Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn kobberspiral for to måneder siden. I begynnelsen gikk det helt greit, merket ingen forskjell verken i menstruasjon eller ved eggløsning. Men ved siste eggløstning hadde jeg smerter og en blank utflod med litt blodspor i. Og ved siste menstruasjon har jeg hadd smerter i underlivet. Det minner veldig om kynnerne jeg hadde i slutten av mine to svangerskap. Det var nokså smertefult, en stikkende smerte som ble sterkere og sterkere, så forsvsant de en liten stund og så begynte det på nytt igjen. Det underlige var at det gikk over etter at jeg tok 2 paracet. Spiralen sitter på plass, den er ikke i ferd med å falle ut.

Etter menstruasjonen har jeg ikke merket noen smerter, heller ikke ved samleie.

Hva kan dette være, er det normalt?

Har hørt at man kan få tette eggledere etter bruk av spiral. Er det sant?

Veldig takknemlig for svar.

Hilsen nenemor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18427-plager-ved-bruk-av-spiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Med spiral kan man oppleve at de sykliske variasjoner blir mer markante, både eggløsning og menstruasjon. Tette eggledere kommer av infeksjon som vanligvis merkes med smerter, feber og utflod. Det er lett øket risiko ved bruk av spiral.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...