amber sun Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 ...er nå i hus. *S* Etter at jeg ødela stavmikseren ved å knuse frosne bær og isbiter på grunn av min nye avhengighet av smoothies, meldte behovet etter en blender seg. Og hva ser jeg skal være i testen dagen etter? Jo, nettopp: blendere. Midt i blinken. Så nå er den innkjøpt. De første smoothiesene er laget, og de var pokker så glatte og luftige og gode! Ny favorittutstyr er herved i hus. 0 Siter
favn Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Jeg har bare smakt sånne småkvalme smoothies... Opplys meg - hvor ligger magien og den store opplevelsen? 0 Siter
amber sun Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Jeg har bare smakt sånne småkvalme smoothies... Opplys meg - hvor ligger magien og den store opplevelsen? De er ikke småkvalme. De er friske og kjempegode! Iskalde, friske og masse deilig smak. Kanskje du bare har smakt smoothies med feil smak, eller at de ikke var kalde nok? Eller så liker du dem bare ikke. 0 Siter
favn Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 De er ikke småkvalme. De er friske og kjempegode! Iskalde, friske og masse deilig smak. Kanskje du bare har smakt smoothies med feil smak, eller at de ikke var kalde nok? Eller så liker du dem bare ikke. Ikke helt sammenlignbart, men dog: Som å stappe munnen full av mashmellows... søtt og godt, men aaaaaltfor MYE. Jeg aner ikke hvorfor det ble sånn. 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Hvilken var det som ble best i test? Blender står på innkjøpslista vår også, og blir nok en av vinnerne i testen vi ender opp med. Samboeren er litt opptatt av det estetiske da, og en av dem så for "billig" ut i følge han. Det skal vel helst være børsta stål og sort eller kitchen aid... Men vi gleder oss hvertfall! Kos deg masse med smoothier da :-) 0 Siter
amber sun Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Hvilken var det som ble best i test? Blender står på innkjøpslista vår også, og blir nok en av vinnerne i testen vi ender opp med. Samboeren er litt opptatt av det estetiske da, og en av dem så for "billig" ut i følge han. Det skal vel helst være børsta stål og sort eller kitchen aid... Men vi gleder oss hvertfall! Kos deg masse med smoothier da :-) Denne vant: Electrolux ASB 2600 Pris: Kr. 698,- Helt til topps går Electrolux. Laget den rødeste og fineste smoothien, knuser is og får pluss for ledningskjuler, målebeger i lokket og en akseptabel pris. En fra Bosch kom på andre plass, men den var dyrere. 0 Siter
amber sun Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Hvilken var det som ble best i test? Blender står på innkjøpslista vår også, og blir nok en av vinnerne i testen vi ender opp med. Samboeren er litt opptatt av det estetiske da, og en av dem så for "billig" ut i følge han. Det skal vel helst være børsta stål og sort eller kitchen aid... Men vi gleder oss hvertfall! Kos deg masse med smoothier da :-) og ser sånn ut: http://www.akersbergabygg.se/electroluxbutiken_ass.htm Det er den ytterst til høyre på øverste linja. 0 Siter
tiliti Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Ikke helt sammenlignbart, men dog: Som å stappe munnen full av mashmellows... søtt og godt, men aaaaaltfor MYE. Jeg aner ikke hvorfor det ble sånn. Alt for mye youghurt? Hatt i sukker? Brukt for søt frukt og for lite syrlig frukt? Jeg bruker bare youghurt og frukt, eller bare frukt. + isbiter og ev. kokosmelk. 0 Siter
favn Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Alt for mye youghurt? Hatt i sukker? Brukt for søt frukt og for lite syrlig frukt? Jeg bruker bare youghurt og frukt, eller bare frukt. + isbiter og ev. kokosmelk. Beklager, men kokosmelk hørtes om mulig enda verre ut. Ellers vet jeg ikke helt, det har bare ikke blitt bra, men overkill. Noe er det vel, i lys av at dette er en schläger på caféer med c. 0 Siter
tiliti Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Beklager, men kokosmelk hørtes om mulig enda verre ut. Ellers vet jeg ikke helt, det har bare ikke blitt bra, men overkill. Noe er det vel, i lys av at dette er en schläger på caféer med c. Aner ikke. Kokosmelk er ca det mest mektige jeg noen gang lager. Som regel er det bare frukt, og noen ganger med youghurt i. Aldri sukkertilsetninger eller noe, og masse isbiter. Har aldri smakt fra kafé eller butikk. 0 Siter
serendipity Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Jeg fikk blender til jul, men har ennå ikke rørt den :-( Har du link til en side med oppskrifter? 0 Siter
favn Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Jeg fikk blender til jul, men har ennå ikke rørt den :-( Har du link til en side med oppskrifter? Henger meg på venten på oppskrifter, jeg har ennå ikke smakt en god smoothie... 0 Siter
serendipity Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Henger meg på venten på oppskrifter, jeg har ennå ikke smakt en god smoothie... Også skulle jeg gjerne hatt oppskriften på en drink som heter "mocchito" Eller noe i den duren, og en trinn-for-trinn- beskrivelse av hvordan den lages ;-) *venter spent* 0 Siter
favn Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Også skulle jeg gjerne hatt oppskriften på en drink som heter "mocchito" Eller noe i den duren, og en trinn-for-trinn- beskrivelse av hvordan den lages ;-) *venter spent* Mohito er verdens enkleste drink: Hvit rom, knuste peppermynteblader, sukker, soda. Du finner sikkert en oppskrift på nett... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Også skulle jeg gjerne hatt oppskriften på en drink som heter "mocchito" Eller noe i den duren, og en trinn-for-trinn- beskrivelse av hvordan den lages ;-) *venter spent* http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/05/07/431108.html 0 Siter
Freya Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Mohito er verdens enkleste drink: Hvit rom, knuste peppermynteblader, sukker, soda. Du finner sikkert en oppskrift på nett... Å, det er godt, men du dæven hvor det smeller etterhvert! (Kanskje er det bare jeg som blander litt sterkt...) 0 Siter
serendipity Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Mohito er verdens enkleste drink: Hvit rom, knuste peppermynteblader, sukker, soda. Du finner sikkert en oppskrift på nett... Men den blir ikke god *snufs* når jeg lager den :-( 0 Siter
Freya Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Men den blir ikke god *snufs* når jeg lager den :-( Jeg skjønner jeg ikke bor i kulturens høyborg når kompiser og venninner lurer på hvorfor jeg har "gress i drammen" min... Heheh... 0 Siter
serendipity Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/05/07/431108.html Denne bør vel kanskje lages "by hand" og ikke i blender? Ganske lik oppskrften jeg bruker, men den blirr IKKE sånn som jeg VIL ha den :-( 0 Siter
serendipity Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Jeg skjønner jeg ikke bor i kulturens høyborg når kompiser og venninner lurer på hvorfor jeg har "gress i drammen" min... Heheh... Drammen er full av gress ;-) iallefall når du trekker deg bort fra Bragenrnes Torg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.