kattunger hver.:)

det er ikke farlig å holde dem, bare du er forsiktig, det er jo babyer;)

du merker fort om moren ikke lier det.

du skal ikke gjøre noe, moren vasker og "steller" selv, og gir den mat. det kommer vanligvis flere, mellom 3-5 er mest vanlig. men det kan faktisk gå en hel dag før alle er ute. men går hun over et døgn og du ser at hun har veer, og det er flere der, bør du kanskje gå til dyrelegen, for da kan det være noe gale.

men det går nok bra, de kommer sikkert "på løpende bånd";)

lykke til, og kos deg:D

Skrevet

Det som er det fine med katter er at de klarer biffen med fødsel selv:) man trenger bare være der å passe på at alt går bra...

Om hun søker mot deg menst hun føder, så er det bare å klappe og rose henne for hver unge som kommer:)

Å du er virkelig heldig som har små søte å se fremmover mot;)

Skrevet

Bare pass på at du vasker deg godt på hendene før du tar på de små. Ellers er det jo viktig å gjøre dette jevnlig mens de vokser opp, så de blir mest mulig vant til å bli tatt på og løftet opp av mennesker.

".............................."

Gjest girasol
Skrevet

hei:)

så spennende da:)

mine 2 hokatter har nettopp fått 5 kattunger hver.:)

det er ikke farlig å holde dem, bare du er forsiktig, det er jo babyer;)

du merker fort om moren ikke lier det.

du skal ikke gjøre noe, moren vasker og "steller" selv, og gir den mat. det kommer vanligvis flere, mellom 3-5 er mest vanlig. men det kan faktisk gå en hel dag før alle er ute. men går hun over et døgn og du ser at hun har veer, og det er flere der, bør du kanskje gå til dyrelegen, for da kan det være noe gale.

men det går nok bra, de kommer sikkert "på løpende bånd";)

lykke til, og kos deg:D

Hva har du tenkt å gjøre med 10 kattunger? Ha dem alle sammen? Hvis ikke, tror du du får gitt bort så mange?

Kizza1365380506
Skrevet

Gratulerer. Det er vel over nå. Hvor mange ble det?

Mvh

Skrevet

Gratulerer. Det er vel over nå. Hvor mange ble det?

Mvh

Tuusen takk ;) Det ble tre stk, men den ene var død! Jeg gråt som bare det :P Er selv gravid, så levde meg kanskje LITT mye inn i det! Men katten min var herlig, søkte hele tiden mot meg mens hun presset og fødte de nydelige skapningene.. Så nå ligger mor og barn å koser seg på et varmt, lunt sted ;)

Kizza1365380506
Skrevet

Tuusen takk ;) Det ble tre stk, men den ene var død! Jeg gråt som bare det :P Er selv gravid, så levde meg kanskje LITT mye inn i det! Men katten min var herlig, søkte hele tiden mot meg mens hun presset og fødte de nydelige skapningene.. Så nå ligger mor og barn å koser seg på et varmt, lunt sted ;)

Blir nesten litt missunnelig på begge forhold. Men innerst inne er jeg glad jeg er ferdig med småbarnsmas. Har katten ennå da heldigvis.

Skrevet

Blir nesten litt missunnelig på begge forhold. Men innerst inne er jeg glad jeg er ferdig med småbarnsmas. Har katten ennå da heldigvis.

Hehe, jeg er egentlig ganske så heldig for tiden =) Stråler nå, nybakt bestemor til kattepusene, og skal snart bli førstegangsmamma. Trodde nemlig kanskje pusen innbilte seg graviditet, hun var så rar.. Men så var det virkelig da ;)

Gjest midia
Skrevet

Ååå dette minnet meg på fødselen til katta vår.

Jeg var vel ca 12 år og ingen visste at katta skulle ha små.

Katta var så inntens mot meg at jeg måtte tilslutt bli med henne å se hva hun ville å da la hun seg til oppi senga til min søster,da skjønte jeg at noe var på gang.

Hun fikk èn kattunge og hun ville ha lille meg ved sin side under fødselen!

Kan tro jeg var stolt etterpå!

Jeg ventet lenge før jeg tok i den "lille" kattemor vasket den først og spiste opp etterbyrden.

Skrevet

Å, sånt er så kos!

Jeg fikk overvære katten vår da hun fikk barn. Hun "ba" meg om det.

Etter fødselen lot jeg dem være i fred, koste litt med den nybakte mor og fortalte hvor pene barn hun hadde. (Høres barnslig ut, dette, men...)

Etter ei stund syntes pus det var greit at jeg fikk holde barna.

Alt gikk fint, og pus og jeg var så stolte!

Skrevet

Å, sånt er så kos!

Jeg fikk overvære katten vår da hun fikk barn. Hun "ba" meg om det.

Etter fødselen lot jeg dem være i fred, koste litt med den nybakte mor og fortalte hvor pene barn hun hadde. (Høres barnslig ut, dette, men...)

Etter ei stund syntes pus det var greit at jeg fikk holde barna.

Alt gikk fint, og pus og jeg var så stolte!

Er samme her, mens hun fødet så koste jeg henne på hodet mens jeg fortalte hvor utrolig flink hun er.. "press bitty, press" heheh ;) Kan tenke folk hadde ledd om de så meg.

Det rare er at hun faktisk fødte tredjemann i fanget mitt, hun hadde ganske vondt og søkte trøst hos meg.. Så hun presset den ut der. Jeg syntes det var nydelig gjort av henne, viser at ho stoler på meg. Og med en gang de var ute, å jeg tok hånden mot dem for å smeike, så løftet hun benet slik at jeg kunne løfte dem (de lå og fikk melk..)

Skrevet

Er samme her, mens hun fødet så koste jeg henne på hodet mens jeg fortalte hvor utrolig flink hun er.. "press bitty, press" heheh ;) Kan tenke folk hadde ledd om de så meg.

Det rare er at hun faktisk fødte tredjemann i fanget mitt, hun hadde ganske vondt og søkte trøst hos meg.. Så hun presset den ut der. Jeg syntes det var nydelig gjort av henne, viser at ho stoler på meg. Og med en gang de var ute, å jeg tok hånden mot dem for å smeike, så løftet hun benet slik at jeg kunne løfte dem (de lå og fikk melk..)

Det er stort å få overvære en fødsel...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...